Coyote024 Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 (edytowane) Witam ponownie, ktoś sie orientuje jak chodzi klimatyzacja a raczej wentylator kiedy powinien sie włączyć ? Jestem po obsłudze klimy tzn , napelnienie, sprawdzenie, wyczyszczenie. Wyciekow niema wszystko jest ok ale wydaje mi sie nie chodzi tak jak powinna, jest nie znaczna różnica miedzy ac a lo i wentylator sie nie włącza po włączeniu klimy ,czy dopiero włącza sie przy odp temperaturze czy jak bi niewiem?bo tez nie zauważyłem takiego spadku mocy jak w każdym samochodzie jak sie włączy klime, czyżby nie działała? Jakiś czujnik jest chyba za to odpowiedzialny, poradzcie! Dzięki Edytowane 30 Marca 2014 przez Coyote024 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Kolego jeśli chodzi ci o wentylator w chłodnicy to włącza się on bardzo żadko i to dopiero gdy na zewnątrz jest 30st a ty stoisz w korku działa bardzo cicho więc go prawie nie słychać spadku napięcia też nie zauważysz akumulator 70Ah i alternator 150A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 (edytowane) To nie włącza sie zaraz po włączeniu klimy? Tak jak w większości samochodów . Tylko dziwi mnie ze jest nie duża różnica miedzy samym nawiewem LO a A/C a klima jest nabita. Mogę chyba jedynie sprawdzić miernikiem czy dochodzi napięcie do kompresora i wentylatora. A jak nie to poczekam na upalne dni( mam nadzieje ze bedą) a akumulator mam nowy kupiony zaraz po świętach w grudniu 75ah / 780 Edytowane 30 Marca 2014 przez Coyote024 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Wentylator nie włącza sie bo jest wiskoza włączy się dopiero po osiągnięciu odpowiedniej tęperatury A klima jak włącza się sprężarka to słychać i silnik lekko zwalnia przewody od klimy jeden będzie zimny a drugi ciepły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Sprawdziłem wszystkie bezpiecznki i podpialem kompresor na krótko i elektromagnes hula klima dziala czyli nie dochodzi prąd ! Czy moze być walniety jakiś czujnik ? Jeden jest przy chlodnicy jaki widziałem moze on ? Jakieś sugestie ? Podejrzewam ten czujnik albo przekaznik tylko niewiem który jest odpowiedzialny za klime. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 wypnij kostke z czujnika i sprawdź czy do niego dociera prąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Kolego sprawdzilem tak jak powiedziales i prad dochodzi ,w zaleznosci na jaki kabel to wartosci sa rozne od chyba 0.2 do kilku voltow,sprawdzilem jeszcze raz wszystko i jest ok,ale nie dawala mi jedna rzecz spokoju,kilka miesiecy temu nabijalem klime i wszystko bylo ok,dopiero dzisiaj jak nacisnalem na zaworek a tu psiknelo ze 3 razy i cisza czyli niema juz gazu a dobijana byla czyli wychodzi na to ze jest nieszczelnosc i kompresor sie nie zalaczy jak jest malo czynnika.,zgadza sie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Jak najbardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 zgadza się gdzieś jest przedmuch:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Bylem na servisie klimy i cos tam podlaczali 3 razy ,pierwszy raz to olej ,pozniej cos tam i wcisneli kontrast,gosc powiedzial ze wyciek jest bardzo maly i mam pojezdzic z tydzien lub dwa i zielony kontrast powinien byc widoczny w miejscu gdzie uchodzi,i juz mi niedawalo spokoju i zagladam codziennie ale jest sucho,czy pod autem ,przy ramie ida jakies rurki,weze? wydaje mi sie ze nie,stawiam na ta chlodnice klimy ale jest sucho,jakies propozycje ,moze ktos wie jak idzie caly uklad ,chodzi mi czy jakies przewody nie stykaja sie z czyms? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Naj prędzej przewód pod obejmą gumową wysoko pod maską obok serwa pod takie obejmy dostaje się wilgoć i nawet w rocznym aucie zaczynają się problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 nie jestem całkowicie w temacie klimatyzacji ale wydaje mi się że kontrastu nie zobaczysz tak szybko gołym okiem w serwisie patrzą na rurki dopiero światłem uv.... tzn to jest tak jak z znakami wodnymi na banknotach.... w zwykłym świetle prawie nie widoczne a pod uv widać w 100procentach.