axxel32 Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Ale po co się spinasz, Jarek ma rację patrząc na Twoj post powyżej Od tego jest forum, żeby zadawać pytania i sobie pomagać. Takie cwaniackie odpowiedzi nic nie wnoszą do tematu, nie prościej odpowiedzieć na temat? Gość języka polskiego nie zna a będzie pouczał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Dał Ci chłopak dobrą radę nim coś zepsujesz albo porozbierasz i nie będziesz potrafił złożyć a sam napisałeś że potrzebujesz auto codziennie do pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Dobrze Jarek i koledzy mówią, jak się nie znasz to do mechanika. Ja mimo ,że często wiem co się zepsuło i jak to działa , ale się nie zabieram bo nie jestem manualny i na pewno coś bym spier… . Wracając do tematu, zależy który rocznik masz samochodu, chyba już 350z z sinikiem HR ,wszystkie 370z /g37 miał w środku skrzyni tzw CSC /clutch slave cylinder/ wysprzęglik .nie wiem jak to się zwie po „polskiemu”. Objawem awarii tego to zapadające się sprzęgło i ubytek płynu ze zbiorniczka sprzęgła. Płyn idzie do skrzyni biegów i doopa, trzeba to wymienić , co się wiąże z wyjęciem skrzyni biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
axxel32 Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Witam, auto 2004, płynu w zbiorniczku nie ubywało, był max. 1. Próbowaliśmy odpowietrzyć ale pedał od razu się zupełnie zapadł. Później już tylko kapało. 2. Wyjąłem pompę, dołożyłem dodatkową uszczelkę, pod tą wargową (mniejszą), wyglądało to ok. Pompy nowej dostać się nie da od ręki, intercars ma jedynie na zamówienie ale 2 tyg oczekiwania. Zmontowałem, zalałem górą około 90ml płynu , więcej nie weszło, odpowietzryć się nie dało. Próbowałem strzykawką zalać dół. Trwało to dość długo, weszło moze 50ml, więcej ciśnienie nie pozwala nabić. Pojawia się jakiś opór na pedale, ale wysprzęglik ledwie się rusza, natomiast biegów nie ma. Płynu z góry nie ubywa i nie przybywa, dołem się zalac więcej nie da. Łapa przy skrzyni ledwie się rusza, ale za malo, żeby wysprzęglić. Jednym słowem kupa. Całość bez kanału spokojnie da się zrobić, gdyby nie odpowietrzenie to robota prosta. Finalnie porażka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonBuBs Opublikowano 24 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Jak ja w Rev-Upie miałem problem ze zapadającym się sprzęgłem to wymiana pompy pomogła ale sprzęgło zapadało się dopiero po przejechaniu kilkunastu km. Im dalej jechałem tym bardziej sie zapadało i nie wracało, trzeba było stopą podciągać. Zacząłem od wymiany płynu DOT4 a potem pompa. U Ciebie problem chyba trochę inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Pisz po polsku, bo cię nie rozumiem. Nawet translator nie daje rady tego przetłumaczyć i komputer zawiesza. To nie jest forum piękności j. polskiego. Jarka znam osobiście, z forum Calibry , jak można zauważyć udziela się na tym forum dzieląc się praktycznymi poradami, jest bdb. mechanikiem często z goowna bat kręci. Swoją drogą pomysł z dwoma uszczelkami jest chyba jego autorstwa. Ogólnie nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań, proponuje Ci poszukać na Ebay lub w ASO, części te nie powinny być zbyt drogie i dostępne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
axxel32 Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 (edytowane) Zrobione. Gdyby ktoś przerabiał ten problem a nie chciał się bawić w lawete, mechaników i cały ten bajzel, i tracić czasu, to potrzeba będzie: klucz płaski 8, 10 i 12 (13 chyba też), do tego 80 cm wężyka gumowego przeźroczystego 6mm lub 8mm, opaski zaciskowe 4 (2 na zapas) i płyn hamulcowy (ćwiarta wystarczy). Słoik mały tez się przyda na płyn. Pod uszczelkę pompy można podłożyć podkładkę (oring) gumowy o średnicy wew 7(8)-10, a grubość sobie dobrać, dostępne nawet w obi. Uszczelki są dwie, trzeba po rozebraniu zdecydować samemu którą usprawniamy, ale delikatniejsza jest druga, licząc od zbiorniczka. Podnosimy przód i koło od kierowcy demontujemy - za kołem pod nogami kierowcy widac odpowietrznik, pod auto nie trzeba wchodzić, wystarczy w nadkole się wpasować głową. Łączymy wężykiem odpowietrznik hamulca i sprzęgła, zaciskamy opaskami żeby ciśnienie nam nie rozłączyło układu. Wstępnie jednak napełniasz wężyk z odpowietrznika hamulca, trzeba ze 3 x przepompować hamulec. Odkręcasz zbiorniczki płynu pod maską (hamulec i sprzęgło). Uwaga: wężyk 6mm nie chce wejść na zimno na odpowietrznik sprzęgła, można go nagrzać w gorącej wodzie i robi się plastyczny. Wężyk 8mm jest lepszy ale ma większą pojemność. Całość robimy tak jak pisali na 4 stronie + odpowietrzenie wężykiem z zacisku hamulca: osoba towarzysząca wciska powolutku hamulec (proponuję 8-10 sekund na skok) w tym czasie odkręcasz kluczem 10 odpowietrznik hamulca i zaraz po tym 8-ką odpowietrznik sprzęgła. Płyn przelewa się z hamulca do sprzęgła. Odpowietrzanie strzykawką w moim przypadku nie pomogło. Sprawa dość prosta, każdy sobie poradzi bez kanału, żaden mechanik tu nie jest potrzebny. Oczywiście lepiej byłoby mieć od razu nową pompę, ale ja nie byłem w stanie jej od ręki kupić, wymienię w przyszłości. pozdr. Edytowane 25 Lipca 2015 przez axxel32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 (edytowane) axxel32 jakoś wcześniej mój polski ci nie przeszkadzał jak wypytywałeś jak to zrobić , wystarczy poczytać na 4 stronie tego tematu a jak już napisałeś o autosanie i pustakach to uznałem że jesteś teoretykiem netowym co sie potwierdziło bo nie umiesz prawidlowo, odpowietrzyć sprzęgła ale żeby nie było że cwaniakuje jak to napisałeś wcześniej o mnie a więc tak , trzeba podłożyć pod oring ten od strony sprężyny to on jest odpowiedzialny za wysprzęglanie ten drugi jest po to żeby ci sie płyn nielał do kabiny oring ten dodatkowy oczywiście musi być odporny na płyn hamulcowy bo inaczej go zeżre w ciągu tygodnia a teraz najlepsze żeby to odpowietrzyć prawidlowo trzeba ręcznie cofnąć wysprzęglik do pozycji wyjściowej i tak go trzymać bo go springa wyciśnie spowrotem i zasie powietrze które nie wyjdzie przez odpowietrznik druga osoba naciska pedał wtedy sie odkręca odpowietrznik i zakręca sie go spowrotem teraz powoli pedał sie popuszcza a jak nie idzie to trzeba go ręcznie cofnąć i poczekać aż tłoczek pompy sam wróci do pozycji wyjściowej wtedy dopiero można ponownie nacisnąć pedał wysprzęglik powinien wtedy wykonać jakiś minimalny ruch i znowu odkręcamy odpowietrznik i tak aż wysprzęglik zacznie wykonywać pełny skok terzaz urzyj sobie translatora żebyś skapował o co mi chodziło Edytowane 25 Lipca 2015 przez jarek1111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.