wacek87 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam mam problem z Nissanem mojego taty, obroty silnika na jałowym biegu gdy jest zimny zaraz po uruchomieniu potrafią podskoczyć do ok.1200 i tak utrzymuje się przez jakiś czas. Sama praca silnika jest bardzo niepokojąca: Wczoraj zaczęło się coś dziwnego dziać z silnikiem, opuszczając skrzyżowanie podczas przyspieszania obroty dochodzą maksymalnie do ok.2500-2700 i dalej nie idzie tak na każdym biegu. Czasem silnik wchodzi normalnie w obroty powyżej 3000. Żadna kontrolka się nie zaświeciła. Jadąc wczoraj w korku obroty silnika czasami spadały przez sekundę poniżej 700 a czasami silnik gasł całkiem. Miałem też jedno mocniejsze hamowanie i wciskając mocno pedał hamulca wydaje mi się, że ABS nie zadziałał bo koła się przyblokowały i delikatnie mnie ściągnęło w dodatku pedał hamulca powinien terkotać przy maksymalnym wciśnięciu a nic takiego nie wyczułem, w tym przypadku nie świeci żadna kontrolka. Nie wiem od jakiego momentu ale zaczęło coś szumieć gdy prędkość wzrasta to szum jest o większej częstotliwości. Możliwe, że przez hamowanie zwichrowała się któraś tarcza lub poszło łożysko? Na stacji diagnostycznej wyszło, że tylne hamulce słabo hamują: przód 1.8 kN, tył 0.50kN. Lewa tylna tarcza jest na pewno do wymiany bo jest skorodowana i ścięta przez klocek od strony wewn. zewnętrzna strona tarczy jakby w ogóle nie brał jej klocek. Jak można sprawdzić czy dobrze działa rozdzielacz siły hamowania bo to, że tylne tarcze+klocki są do wymiany to jest pewne. Pewne jest też to, że będziemy musieli zrobić konserwacje układu hamulcowego. Nissan Primera 1.6 16V (chyba 99KM) 99r. 270tyś Proszę o jakieś wskazówki. Edytowane 2 Kwietnia 2014 przez wacek87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaku Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Jeśli obroty po rozgrzaniu spadają do ok.800 to wszystko jest spoko. Z tym dźwiękiem to najpierw zdejmij wszystkie paski i odpal na chwile I posłuchaj czy jest tak samo, dźwięk podobny właśnie do łańcucha. Sprawdź kody błędów przy pomocy zworki (było na forum), to nie rozpędzanie wygląda mi na przepływomierz, najlepiej I tak go wyjmij I przeczyść, tylko uważaj na druciki bo są delikatne. Jeśli chodzi o ABS to wychodzi że nie działa, też sprawdź błędy, lampka wogóle sie zapala przed odpaleniem? Zdejmij tylne koła i zaciski chamulców, przymocowane są do takich prowadników które muszą lekko chodzić a u Ciebie zardzewiały I stoją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 ładowanie i aku w porządku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek87 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Alternator ładuje, akumulator jest sprawny nie było problemu z rozruchem. Szczerze to nie zwróciłem uwagi czy świeci się kontrolka od absu zaraz po przekręceniu kluczyka, wiem, że check engine jest aktywna po przekręceniu i zaraz znika po uruchomieniu silnika. Założona jest instalacja gazowa sekwencyjna i mam takie pytanie czy mógł być przestawiony rozrząd pod instalacje gazową bo mam podejrzenie, że znaki nie są na swoim miejscu jeśli chodzi o ustawienie łańcucha na rozrządzie. Na razie zdejmujemy paski osprzętu i sprawdzimy czy czasem któraś pompa tak nie huczy ale najpierw trzeba przemyć przepustnicę i przedmuchać przepływomierz wiem, żeby nie robić tego kompresorem bo przepływka jest delikatna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaku Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Rozrządu się NIGDY nie przestawia, co ileś obrot€w wałem znaki na łańcuchu pokrywają się ze znakami na kołach a pozatym nie muszą się pokrywać, ważna jest ilość ogniw łańcuch pomiędzi znakami na kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek87 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Niestety czasu zabrakło na sprawdzenie kodów błyskowych dzisiaj, przepustnica wymyta zawór od biegu jałowego wyczyszczony wraz z prowadnicą w środku, przepływomierz przedmuchałem płucami ogólnie było dużo czarnego brudu na nim i w całej przepustnicy. Silnik uruchomiony bez osprzętu i w okolicy rozrządu słychać szum. Gdy przekręcam kluczyk w pozycji do uruchomienia silnika nie widzę żeby kontrolka abs'u się świeciła. Świecą się jedynie check engine, airbag, hamulec ręczny, akumulator, dzrzwi i olej. Brak kontrolki od absu nie wiem być może sprzedający zataił jakąś usterkę