arturocki Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Witam Cztery miesiące temu stałem się posiadaczem Nissana Primery... nie licząc znanego problemu z płytką od sterowania obrotami dmuchawy (który udało mi się naprawić dzięki forumowiczom) samochód ładnie śmigał... aż do soboty. Silnik zaczął się dławić przy lekkim dodawaniu gazu przy jednostajnej jeździe.... jak wkręcę go na obroty (powyżej 2500) dławienia nie ma i samochód przyspiesza choć wydaje mi się, że stracił na mocy. Obroty nie falują i silnik pracuje równo. Oczywiście zapalił się Check Engine i miga cały czas podczas jazdy. Próbowałem zdiagnozować błąd metodą na spinacz... ale nie działa.... albo ja coś źle robię... Dlatego zastanawiam się nad zakupem interfejsu ELM 327... mam dwa typy który wybrać?1. http://allegro.pl/interfejs-elm-327-mini-bt-nissan-primera-qashqai-i4053110691.html 2. http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-elm-327-nissan-patrol-primera-i4123653567.html Tylko rodzi się pytanie czy będzie pasował do mojej wtyczki? Bo nie jest ona biała i trapezowa tak jak widziałem na forum. Może macie jakieś pomysły... co może być przyczyną dławienia się silnika?Tak wygląda moje gniazdo w samochodzie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek87 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Gniazdo jakie posiadasz to obd II, kody błyskowe bardzo łatwo się wykonuje. Należy śpiąc piny 9 i 16 czyli te w węższej części gniazda inaczej te u góry jak na rysunku. Jeśli nie działa spróbuj z przełącznikiem I/0 między pinem 9 i 16. Czy dobrze przyspiesza w dolnej granicy obrotów czy już mu brakuje mocy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturocki Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 ....wacek87 jesteś pewien? ...wg tego opisu z forum: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/31623-sprawdzanie-i-kasowanie-kodow-usterek-almera-primera/?hl=%20metoda%20%20zwork%C4%99 powinienem spiąć 1 i 8 ...i właśnie po takim zabiegu nic mi nie zadziałało... może rzeczywiście na odwrót robiłem, ale nie chciałbym czegoś zewrzeć za dużo... aby się nic przy tej okazji nie zjarało I tak sobie myślę czy przypadkiem PIN nr 16 (ten w prawym górnym rogu na zdjęciu) nie jest pusty? ...nie widać tam blaszki tak jak np w PINie 9? Mam rozumieć, że podany przykładowy interfejs ELM 327 będzie pasował do mojego autka skoro mam OBD II? Nie bardzo rozumiem pytanie.... "w dolnej granicy obrotów"? Odpalam auto bez problemu, pracuje równo bez wachlarzyka, mogę spokojnie ruszyć bez dodawania gazu. Przy rozpędzaniu samochodu jeżeli delikatnie mu na cisną na gaz zaczyna się dławić.... cały samochód skacze ...nie wiem jak to opisać. jakby przygasał silnik z braku paliwa. Jak przygazuję, silnik powiedzmy powyżej 2500-3000 obr. i dopiero puszcze sprzęgło nie dławi się i rozpędza bez "kangurka" Najlepiej problem widać przy jednostajnej jeździe w mieście 50-60 kmh, kiedy np dojeżdżając do samochodu przede mną wyhamowuję silnikiem, a następnie chcę przyspieszyć dodając delikatnie gazu zaczyna się "czkawka".... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek87 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Co do autodiagnostyki podałem przykład dla silników TD a Ty masz benzynę więc moja pomyłka. Jeśli chodzi o interfejs to jest na ten temat wątek:http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/77314-jaki-fejs-do-twojego-nismo/ Pytanie czy dobrze zbiera się w dolnej granicy obrotów miałem na myśli zapchany/uszkodzony katalizator. Ale bez dokładnej diagnostyki można strzelać. Na LPG i benzynie dzieje się to samo z silnikiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturocki Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Tak na LPG i benzynie to samo... zamawiam ELM 327 mini, oby zadziałał ...trochę nerwów i ELM uruchomiony z tabletem i programem ScanMaster Lite. Nie wiem czy to normalne, ale program zawieszał się i nie chciał odczytać żadnych parametrów aż do momentu odpalenia silnika... po tym poszło gładko błąd odczytany: P0301. Zacznę od najprostszej operacji czyli przeczyszczeniu palca rozdzielacza, styków aparatu zapłonowego i wymianie świeczek (i tak miałem to w planach). Na forum znalazłem, że może to też być problem z cewką na tym cylindrze... może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, podpowiedzi? ...palec i styki rozdzielacza wyczyszczone, świeczki wymienione, kable zapłonowe zapięte