Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Szpera


Dżon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Planuje w najbliższym czasie zakup 350Z i zależy mi, żeby miał szperę.

Nie wiem tylko po czym rozpoznać CZY ją ma i JAKĄ.

Chodzi mi o jakieś info z VINu, tabliczki, obudowy itp (nie o to jak na szutrze czy podnosniku ;] )

Jeszcze chciałbym sie upewnić jakie dyfry występują.

Czy są tylko 3 typy? tj: otwarta, LSD i ta "hamująca drugie koło"/nie wiem jak ja zwać/?

Szukam Z z pierwszej serii z automatem, czyli jeżeli sie nie myle to tylko z rynku US; czy np w tych wersjach występuje czesciej któryś dyfer?

Czy może da się rozpoznać po tym czy samochód ma ESP lub ten drugi system wspomagania trakcji?

 

Dzięki za wszelkie info!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy są tylko 3 typy? tj: otwarta, LSD i ta "hamująca drugie koło"/nie wiem jak ja zwać/?

Szukam Z z pierwszej serii z automatem, czyli jeżeli sie nie myle to tylko z rynku US; czy np w tych wersjach występuje czesciej któryś dyfer?

Czy może da się rozpoznać po tym czy samochód ma ESP lub ten drugi system wspomagania trakcji?

 

Dzięki za wszelkie info!

Otwarty dyferencjał, LSD, elektro szpera - hamuje drugie koło.

Szukam Z przedlifta z silnikiem DE. Automaty też wychodziły na Europe. Na jednym i na drugim rynku zbytu były automaty, na jednym i drugim rynku były szpery. W większości wersje US to są wersje "bieda edyszyn" bez bez szpery. Poczytaj na forum o wersjach, dokształć się bo był wiele razy wałkowany temat.

Co do systemów kontroli trakcji (chyba, ale nie jestem pewien) były dwa osobne guziki na każdy z systemów.

Jedynym pewnym sposobem to zakręcenie kołami w powietrzu :) co z tego że będzie w VINie jak ktoś mógł wymienić :) Poza tym dokupić LSD to nie problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnieś tylnie koła, jak będziesz kręcił jednym kołem drugie tez ma się kręcić

 

wszystkie maja LSD oprócz wersji BASE USA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do końca, bo LSD (z ang. dyferencjał z ograniczonym poślizgiem) to nie to samo co elektroszpera, przyhamowująca jedno z kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, nie znam się to się wypowiem :) Nie wiem, raczej nie, bo jest to mocno powiązane z innymi systemami jak abs i skądś zetka musi brać aktualną prędkość, albo z kół albo z dyfra. Ale niech wypowie się ktoś mądrzejszy ode mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie to elektronika wiec pewnie sie da tylko jak.

 

EDIT:

 

 

A ten system chyba nazywa sie VDC i byc moze tez system wylacza sie razem z TCS...czyli jednym guzikiem.

Edytowane przez Bydle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem

LSD mają modele przedliftowe, polift ma VLSD-czytaj elektroniczną szperę która przyhamowuje koło

predkosc brana jest ze skrzyni przewaznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwarty dyferencjał, LSD, elektro szpera - hamuje drugie koło.

Szukam Z przedlifta z silnikiem DE. Automaty też wychodziły na Europe. Na jednym i na drugim rynku zbytu były automaty, na jednym i drugim rynku były szpery. W większości wersje US to są wersje "bieda edyszyn" bez bez szpery. Poczytaj na forum o wersjach, dokształć się bo był wiele razy wałkowany temat.

Co do systemów kontroli trakcji (chyba, ale nie jestem pewien) były dwa osobne guziki na każdy z systemów.