układu hamulcowego i wydalił żarówkę od absu. Zdążyliśmy z tatą sprawdzić na razie przedni prawy hamulec okazało się, że dolna prowadnica była zapieczona i stała w miejscu, nie wiem jak te hamulce mają działać skoro jest to tak zaniedbane. Obie prowadnice wyczyściłem i przesmarowałem pastą do cylinderków, okolice styku klocków z jarzmem przesmarowałem cienko smarem miedzianym. Na razie tyle jutro będzie wymiana pasków osprzętu na nowe i dalsza walka z układem hamulcowym, wymiana jeszcze jednego sworznia i łącznika drążka stabilizatora. Jutro też będę musiał ponawia się kodami błyskowymi być może czyszczenie przepływomierza nic nie pomogło i pokaże jeszcze jakieś błędy. Mam jeszcze pytanie, gdzie jest druga śruba od pompy wspomagania oprócz tej z regulacją do naciągania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaku Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 (edytowane) Pomijając fakt czy wogóle masz ABS to bardzo możliwe że ktoś wydłubał żarówke albo sie spaliła, sprawdzisz błędy i sie okaże co jest nie tak ale w ogromnej większości przypadków uszkodzony przewód do czujnika przy kole. Ja przepływomierz myłem delikatnie rozpuszczalnikiem i pendzelkiem ale może i odmuchanie pomoże. Jeśli dobrze kojaże to jedna śruba mocująca pompe wspamagania jest schowana za jej kołem pasowym, są w kole otwory I trzeba nimi nacelować na śrube. Edytowane 3 Kwietnia 2014 przez szpaku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek87 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 ABS na 100% jest bo w komorze silnika jest pompa ABS, przy kołach są czujniki od abs, sprawdzałem bezpiecznik od abs też jest dobry 7.5A taki jest nawet podany na tej klapce od bezpieczników. Martwi mnie jedna sprawa po uruchomieniu silnika obroty dochodzą do 1500 a po chwili opadają na około 1100. Na zimnym silniku obroty nie powinny raczej przekraczaj 1000, a utrzymywać się na granicy ~850. Spróbuję tych kodów błyskowych choć nie wiem czy mi to wyjdzie pamiętam, że w Hondzie CRX miałem coś podobnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaku Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Wolne obroty można oczywiście wyregulować plastikową śrubą z boku przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek87 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Tą plastikową śrubkę maksymalnie wkręciłem i tak obroty są za wysokie. Kody błyskowe sprawdzałem jest to 55. Prawdopodobnie wczorajsze odłączenie akumulatora wszystko skasowano przez to jest bez błędów. Samochód mam unieruchomiony bo nie mogę jednej śruby poluzować od pompy wspomagania. Nasadowym 14 pod kątem odkręciłem jedną śrubę drugiej nie dam rady bo wycięcia w kole pasowym na pompie są w dziwnym miejscu, że normalny klucz nasadowy nie wchodzi na wprost śrub tylko pod kątem, prawdopodobnie potrzebny jest jakiś specjalny klucz nasadowy 14 z cienką ścianką żeby wszedł na wprost śrub między te otwory w kole pasowym na pompie wspomagania. Jeśli ma ktoś ciekawy pomysł na poluzowanie śrub od regulacji naciągu paska na pompie wspomagania to chętnie poznał. Z ABS nie doszedłem co jest nie tak, chyba dorwe się do zegarów być może jest spalona żarówka od ABS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaku Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Z drugiej strony przepustnicy też masz regulacje na śrubkach jak linka wchodzi, pewnie sama przepustnica sie nie domyka do końca I za dużo powietrza idzie. Wyreguluj żeby sie domykała ale nie przesadź bo sie będzie zacinać, poczujesz przy regulacji, wtedy jedyne powietrze na wolnych obrotach reguluje się plastikową śrubą. Może poprostu długa nasadka pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek87 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Walczyłem z pompą wspomagania, udało mi się wreszcie pozakładać wszystkie paski. Silnik nadal nie przekracza 2700 obr wskazówka obrotomierza zatrzymuje się gdzieś w granicach ~2500 obr/min. Silnik popracował kilka minut, kod błyskowy to 1długie mignięcie, przerwa i dwa mignięcia po sobie. Po mojemu to 0102 lub 102 ? Jak wymontowałem przepustnicę od razu rzuciło mi się w oczy, że nie domyka się do końca, widać prześwit. Jutro to poprawię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaku Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Kody w tym samochodzie są dwu cyfrowe, czyli 12 a to oznacza