nowe, przeczyszczona przepustnica... niestety błąd powraca jak go skasuję ...dodatkowo obroty zaczęły świrować - "kangurek" już się nie pojawia - tyle dobrego. Nowy objaw to piszczący sterownik od LPG (3 krótkie i jeden długi sygnał - powtarzany czterokrotnie) czy te problemy mogą być związane z instalacją LPG ?!?!?! Montaż w grudniu w zeszłym roku, do tej pory spisywała się bezproblemowo (przejechane 3000 km). Mój zestaw to: reduktor Shark, układ sterujący STAG 4 Plus, listwa wtryskowa AC W01.Wczoraj po czyszczeniu i wymianie kabli, wyłączyłem przełącznikiem B/G instalację gazową (mimo wyłączenia sterownik sygnalizował dalej błąd instalacji LPG przy odpalaniu silnika choć niby była wyłączona - czy to normalne?), skasowałem błąd komputera P0301 przejechałem się kilkanaście kilometrów na benzynie. Było praktycznie ok, co dziwne Check Engine raz migał błąd to znowu przez dłuższą chwilę gasł i nie pokazywał błędów, tak na zmianę co parę kilometrów, obroty generalnie uspokoiły się i nie szalały. Gdy wróciłem do domu zgasiłem go i chciałem odpalić jeszcze raz by się upewnić, że wszystko jest ok... przełączyłem stacyjkę na ON sterownik LPG nie zapiszczał?!?!?!? Zachęcony taką okolicznością przełączyłem na LPG i odpaliłem silnik, dodałem gazu i przełączył się bez problemu na LPG trochę pogazowałem by zobaczyć jak na biegu jałowym będą zachowywać się obroty silnika i wydawałoby się, że jest wszystko ok. Niestety dziś po porannej przejażdżce Check Engine zapalił się już na stałe - ten sam błąd tylko co dziwne pokazał się już tylko na liście "pending trouble codes" wcześniej był też pod "stored trouble codes" - czy to normalne? Screen z programu: Przełączył się podczas jazdy na gaz i przejechałem tak parę kilometrów. Po powrocie do domu gdy chciałem odpalić ponownie silnik znowu sterownik LPG się zablokował (sygnały dźwiękowe) i obroty zaczęły szaleć...czyżby jednak coś z instalacją LPG ?!?!??! Czy można ją jakoś wyłączyć całkowicie... odciąć zasilanie - nie wiem laikiem jestem? Chcę sprawdzić jak się sprawuje silnik tylko na benzynie. Instalacja oczywiście jest na gwarancji i nie chciałbym tej gwarancji stracić przez swoje działania Pomóżcie proszę bo osiwieje całkowicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiug23 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Obwód elektryczny instalacji LPG masz zabezpieczony bezpiecznikiem. Od klemy plusowej idzie kabel zasilający sterownik z bezpiecznikiem. Wyjmujesz bezpiecznik i instalacja LPG jest odłączona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturocki Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Dzięki Jasiug23, instalacja odłączona dla pewności zakręciłem też zawór na zbiorniku LPG. Wykasowałem błąd... znów dziwne zachowanie kontrolki CheckEngine... pojawiała się i znikała po przejechaniu kilku kilometrów, teraz się nie pali... Silnik jakby dostał więcej mocy (a może bardzo bym tego chciał, sam już nie wiem , ale chyba pracuje dalej nierówno. Poniżej przesyłam link do filmiku pokazujący pracę silnika... wydaje mi się że coś jest nie tak. Błąd P0301 mówi o problemie na 1. cylindrze, Wyciągam podczas pracy przewód zapłonowy 1. cylindra z rozdzielacza i nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika (może wy się czegoś dopatrzycie). Iskra jest podawana na przewodem na świece co widać i słychać w filmiku... Czyżby pracował tylko na 3 cylindrach?!?!?!? Wyciągnąłem przewód zapłonowy z trzeciego cylindra na próbę i silnik praktycznie gaśnie... dławi się na maxa. Link do filmu na youtoobe: http://youtu.be/63TITflLJlQ ...rzeczywistość stała się okrutna podjechałem do znajomego mechanika, zmierzył mi ciśnienie na pierwszym cylindrze 3,5 bar!!!! dla porównania na czwartym było 9... Na liczniku mam 166 tys. czy to jest normalne, że przy takim przebiegu zawory się kończą? Nie chcę knuć... ale od grudnia jeżdżę na LPG czy to mogło mieć wpływ na szybsze zużycie i dopiero pokazało problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 zrob probe olejowa moze coś z zaworami tylko i nietrzeba moze bedzie rozbierac silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturocki Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Dziś oddaję samochód do mechanika, podpowiedzcie proszę na co warto zwrócić uwagę (oczywiście poza usunięciem problemu na pierwszym cylindrze) i co warto wymienić jak już głowicę będziemy mięli ściągniętą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.