Gość Patryk_G Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 (edytowane) Witam, Jestem zainteresowany kupnem nissan quashqai, (rocznikowo 2010-2011) prosze o porade jaki silnik wybrac? ogladalem 1.6 benzyna i 2.0 diese? jakie sa plusy i minusy tych silnikow? ktory polecacie? Druga sprawa jezeli chodzi o diesel - bede jezdzil najczesciej po miescie - boje sie o filtr czastek stalych. W obecnym aucie Fiat Croma 2008r 1.9jtd sterownik sam z automatu przepala co jakis czas wiec szczerze zadnego problemu nie mam. Na co zwrocic uwage przy kupnie nissana? A jeszcze jedna sprawa: w jednym z nich jak przekrecilem kluczy w pozycje MAR to palila mi sie kontrolka: zolty trojkat, po rozpoczeciu jazdy wylaczyl sie. Proszę o pomoc za którą z góry dziękuję. Pozdrawiam Edytowane 16 Marca 2014 przez Patryk_G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot505 Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 Żółty znak oznacza na początku jazdy potrzebę popatrzenia na wskaźniki czy wszystko jest ok. Po kilkunastu sekundach gaśnie. Jeżeli codziennie będziesz jeździł po mieście to benzyna lub 1,5 dci. Tu nie ma DPF. Ten 2,0 dci ma filtr i dlatego raz na tydzień musi przejechać dystans min. 20 km przy obrotach 1800- 2000 na minutę. W tym czasie wypalą się sadze i można dalej poruszać się po mieście. Jeśli zapali się sygnalizacja zatkanego filtra to trzeba natychmiast wybrać się wdłuższą podróż aż zniknie żółta kontrolka DPF. Polecam jazdę na paliwie typu verva, power itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 1.6 benzyna idealny do miasta. Na trasie tez daje rade. No i ma lancuch a nie pasek. Luknij na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajusDE Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 Do miasta benzyna (ewentualnie z LPG). Miałem 2.0dci w poprzednim aucie i niestety po przeprowadzce do centrum nie jeździłem więcej autostradami i filtr sie zapchał. Pocieszające ze usunięcie go, wgranie nowego programu i pozbycie sie problemów chociażby z rozrzedzonym olejem to koszt 1000zl wiec relatywnie niewielki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 (edytowane) U mnie w 2.0 dCi możecie nie wierzyć, ale od kiedy mam QQ, czyli półtora roku (ale to zleciało) wypalanie DPF'a zaświeciło się tylko raz jakiś miesiąc temu. Już miałem wątpliwości, że poprzedni właściciel go usunął, a tu jednak niespodzianka. Podczas jazdy zapaliła się pomarańczowa kontrolka i wyskoczył komunikat na komputerze o wypalaniu filtra. Jeżdżę głównie po mieście, takie odcinki, że silnik ledwo się nagrzewa, ze dwa razy w miesiącu "trasa" łącznie około 50km, a dłuższe wyjazdy średnio raz na trzy miesiące, tak więc jazda w małym mieście i nie narzekam. Może wpływa też na to styl jazdy, bo jeżdżę dość dynamicznie, a może paliwo. Tankuję tylko Ultimate diesel. Bardzo podoba mi się moment obrotowy, który jest dostępny z niskich obrotów i nie trzeba "żyłować" silnika jak chce się sprawnie ruszyć. Z tego co czytam do z diesli najbardziej udany jest 2.0, 1.5 niekoniecznie. A jeszcze jedna sprawa: w jednym z nich jak przekrecilem kluczy w pozycje MAR to palila mi sie kontrolka: zolty trojkat, po rozpoczeciu jazdy wylaczyl sie. Też się tego przestraszyłem jak kupowałem QQ, ale to zawsze się pojawia. Jak chcesz, żeby szybciej zniknął, to naciskaj "i" na kierownicy, to przeskoczysz wszystkie komunikaty" oil ok, poziom oleju, i kontrolki tylnych pasów. Jak temperatura spadnie poniżej 3 stropni, to też się zaświeca trójkąt, jak również podczas wypalania DPF'a. To tylko takie ostrzeżenie, że coś się dzieje Ten 2,0 dci ma filtr i dlatego raz na tydzień musi przejechać dystans min. 20 km przy obrotach 1800- 2000 na minutę. Nie przesadzaj Kolego Edytowane 16 Marca 2014 przez Michalmiko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corker Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 Ja mam 1.5dci z ponad 210.000km na budziku i nic się nie dzieje jak do tej pory. Do 200.000 km był używany na trasach , teraz tylko miasto. Olej wymieniany był co 15tys km i dla świętego spokoju mój mechanik wymienił mi "słynne panewki". Koszt to 1000zł. QQ to nie sportowe auto więc 1.5dci zdaje się być ok. Spalanie w mieście u