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Ten zielony barwnik najlepiej widac w swietle UV (małe wycieki) małe świetlowki czy diody UV tez dają radę. Też tak szukałem w zaciemnionym garazu. Przy wiekszych nieszczelnościach barwnik widać nawet gołym okiem. Mozesz miec mikro wyciek w "chłodnicy"klimy (skraplaczu) od strony chłodnicy i wtedy bardzo ciężko to uwidzieć. Jeśli praktycznie nigdzie nie będzie widać barwnika, wszysko pod maską i na przejsciu do wnętrza auta będzie ok, to pozostaje nieszczelnośc w kabinie w parowniku klimy- ktory zazwyczaj jest montowany w obudowie nagrzewnicy i wentylatora. Parowniki ze względu na zmiany temp potrafią po kilku latach się rozszczelnić. Wymiana jest.... okropna, np w passacie trzeba rozebrać i wyjąc całą deskę rozdzielczą, odkrecic kolumnę kierowniczą itd aby sie dostac do zespołu nagrzewnicy ktorą trzeba wyjąc i rozkręcic aby z kolei dostać się do parownika klimy... Nie wiem jak jest w pathu ale chyba podobnie, roboty na ładnych kilka godzin. W warsztatach cenią sobie za to od 400zł za robociznę. Trzymam kciuki aby to nie był parowanik... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Dzięki panowie , dzisiaj znowu zagladalem i wszystko wyglada ok ( bez lampy uv) jedynie co mnie niepokoi bo niewiem czy tak powinno być czy nie, to u pasażera za schowkiem słyszę takie psssst 1 lub 2 sekundowe tylko przy wlaczonej klimie a wentylator wew chodzi swoja droga i po jakimś czasie znowu, poczekam jeszcze z tydzień i pojadę na warsztat. Podepne się tutaj, otóż w mojej chłodnicy klimy jest minimalna dziurką gdzie przez kilka miesięcy gas uchodzi w związku z tym mam pytanie czy będzie pasować chłodnica od navary 2012 o numerze N92100EB01A,dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumisek Opublikowano 16 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 odgrzeje kotleta , Coyote orientujesz sie co to syczalo u ciebie gdzie byl schowek bo umnie po wlaczeniu klimy syczy nonstop i jest to uciazliwe na dluzsza mete i najlepsze czynnik gdzies ucieka ale jak nabije ja to nic nie chlodzi z otworow wentylatora leci takie same powietrze o temp. jak i z wylaczona klima co moze byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 klima syczy, to jest tez efekt rozpreżania się gazu. Jak jest mało czynnika lub po rozruchu czy wyłączeniu klimy jest to szczegolnie słyszalne to normalne. Włącz klime i sprawdz przewody dochodzące do parownika jeden powinien być szczególnie zimny,moze być nawet oszroniony. Moze byc tak iz klima chłodzi na maska tylko klapy w nagrzewnicy są ustawione na grzanie. jeszcze w jeden sposób mozna sprawdzić czy klima działa, po jej załączeniu z pod auta powinna kapać czysta woda, a w upalny dzień to praktycznie woda się leje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 17 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Dokladnie zgadzam się z przedmówcą, nic dodać nic ująć! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzuulloo Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Witam. Odświeżę temat. Nabiłem klimatyzację. Bezpieczniki sprawne. A nie działa klima. Dwie rurki od klimy ciepłe, nie skrapla się woda. Czy włączona klima czy nie to samo powietrze leci. Na serwisie pan stwierdził ciśnienie jest wycieków niema. Ktoś może coś podpowiedzieć? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Znaczy kompresor się nie załącza? Sam czynnik nic nie zdziała. Zmień warsztat. Ja robię na Krępcu ul. spokojna. u Maczyńskiego. Jeszcze mnie nie zawiódł. Co prawda trzeba czekać na swoją kolej, ale jest dobry w te klocki. Pozdr ML Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.