CyberAhmed Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Witam, Mam pytanie dotyczące skrzyni biegów a konkretnie mam problem z włączaniem biegów po przejechaniu około 50 km. Do tego dystansu skrzynia działa bez problemu natomiast jak się przejedzie około 50 km to zaczynają się problemy z przełączaniem biegów - ciężko wcisnąć bieg. Dodatkowo bardzo rzadko ale potrafi wyskoczyć 5-ka. Nissan Primera P12 2002 rok 2.2 DCI - 6 biegów. Z góry dzięki za info, być może ktoś miał podobny problem. pozd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Czyli jak się rozgrzeje to brak biegów. A olej sprawdzałeś? Na stronie głównej forum, wpisz w wyszukiwarkę /po prawo na górze/ słowa -->skrzynia biegów<--, wyjdzie Ci aż 12 stron na temat skrzyni i zmiany biegów, może coś po przeczytaniu znajdziesz dla siebie. Czasami takie niedomagania mogą być również w innym modelu niż P12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Pierwsza rzecz, sprawdzić olej. Ale jak dla mnie to skrzynia się kończy, skoro "piątka" potrafi wyskoczyć. To drugie będzie konsekwencją pierwszego oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberAhmed Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Dzięki za info zacznę jednak od oleju. Sprawdzałem jeszcze moduł, który jest zamocowany na skrzyni i współpracuje z linkami wybieraka i wygląda na to, że to jest winowajca ponieważ ma spore luzy. Ale nic po kolei będę sprawdzaj jak do czegoś dojdę to dam znać. Jeszcze raz dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_o_s Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 na wszelki wypadek sprawdź poduszki silnika. to o czym piszesz nie powinno mieć związku z poduszką, bo jakby coś z nią było nie tak, to haczyłoby cały czas, ale co Ci szkodzi sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberAhmed Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Rozmawiałem z dwoma specami od skrzyni biegów i obaj powiedzieli zgodnie, żeby zmienić olej i sprawdzić (ewentualnie wymienić) linki wybieraka bo mogą mieć luzy. Przede wszystkim olej bo on jest najbardziej podejrzany. Niestety natomiast na ASO Nissan oraz Renault twierdzą, że oleju w skrzyni się nigdy nie wymienia !!! Ma niby być dożywotni. Jakoś mi się nie chce w to wierzyć.Mam tylko dylemat dotyczący oleju ponieważ w katalogach w jednym ze sklepów sprzedawca znalazł typ oleju: API GL 5 SAE 75 W 80 syntetyk, natomiast przewija się jeszcze na tym forum GL4 75W90 i teraz nie wiem jaki powinien być. Jak ktoś wymieniał może w takim modelu to poproszę jeszcze o markę oleju. Najlepiej oryginalnego - pewnie drogi ale pewnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Nie bierz samego GL5. Może być GL4 lub GL4/5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberAhmed Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Czyli GL4 75W90? Jakiej firmy?A swoją drogą dlaczego nie sam GL5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Był ten temat poruszany w jakimś modelu nissanka i chodzi o synchronizatory mosiężne, do których GL5 się nie nadaje. Musisz poszukać. PS... tutaj Ci coś znalazłem http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/26040-n16-olej-w-skrzyni-biegow/page-5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberAhmed Opublikowano 3 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Rozmawiałem z serwisem Nissana i dostałem dokładną specyfikację oleju do 2.2 Di: 75w80 GL4+ (plus jest bardzo ważny !!!)MT-XZ GEAR OIL - a to jest oryginał rekomendowany przez Nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kcroot Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Ja nalałem Castrola o takiej specyfikacji jak mówisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberAhmed Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Stała się jasność w skrzyni po prostu nie było oleju. W czasie wymiany wylało się chyba z 200 ml. Nie wiem niestety jak długo oleju tam nie było bo niedawno kupiłem autko. Puki co śmiga, jeszcze przetestuję go na trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Stała się jasność w skrzyni po prostu nie było oleju. W czasie wymiany wylało się chyba z 200 ml. Nie wiem niestety jak długo oleju tam nie było bo niedawno kupiłem autko. Puki co śmiga, jeszcze przetestuję go na trasie. Czyli potwierdził się mój post #2 i 1 zdanie. Skąd ja to wiedziałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberAhmed Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Co racja to racja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.