Jedynym pewnym sposobem to zakręcenie kołami w powietrzu :) co z tego że będzie w VINie jak ktoś mógł wymienić :) Poza tym dokupić LSD to nie problem :)

Z dziwnego powodu przyjęło się, że 'elektroszpera' to zaspawany dyferencjał, ale mińmy tę kwestię ;)

Dokładnie, szukam przedlifta z DE, zdążyłem się co nieco, jak to napisałeś 'dokształcić' nt różnic pomiędzy US a EU, nie tylko na tym forum, bo cały internet to wałkował ;), ale nie znalazłem zależności występowania różnych dyferencjałów, wiem, że w większości przypadków US to tzw bieda-wersja ;) ale trudno...ponieważ ogromna większość automatów w Europie to właśnie USDM

Piszesz, że nie problem dokupić LSD? to tyle dobrze...chociaż nie natrafiłem... ale co nastąpi montując LSD w miejsce dyfra z systemem hamującym drugie koło.

Zdaję sobię sprawę, że może się nie zgadzać z VINem, w szczególności w rozbitku sciąganym z US.

Miałem nadzieję, że są może powszechnie znane jakieś różnice np w obudowie, czy nabity nr na nich...lub da się poznać po żebrowaniu chłodzącym ;)

 

podnieś tylnie koła, jak będziesz kręcił jednym kołem drugie tez ma się kręcić

Zapomniałeś dodać, ze koła muszą się kręcić w tym samym kierunku

W otwartym dyferencjale będą się także kręciły obydwa, tyle, że w rózne strony

zdaję sobię sprawę jak działa szpera, dlatego też potrzebuję takiego mechanizmu w Z ;]

 

 

A ten system chyba nazywa sie VDC i byc moze tez system wylacza sie razem z TCS...czyli jednym guzikiem.

No właśnie gdzieś doczytałem, że w takim wypadku wyłacza się tylko TCS

 

Czy w Z były systemy ESP i TCS? to moze tak jest, że w TCS jest właśnie ta elektroniczna szpera, a w ESP jej brak lub mechaniczna(LSD); lub odwrotnie (?)

 

 

LSD mają modele przedliftowe, polift ma VLSD-czytaj elektroniczną szperę która przyhamowuje koło

Tak? pewne info? To by dużo w mojej sprawie wyjaśniało... w takim razie w przedlifcie, którego szukam, najgorsza opcja odpada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hot_rider, dnia 10 Marz 2014 - 17:50, napisał: snapback.png

LSD mają modele przedliftowe, polift ma VLSD-czytaj elektroniczną szperę która przyhamowuje koło

błąd, Bydle dobrze napisał, że ten system nazywa się VDC, ale jeszcze czy on występował tylko w polifcie...

 

 

A moge zapytac do czego bedziesz uzywac tego auta ze masz tak sprecyzowane wymagania?

Zeta ma być tzw dupowozem, ale musi mi zastąpić kilka innych pojazdów... poprostu będzie to dużo latało bokami ;> dla mnie musi mieć szperę, chociażby taką 20% (najwyżej bardziej zblokuje ;])

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego automat skoro ma latac bokiem? Pytam sie z ciekawosci bo ja tez mam automacik i wlasnie tez chce je przerobic pod latanie bokiem czasami a wiadomo ze do tego lepsza jest MT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście akurat te automaty nadają się do takich operacji ;) nie będzie to samo co manual...ale w tym przypadku moge tyle wybaczyć.

Jak pisałem, Z ma mi zastąpić kilka samochodów...a na codzień wolę automata...no i ten spełnia moje wszystkie oczekiwania ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiekszość automatow to usa pewnie dlatego ze nie ma  automatow w EU

tcs to system zapobiegajacy poslizgowi kół 

 

błąd, Bydle dobrze napisał, że ten system nazywa się VDC, ale jeszcze czy on występował tylko w polifcie..

