Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dlaczego niekiedy silnik lepiej ciągnie ?


driver_kaskader
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem że moja zetka jest bardzo wrażliwa na paliwo, czasem jest tak ze zatankuje ją na jednej stacji i chodzi tak sobie a niekiedy na innej to chce koła poukręcać. Nie wymieniałem filtra paliwa ale czasem jak tankuje na statoil to jest mułowata to samo na orlenie tankujac na prywatnej stacji lub gdzie indziej silnik chodzi jak by w niego szatan wstąpił :thumbsup:

 

Do wymiany mam filtr czy poprostu wasze też tak reagują na paliwo ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ci zejść trochę przy szukaniu tego filtra paliwa  :whistle:

 

a moja zeta ciągnie jak tirówka przy drodze; czyli zawsze bez względu na porę :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma filtra w zecie

:D ;D

Swoja droga, w 350 ogolem nie za duzo jest filtrow...

 

Pamietam swoje zdziwienie kiedy zaraz po zakupie poprosilem dumnie ASO o wymiane filtra kabinowego  :whistle: 

Edytowane przez walu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zetki mają bardzo czułe czujniki spalanie stukowego.

Zalenie paliwa PB95 zawsze owocuje mniejszą mocą, w ciepłe dni potrafi nawet uwalić 40KM i 80Nm - zresztą uszkodzenie tego czujnika powoduje taki sam radykalny spadek mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacytuję mądrzejszego od siebie - doktora habilitowanego Andrzeja Kulczyckiego, profesora ITWL::

„Skład benzyn ma wpływ na szereg ich właściwości wpływających na przebieg procesu spalania w silniku i w konsekwencji na parametry jego pracy. Liczba oktanowa jest jedną z takich właściwości, lecz nie jedyną. Stąd nie można określić prostej relacji wartości liczby oktanowej do parametrów pracy silnika. Wiadomo jedynie, że ze wzrostem prędkości obrotowej i mocy silnika, zwiększa się skłonność do spalania detonacyjnego. W silnikach, których cechy konstrukcyjne pozwalają na osiąganie dużych prędkości obrotowych i mocy, stosowane muszą być benzyny o wyższych wartościach liczby oktanowej. W przypadku stosowania benzyny o zbyt niskiej wartości liczby oktanowej dla danej konstrukcji silnika, może przy określonych obrotach wystąpić spalanie detonacyjne. Przy spalaniu detonacyjnym silnik „traci moc”, a więc stosowanie benzyn o zbyt niskiej LOB i LOM może uniemożliwić osiągnięcie parametrów pracy wynikających z konstrukcji silnika. Stosowanie benzyn o zbyt niskiej wartości liczby oktanowej dla danej konstrukcji silnika i warunków jego eksploatacji, powoduje między innymi wzrost zużycia paliwa.”

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa oczywiście jest      

ale niewymienny ,  znajduje sie w baku w tym białym plastiku co i pompa paliwa   

ciekawe czy faktycznie nie ma filtra kabinowego   bo  wątpie żeby nie dostawał sie proch do kabiny bez jakiegos filtrowania  

a nie dostaje sie ani pyłek  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze inne mapy ma wersja US i EU poniewaz w US maja inne paliwa wiec nie mozna uogolniac tego wszystkiego.

 

A filtra kabinowego nie ma bo w tamtym roku odgrzybialem klime i sprawdzalem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zetkach jest różnie z tymi mapami...

Np. Infiniti mają bardzo za bogatą mieszankę - to właśnie ze względu na przystosowanie do kiepskiego paliwa, żeby nie było spalania stukowego to stroi się silnik na bogatszej mieszance na której auto dużo więcej pali i generuje mniejszą moc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm. no właśnie ... u mnie podobnie ze spadkiem mocy i czasem tez wyrzuca mi błędy na kompa, leje 98 ale mam wrazenie  ze stacji noname (w moim przypadku stacja auchan) bryka jak by żwawiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stajce noname (auchan tesco i inne prywatne) omijam szerokim łukiem :) same problemy z tego są :)

Najlepiej mieć "swoją" sprawdzoną stację z tych większych (jeżeli chodzi o liczbę dystrybutorów) i markowych stacji. Oni wbrew pozorom mają kontrolę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam wrażenie że nawet na stacji takiej jak orlen w jednym dystrybutorze jest paliwo dobre a przy innym już chrzczone. Miałem też przykład że do tego samego karnistra jednego dnia wlałem 5.35L do kosiarki a na drugi dzień ten sam karnister i weszło 5.20 l pytam sie ich jak to normalne to zaczeli mowić ze to niemożliwe itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...