shg Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Cześć. Mam problem z hamulcami w 350z (Brembo). Mechanik twierdzi, że są zapieczone i nie może wymienić klocków. Firma regenerująca zaciski się tego nie podejmie, bo nie ma odpowiednich tłoczków. Teraz sam muszę znaleźć albo zaciski, albo tłoczki. Wiecie może gdzie dostać takie tłoczki? Lub firmę, która mi to szybko ogarnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Najpierw wybierz sie do innego mechanika jezeli nie jestes pewny ze ten na 100% ma racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 (edytowane) byłoooooo możesz wyciagnac tłoczek podjechać do ślusarza i ci dorobi, bądź kupić, powinien być zestawy naprawcze do brembo a tak w ogole to rozbierz i zobacz w jakim jest stanie i czy nie pomorze oczyszczenie/przepolerowanie ps.kupowanie całego zacisku to wywalenie nie małej kasy w błoto ps.2 wpisz w gogle `regeneracja zacisków` i wyskoczy ci mylion wyników:) Edytowane 10 Marca 2014 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Przerabiałem już coś takiego, zestaw naprawczy w aso wszystkich gumek zdaje się dwa lata temu kosztował w okolicach 300zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shg Opublikowano 26 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Udało się to w końcu zrobić. Podzielę się jak - może się komuś przyda. Regenerację mi pewien magik specjalista spieprzył. Tłoczki pogiął przy wyciąganiu (tak że nawet wewn. średnica była eliptyczna), uszczelek (uszkodzonych) nie wymienił, zasmarował i kazał montować. Nie skusiłem się. Oryginalne tłoczki - ponad 300zł za szt. i brak dostępności w Europie. Na szczęście udało się w Japparts dobrać tłoczki pod wymiar (aluminiowe, pasują, działają). Ich modele to Frenkit P443201 (44mm) i Frenkit P383103 (38mm). W sumie 8 szt. kosztowało mnie poniżej 300zł, czyli mniej niż jeden oryginalny + dostępność od zaraz Szkoda, że nie wiedziałem o takiej możliwości wcześniej i straciłem czas i kasę. Gumki są nie tylko z ASO. Jest trochę zamienników w okolicach 50zł na zacisk (np Frenkit 238066). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi79 Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Udało się to w końcu zrobić. Podzielę się jak - może się komuś przyda. Regenerację mi pewien magik specjalista spieprzył. Tłoczki pogiął przy wyciąganiu (tak że nawet wewn. średnica była eliptyczna), uszczelek (uszkodzonych) nie wymienił, zasmarował i kazał montować. Nie skusiłem się. Oryginalne tłoczki - ponad 300zł za szt. i brak dostępności w Europie. Na szczęście udało się w Japparts dobrać tłoczki pod wymiar (aluminiowe, pasują, działają). Ich modele to Frenkit P443201 (44mm) i Frenkit P383103 (38mm). W sumie 8 szt. kosztowało mnie poniżej 300zł, czyli mniej niż jeden oryginalny + dostępność od zaraz Szkoda, że nie wiedziałem o takiej możliwości wcześniej i straciłem czas i kasę. Gumki są nie tylko z ASO. Jest trochę zamienników w okolicach 50zł na zacisk (np Frenkit 238066). Dobrze wiedzieć na przyszłość , konkretnie i na temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 jest tylko małe pytanie czy w ekstremalnych warunkach te tloczki nie spuchną , ja bym sie raczej bał eksperemętów z hamulcem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżon Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 (edytowane) właśnie mnie też to Aluminium troche zdziwiło ale widocznie są takie stopy... Ja od razu mam wizję jak ten tłoczek robi się mięciutki i puchnie Ale w końcu tłoki silnikowe też robią z różnych stopów aluminium molibdenu krzemu niklu itp itd Lecz co z przewodnością cieplną? Tłok musi odbierać temp spalania... ale tłoczek w zacisku nie powinien chyba gotować płynu hamulcowego... Widocznie jestem w tym temacie za głupi ;] [Pewnie w oryginale tez są aluminiowe] Edytowane 27 Marca 2014 przez Dżon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shg Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 W oryginale też są aluminiowe. Aluminium właśnie gwarantuje dobrą przewodność cieplną. Do tego są pokryte chyba grafitem. Te Frenkity tak samo (gorzej jeśli by były stalowe - wtedy bym się martwił). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżon Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 to w zaciskach Brembo stosuje się pewnie płyn 5.1? Bo 'dobra przewodnosc cieplna' nie wydaje mi się zaletą tłoczka... czyż nie? ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shg Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Masz rację, nie przemyślałem tego Czyli to aluminium jest pewnie użyte dla niższej masy... Niemniej jednak, oryginalne na pewno są też aluminiowe, więc mam nadzieję, że te Frenkity dadzą radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 jak masz gdzies te stare to zrób eksperymet i przyłóż do tłoczka magnes wtedy dowiemy sie jaki to materiał czy stop ja raczej sie nie spotkałem z aluminiowym tyłoczkiem, w moim jak wymienialem klocki to wydaje mi sie że tłoki były stalowe mi raczej chodziło o rosrzeżalnośc materiału czyli jak sie mocno zagrzeje to tłoczek puchnie i wtedy może dojąć do sytuacji w której sie zablokuje w cylinderku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 (edytowane) szukam zestawu naprawczego na tył do zwykłych zacisków , wie ktoś czy może podejda z x-traila, badz innego modelu? Edytowane 27 Marca 2014 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shg Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 (edytowane) Próba z magnesem raczej niewiele powie, bo ani aluminium, ani sporo stali nierdzewnych ferromagnetykami nie są. Przyjrzałem się oryginalnym tłoczkom dość dokładnie i nie widzę innej możliwości niż to, żeby były aluminiowe - były duużo lżejsze od stalowych (w tym samym rozmiarze, bo takie też przymierzałem). Rozszerzalność materiału faktycznie występuje i podobno aluminiowe tłoczki są dlatego minimalnie mniejsze (ułamki mm) od stalowych. Coś może w tym być, bo aluminiowe mi spoko weszły w zacisk, a stalowe o tych samych wymiarach niespecjalnie chciały hot_rider: Na tył do Brembo zestaw naprawczy był tani w ASO. Niestety nie wiem jak do zwykłych. Edytowane 27 Marca 2014 przez shg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 do zwykłych 3 gumki to koszt blisko 300zł a na głowę nie upadłem aby tyle płacić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.