śmiem twierdzić ze mylisz pojecia i przyrównujesz systemy bezpieczenstwa TCS &VDC/ESP z LSD

 

TCS - Traction Control System
VDC - Vehicle Dynamics Controller
VTC - Variable Timing Control
MT - Manual Transmission
AT - Automatic Transmission
VLSD - Viscous Limited-Slip Differentia

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie, chyba coś ostro popieprzyłem :D

 

skądś wkręciłem sobie że to VDC to jest elektroniczna szpera...

 

to jak to jest faktycznie? nie chce już bardziej mieszać ;)

1. czy TCS i VDC występowały jednoczesnie?

2. ESP niezależnie od powyższych?

3. ESP lub TCS w zależności liftu?

4. Jak sie nazywa ta 'elektroniczna' szpera? bo chyba nie VLSD (??)

5. Czy występowanie szpery 'elektronicznej' lub 'mechanicznej' uzależnione było od tego czy jest TCS czy ESP?

 

hot_rider, tylko nie mów mi, że znowu coś pomieszałem :ph34r:

 

EDIT

znalazłem jeszcze potwierdzenie Twojej wypowiedzi

"Szpery sterowane elektronicznie (czyli boksujące koło przyhamowuje zacisk) były w wersjach US i EU od 2007 roku."

 

W sumie jest to najważniejsza informacja ;]

Edytowane przez Dżon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Dżon, ja mam/miałem wersję US '03 AT. Piszę, że miałem, bo w lutym zmieniłem z AT na MT. Jeśli szukasz dupowozu, to będziesz zadowolony z Zety w automacie. Jeździłem AT na torze, bawiłem się bokami na mieście i powiem, że AT jest po prostu wygodniejszy do tej zabawy. Moja wersja ma wyłączane TC a dyfer ma szpere LSD - to jest wersja premium pack.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Dżon, ja mam/miałem wersję US '03 AT. Piszę, że miałem, bo w lutym zmieniłem z AT na MT. Jeśli szukasz dupowozu, to będziesz zadowolony z Zety w automacie. Jeździłem AT na torze, bawiłem się bokami na mieście i powiem, że AT jest po prostu wygodniejszy do tej zabawy. Moja wersja ma wyłączane TC a dyfer ma szpere LSD - to jest wersja premium pack.

I taki właśnie egzemplarz chętnie bym łyknął ;)

Edytowane przez Dżon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście akurat te automaty nadają się do takich operacji ;)

 

A mozesz to rozwinac?? Co masz na mysli ze akurat te automaty sie do tego nadaja? Skad takie stwierdzenie?? Pytam z czystej ciekawosci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mozesz to rozwinac?? Co masz na mysli ze akurat te automaty sie do tego nadaja? Skad takie stwierdzenie?? Pytam z czystej ciekawosci :D

Mam bardzo małe doświadczenie ;> ale to co mnie interesowało dostrzegłem

Szybko i 'twardo' przebija biegi; (nie wiem jak redukcje na wysokich obrotach)

Nie wrzuca wyższego/niższego biegu w trybie sekwencji

Nie odcina zasilania jednocześnie wciskając hamulec i gaz

Te rzeczy mnie bardzo interesowały ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak mowisz a co do redukcji to bardzo mocno szarpie bo nie wrzuca na luz tylko hamuje silnik skrzynia ale przy odpuszczeniu gazu, redukcji i wcisnieciu gazu bardzo latwo wprowadzi go w poslizg. Pytanie tylko co na to skrzynia :P Jak dlugo jest w stanie zniesc takie rzeczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem base US i kupiłem bez problemu szpere LSD w PL. Oglądał ją dla mnie Coobcio w warszawie, był macał, potwierdzi że moja szpera była za***ista i dobrze kleiła, przywiózł mi ją BartekZ33 więc wszystko udało mi się załatwić w obrębie tego forum. Aha za szperę dałem 700 albo 800 zł już nie pamięam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba kupie drugi dyfer i zaspawam go i bedzie na zasadzie p&p wymiana na czas zabawy.

tz elektroszpera najlepiej to działa jak te guziki oczywiście na tor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...