ArriS Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 (edytowane) Witam. Problem jest taki. Primerka pracuje bardzo nierówno na biegu jałowym. Strasznie silnik drży i czuć to w kabinie nawet :/ Zmieniane były świece, aparat zapłonowy, kopułka od niego...Problem występuje za równo na LPG jak i na benzynie. Jednak jak da mu się trochę gazu to wkręca się na te obroty i jakoś tam "idzie", chociaż mocarzem to on nigdy nie był. Jakieś 2 miesiące temu głowica była planowana i zmieniono uszczelkę. A problem zaczął się pojawiać jakoś niedługo potem, ale może to przypadek. Aha...po czym wnioskuje, że jeden cylinder nie działa...jak wyjąć przewód od świecy numer 3 to nie widać różnicy jak w przypadku pozostałych świec. A jak byłem ustawić instalacje LPG, bo zmieniałem reduktor, to komputer pokazywał że na trzecim cylindrze wtrysk jest opóźniony do reszty. Za tydzień jestem umówiony z mechanikiem, żeby dokładnie mi obejrzał co i jak, ale może ktoś coś podpowie. Pozdrawiam Edytowane 8 Marca 2014 przez ArriS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 co znaczy, że wtrysk był opóźniony?? jaka masz instalację, może poprostu ten wtrysk leje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArriS Opublikowano 8 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Problem jest i na LPG i na benzynie z tą nierówną pracą. Komputer pokazywał, że czas jednego wtrysku jest dłuższy niż na pozostałych. A i po wyjęciu jednego z przewodów od świec silnik nie reaguje, czyli dalej słabo pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 dlatego napisałem, ze może wtrysk gazowy leje cały czas i zalewa ten cylinder, może spróbuj zakręcić butlę od gazu wypalić cały gaz i wtedy spróbuj czy coś sie zmieniło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArriS Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Ok. Postaram się jutro to zrobić i dam znać Dzięki. Nie sprawdzałem jeszcze tego o czym pisał Dino...brak czasu, W okolicach weekendu zobaczę, ale tak czytam różne fora...Czy może to być wina cewki lub uszczelki pod kolektorem ssącym ? Może wystarczyć zmiana tego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Ok. Postaram się jutro to zrobić i dam znać Dzięki. Nie sprawdzałem jeszcze tego o czym pisał Dino...brak czasu, W okolicach weekendu zobaczę, ale tak czytam różne fora...Czy może to być wina cewki lub uszczelki pod kolektorem ssącym ? Może wystarczyć zmiana tego ? Może też "lać" wtrysk benzynowy.Jeśli auto wyjeździło sporo na lpg, to wtryski pb potrafią się "zapiec" i niedomykają się. Miałem tak w poprzednim aucie - Alemrze - pomogło płukanie wtrysku w jakimś roztworze (robił mechanik), chociaż u mnie skala problemu nie była duża, auto trochę nierówno chodziło na jałowym i prychało z wydechu jakby niedopalonym paliwem. Aha i jeszcze jedna uwaga - obejrzyj wiązkę do wtryskiwacza pb i lpg czy nie ma uszkodzen izolacji, zwierania +/masa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArriS Opublikowano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 (edytowane) Ok, dzięki za podpowiedzi W weekend usiądę do tego, może jeszcze uda się do mechanika odsatwić go na sprawdzenie jak sam nic nie wymyśle albo pogubię się w czymś. To zajęty człowiek, bo dobry fachowiec, ale obiecał postarać się o trochę czasu dla mnie. A to o czym ja pisałem ta cewka lub uszczelka to możliwe usterki ? Zwłaszcza uszczelka mnie zaskoczyła, że mogą być takie objawy jej zużycia. Edytowane 11 Marca 2014 przez ArriS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafallos Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Twoje objawy są bardzo podobne do tego, co działo się z moją primerą, kiedy wypiął się czujnik położenia przepustnicy. Powodów nierównej pracy silnika może być wiele dlatego przeprowadź autodiagnostykę i napisz nam jaki był jej wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArriS Opublikowano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Dam znać. Dodam jeszcze, że no brakuje mu mocy trochę. Jechałem dzisiaj w trasie, to czułem pod nogą, że chce, ale nie może. Nie jest źle, nie wlecze się, ale to nie to co wcześniej. A na 5 biegu przy 2000 obrotów jest masakra. "Pyrka" coś, trzeba mu porządnie depnąć, musi pod 3 tysiące wejść, żeby równo pracował. Na pzoostałych biegach jest ok, chociaż też czuć, że mógłby więcej. Dziwne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 katujesz ten biedny silnik a lekarstwo może być bardzo proste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krojo Opublikowano 15 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2014 A może kompresja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArriS Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 No i ciśnienie trzy razy 12...a na jednym 4 :/ Prawdopodobna diagnoza to zawory do zrobienia. Do końca tygodnia ma mechanik do mnie zadzwonić, upewnić się, że to to, a nie coś z tłokami na przykład, no i będzie trzeba zrobić :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Pewnie upg poszła Jak nie masz dużego przebiegu, to rzadkością w ga16de są uszkodzone zawory lub pierścienie(osobiście nie spotkałem się z takim przypadkiem ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArriS Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 (edytowane) Przebieg 280 tysięcy. Ile przejechane w lpg ? Nie wiem. 9 lat ma instalacja. Uszczelka pod głowicą była zmieniana w grudniu, bo gotował się Mechanik sugerował sprawdzenie całości przy okazji, ale moja myśl była po co, zmienić tylko uszczelkę, głowice splanować i jeździć. 2 zawory zdechły. Głowica po remoncie. Wszystko bangla. 1200zł zapłacone No na LPG trochę kiepskawo, ale to kwestia ustawienia już, bo na benzynie idzie jak trzeba Edytowane 9 Kwietnia 2014 przez ArriS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.