Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350z - 2005] Sprzęgło ucieka


vonBuBs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1.co myslicie o exady stage 3 czy to spiek? nada sie na codzienna jazde, i strzały z sprzęgła czasami  :P

 

http://www.ebay.pl/itm/Nissan-350-350z-3-5-Brand-New-Exedy-3-Piece-Clutch-Cover-Disc-Kit-VQ35DE-2003-/261675859982?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3ced18c00e

 

2.i pytanie jeszcze mam na oku jeszcze  sprzegło w dobrej cenie ACT Chewy duty tylko pisze ze do modelu od 2006-2008 sprzedawca mówi ze bedzie pasowac do 2003 też - prawda to?

 

3. co myslicie o tym czy to aby napewno orginał bo sie przygladam po wygladzie i mam obawy

 

http://allegro.pl/nissan-350z-3-5-v6-tarcza-docisk-sprzeglo-zestaw-i4983396020.html

 

troche duzo pytań ale ponumerowałem jakby co :D

Edytowane przez razzar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest stage 3 tylko 3 czesciowe (w sensie tarcza+docisk+oporowe)

a modelowo to stage 1- zamiennik oem

bardzo dobre sprzeglo, mam takie u siebie i dziala poprawnie 

Edytowane przez hot_rider
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem takie tez w eclipsie byłem mega zadowolony, szkoda ze w Polsce nie idzie tego kupić, tylko ebay i czekanie 8 dni zapewne

 

ALe to nie jest Oem tylko Stage 1?

Edytowane przez razzar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z allegro wygląda jak oryginał bo identyczne wyjąłem u siebie przy niecałych 90 k przebiegu i włożyłem exedy z którego jestem zadowolony. Tylko wymieniałem od razu dwu mas na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy doładowaniu do 600Nm jazda taka bez kopania sprzęgła polecam EXEDY - zamiennik oryginału, pracuje leciutko i lepi bardzo fajnie.

Przy łągodnej zmianie biegów przeniesie nawet i więcej :)

 

Stage 1 już jest mocno nie komfortowe, pracuje ciężko i wysoko dość łapie... A spiekowe wydania to jeszcze dochodzi nam takie poszarpywanie w koncowej fazie puszczania pedału sprzęgła.

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

dziśaj sobie naprawilem tą pompe sprzęgła     wystarczy ją wyjąć z auta potem rozebrać co jest dziecinnie latwe 

podlożyć pod oring z pompy  drugi oring    i już    jest troche problemu z odpowietrzeniem   układu pojeżdze zobacze czy jest już ok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś została mi świeża pompka Nabco - takie chyba montują seryjnie. Wymieniłem ją z powodu błędnej diagnozy. Puszczam za dwie stówki. Ewentualnie do ugadania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie pedał nie odbija jakieś 1/4 skoku ale tylko rano na zimnym silniku, kiedy noc była zimna. Na ciepło przechodzi. Problem zaczął się pojawiać oczywiście zimą. Czy to ten sam numer , czyli płyn/oring/pompa co w pozostałych przypadkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy zmienić oring   na nowy lub podlożyć  jeszcze jeden pod orginalny  

w tej pompie niema co sie zepsuć   tloczek jest z plastiku   cylinder z alumu  jedynie 2 gumowe uszczelniacze  które ze starości nie sprężynują jak powinny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy zmienić oring   na nowy lub podlożyć  jeszcze jeden pod orginalny  

w tej pompie niema co sie zepsuć   tloczek jest z plastiku   cylinder z alumu  jedynie 2 gumowe uszczelniacze  które ze starości nie sprężynują jak powinny 

 

To powiedz mi czy taki oging jest ogólnie dostępny np na allegro i czy pompę da się samemu rozebrać od góry (spod maski) czy kanał potrzebny bo mam mały garaż z kanałem i ta bestia już się nei mieści. Może jest jakiś manual dostępny dotyczący wyjęcia pompy czy to prosta sprawa? (Trochę tam grzebałem przy innych pojazdach, w tym jeszcze nie było okazji bo nie ma potrzeby ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyjęcia to banał. Zdejmujesz lewy plastik (ten przy szybie z napisem break fluid) i widzisz pompkę. Odkręcasz zbiorniczek na plyn zeby miec troche miejsca na rękę i potem metalowy przewód od pompki. Troche słaby jest dostęp ale jak masz troche cierpliwości to co ćwierć obrotu z 40 razy i odkręcisz :P trzymanie pompki to sworzeń z zawleczką w pedale sprzęgła i dwie nakrętki (chyba 12mm). Widać je wyraźnie. Lewa nakrętka jest dość kłopotliwa, najlepszy byłby do niej bardzo głęboki klucz nasadkowy albo płaska grzechotka.

Jak będziesz zakładał z powrotem to polecam najpierw tylko włożyć pompkę ale nie dokręcać nakrętek- tak zeby latała. Jak nie będziesz miał tego luzu to za nic w świecie nie wycentrujesz gwintu otworu i tego metalowego przewodu.

A, i jak juz odkręcisz ten przewód to nie wciskaj sprzęgła bo tryśnie ci plyn wszędzie! Zniszczyłem sobie tak lampę. W sensie musze oddać do polerki bo mi sie kropki takie wyżarły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kanał jest potrzebny do odpowietrzenia,  odpowietrznik jest na tym siłowniku co atakuje łape sprzęgła 

co do oringu ja  podlożyłem taki co znalazlem w rupieciu  w moim garażu   ale generalnie w każdym sklepie dopasujesz potrzebny 

pewnie dostaniesz okrągly    a ten w pompie jest z taka jagby  z wargą  więc ten twój nowy trzeba wsadzić do środka tego orginalnego 

żeby rozepchną tą warge 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i dziś Panowie stało się. Pojechałem na działkę wypolerować maszynę. Wieczorem odpalam a ty pedał wpadł i zostało 1/3. Ledwie coś tam łapie ale na miasto jakoś doczłapałem. jak dojechałem to sie podniósł. Będę próbował rozebrać pompę w przyszłym tygodniu, tylko się boję żeby czegoś nie spier*****, bo auto do pracy używam praktycznie codziennie a zleceń jest i nie mogę sobie pozwolić żeby stracić dzień na jakies pierdoły.

Z podnośnika boję się wchodzić pod auto, u sąsiada kiedyś autosan spadł na gościa, kiedy coś odkręcał, wiadomo jaki finał. Generalnie choćby cały na pustakach stał to nie wejdę, taka trauma ;)

Powiedzcie mi jaki płyn do sprzęgła zastosowac i ile wchodzi? Rozumiem, że pompę rozbieram bez spuszczania płynu, dopasowuję ten oring dodatkowy, tylko proszę jaśniej, podłożyć go pod oring istniejący, żeby go wysunąć bo ze starości się "zbił"? Składam, dolewam płynu, odpowietrzam i działa?

 

Wobec tego ten zapadnięty pedał to albo powietrze w układzie albo zużyty oring, który się przesuwa gdzies powodując zapadanie pedała? Jeśli nie to proszę przedstawić łopatologicznie ;)

Edytowane przez axxel32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedź do mechanika    niemasz pojęcia o tym  

 

Pisz po polsku, bo cię nie rozumiem. Nawet translator nie daje rady tego przetłumaczyć i komputer zawiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...