błąd przepływomierza. Sprubuj go jeszcze raz pożądnie przeczyścić. Jeśl masz miernik to sprawdź czy dochodzi zasilanie i masa do niego i sygnał i jaka wartość, dla pełni szczęścia ciągłość przewobu sygnałowego do kompa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek87 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Gdzie dokładnie znajduje się sterownik silnika ? Wiem tylko tyle, że w środkowej konsoli po lewej stronie przy pedale gazu jest od centralnego a po prawej stronie jest od ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaku Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Na środku, spujż za zapalniczką, panelem nawiewu na podłodze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek87 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Dziś rano sprawdzałem napięcie na 3 pinie wynosiło 0,9V na zapłonie, 1.70V na jałowym i 2.20V przy maksymalnym przebazowania jak silnik był jeszcze letni to normalnie wkręcał się do czerwonego pola. Jak tylko osiągnął temp optymalną tak już obroty nie dochodziły do 3000 i w pewnym momencie napięcie na 3 pinie od przepływomierza wynosiło 0V i tak już zostało. Sprawdzałem przewody od wtyczki przepływoemierza aż do komputera i nie ma przerwy. Nie wiem czemu jak ograniczenie obrotów jest do ~2500 to na w tyczce na 3 pinie napięcie wynosi 0V. Przepływomierz myłem środkiem do gaźników bo w Polsce nie widziałem środków do mycia przepływomierza. Wygląda na to, że przepływomierz całkiem padł. Czy warto szukać nowego/regenerowanego w ASO czy zmiennika/używanego z gwarancją ? Czy żeby dostać się do zegarów muszę rozmontować całą środkową konsole ? Przepływomierz Hitachi AFH45M-46 Dobrałem się wczoraj do zegarów, okazuje się, że ktoś wydalił żarówkę wraz z plastikową oprawką od ABSu, brakuje też żarówki w miejscu gdzie ikonka przypomina katalizator? Wciąż mam problem ze zdiagnozowaniem braku napięcia na 3 pinie przy wtyczce od przepływomierza. Wszystkie 3 przewody od wtyczki aż do komputera mają przejście. Na 1 pinie od góry jest napięcie akumulatora, środkowy masa ma działa bo dotykałem miernikiem do masy z silnikiem. Nie wiem czy na żółtym przewodzie powinno pojawiać się napięcie od przepływomierza gdzie sygnał prowadzi do komputera sterującego, czy dobrze rozumiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaku Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 (edytowane) Sygnał idzie od przepływomierza do komputera, w pewnym momencie spade do 0 komputer widzi to i ogranicza obroty. Ktoś opisywał na forum że rozebrał przepływke przelutował co się dało i zadziałało, chyba o Micre chodziło. Jakby co to posiadam taki przeływomierz. Edytowane 5 Kwietnia 2014 przez szpaku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 To, że nie ma kilku żarówek w zegarach to norma. Nie ma żarówki od O/D OFF - czyli nadbieg przy skrzyni automatycznej, nie ma kontrolki niezapiętych pasów i kontrolki katalizatora - te dwie ostatnie były w wersjach na Nową Zelandię. Dziwna praca silnika? Ja bym kupił stetoskop i posłuchał pompy wody, pompy wspomagania i alternatora - one potrafią hałasować niemiłosiernie. Zwłaszcza pompa wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek87 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 (edytowane) Ogarnąłem sprawę przepływomierza, jak problem się pojawi za jakiś czas będzie to oznaczać tymczasowe rozwiązanie i trzeba będzie zakupić drugi. Dzisiaj walczę z ABSem, wywaliło kod błyskowy 35 - czujnik prędkości koła, tylne LH - obwód otwarty. Rezystancja na tym czujniku wynosi 0, a powinna wynosić w granicach ~1650 Ohm. Sam czujnik bardzo się zapiekł w otworze i będzie go ciężko wywlec. Być może winny jest przewód choć w to wątpię ale najpierw go sprawdzę może winą jest przełamany/skorodowany przewód. Ktoś wie jakie są numery oryginału/zamiennika dla tego czujnika ? Co do stetoskopu gdzieś mam taki od starego ciśnieniomierza swego czasu wykryłem nim uwaloną pompę wody w VW. Tylko muszę go znaleźć najpierw. Samo hałasowanie pojawia się przy obrotach silnika ~700-800. Gdy obroty są prawie równe 1000 to tego dźwięku już nie słychać. Możliwe, że to któreś łożysko kończy żywot od którejś pompy lub na alternatorze. Niestety ale ten czujnik jest uszkodzony i muszę go wymienić. Sam przewód był w porządku. Edytowane 7 Kwietnia 2014 przez wacek87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.