mnie 6,5L po trasie 3,5-4.0 przy stałej prędkości 110km/h. Jak ma takie auto (masa i wysokość) to niesamowity wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Popieram to co napisał kolega Corker , również mam 1,5 dci - użytkuje auto od trzech lat i zero problemów :-) Panewki wymieniłem dla spokojnej głowy ,tym bardziej że kupowałem uzywke .Spalanie w największe mrozy nie przekroczyło 7 l . po mieście , a co do dynamiki to bardziej niż zadowalająca ,ale to już w zależności od oczekiwań kierowcy ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seta21 Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Luknij na mój opis przy awatarze ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corker Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 1.6 ma Łańcuch na plus i jest podobno mało awaryjny, a 2.0dci ma dpf wszystko zależy od tego jak QQ będziesz używał ,ile po tym mieście. Myślę,że bardziej skup się na szukaniu serwisowanego zadbanego egzemplarza.Ja jakbym mieszkał w PL to skłoniłbym ku się ropniaku.Ja to tylko moja opinia. W używanym aucie trzeba zwracać uwagę na wszystko,ale poza tym to tylnie zawieszenie sprawia problemy w tym aucie podobno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Strider wspomniał o 2 litrowej benzynówce. Nikt o niej nie mówi a to - zgadzam się z opinią Stridera, bardzo dobry i udany silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajusDE Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Ja mam 2.0 w benzynie z instalacja gazowa 5 generacj która to nieznacznie ale jednak zwiększa moc tego silnika. Niestety jest to słabszy motor od poprzedniego auta i dla mnie to trochę taki muł. Dziadkowóz poprostu ale na dojazdy do pracy OK. + dla benzyny Brak DPF, nie będzie problemów z turbo, wtryskami czy pompą, w mieście temperaturę robocza osiąga juz po max 3km (2.0dci po 9) wiec jak ktoś robi małe odcinki to przynajmniej motor sie dogrzeje a i w środku zawsze trochę szybciej sie ciepło zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 No to pomoglismy koledze :-D:-D:-D , ile silników tyle opinii. Sam musisz wybrać w zależności od potrzeb i oczekiwań , tak na marginesie ją robię większość jazdy w mieście , krótkie odcinki i mam diesla ,czyli według wszelkich wskazań błędny wybór bo powinna być benzyna - dlaczego więc jestem zadowolony ;-):-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 2.0 na pewno nie jest mniej dynamiczny od 1.6. Tak więc jeżeli wielu kolegów wskazuje, że do codziennej jzady 1.6 jest wystarczajacy, to 2.0 jest conajmniej odpowiedni . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Sprzedajesz? (...) Prorok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekCZN Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 ja mam 2.0 dCi i jestem mega zadowolony, auto pomimo sporych gabarytów szybko się zbiera, nie pali drastycznie dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badi Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 2.0 dCi w AT i nie zamieniłbym na inny. Moc idealna, spalanie zdecydowanie akceptowalne. W maju miną 4 wiosny i mam obecnie 91 tkm i zero kłopotów z DPF-em, zero z mechaniką (tfu tfu). Po wakacjach sprzedaję i zmiana, ale nie wiem na co. Potrzebuję czegoś większego, ale w tym aucie 2.0 dCi jest ekstra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Strider-ekonomia właśnie przemawia "za" ta codzienna ,bo spalanie w granicach sześciu litrów po mieście to wynik dla benzyny raczej nie osiągalny , chyba że masz na myśli jakies zdarzenie losowe związane z naprawa silnika , wtedy owszem koszta rosną ,ale to już skrajność . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 A przy znikomej rożnicy cen ON i Pb - oszczędzając 1-2 l/100 km jeżdżąc diesl`em, to zniwelowanie rożnicy ceny zakupu może być dla wielu wręcz problematyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek_k Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 (edytowane) 2.0 Benzyna. Mam już drugie auto z tym silnikiem. Poprzednim przejechałem ~100kkm bez żadnych przygód. W środku cicho i przyjemnie. Dynamika powiedzmy wystarczająca Edytowane 24 Marca 2014 przez Michal_k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.