Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zamiana kół tył na przód


Raszek_007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym zapytać bardziej zaawansowanych uzytkowników X-traili T30 czy zamieniacie miejscami koła z tyłu na przód i odwrotnie?

Zastanawiam się nad tym bo serwisówka nibyt tak mówi że co 5 tys km powinno się zamieniać miejscami opony z osi tylnej na przednią a z przedniej na tył.

Ponieważ mam już przejechane połowe tego dystansu a nie wiem czy i kiedy poprzedni właściciel zmieniał to może warto to zrobić?

Mam opony wielozesownowe, więc jest to dla mnie dodatkowa operacja :P tak to przy zmianie opon z zima na lato i z lato na zima bym tego pilnował, żeby tylne lądowały na przodzie i na odwrót.

 

Czekam na opinie.

Pozdrawiam,

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosuję się do zaleceń z książki serwisowej. Układ 4x4 jest skonstruowany tak, że działa prawidłowo przy kołach o takich samych (bardzo zbliżonych) obwodach. Poza tym, jeśli robi się to samemu, można przy okazji sprawdzić stan opon, hamulców i amortyzatorów oraz rozruszać śruby, co przydaje się przy niespodziewanym kapciu. IMO, same plusy. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji obsługi T31 zalecana jest zamiana opon co 10 tys.km.

Jednak jak ktos jeździ cały czas 2wd nie musi tego robić,bo opony przy napedzie na jedną oś nie maja wtedy wpływu na układ rozdzielczy 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem tak przy każdym aucie niezależnie od rodzaju napędu. Opony zużywały sie równomiernie, nie było problemu ze ściąganiem z tytułu zużytych opon na osi napędowej itp. Same plusy jak powiedział Erdol. Polecam przy okazji popsikac śruby, gwinty itp smarem miedzianym w sprayu, śruby sie nie zapiekaja

Edytowane przez kubrick007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji obsługi T31 zalecana jest zamiana opon co 10 tys.km.

Jednak jak ktos jeździ cały czas 2wd nie musi tego robić,bo opony przy napedzie na jedną oś nie maja wtedy wpływu na układ rozdzielczy 4x4.

Kolejna bzdura, cytat z instrukcji:

"Nissan zaleca zamianę opon co 10000 km dla pojazdów z napędem na 2 koła (2WD) i co 5000 km dla pojazdów z napędem na 4 koła (4WD)."

Kłania się czytanie ze zrozumieniem, co innego jest auto z napędem 2WD a co innego jazda z włączonym napędem 2WD w aucie z napędem 4WD. Opony trzeba wymieniać gdyż zbyt duża różnica w średnicy między przodem i tyłem spowoduje ingerencję komputera i załączenie napędu na cztery koła  co z kolei powoduje szybsze zużycie sprzęgła w skrzyni rozdzielczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna bzdura, cytat z instrukcji:

"Nissan zaleca zamianę opon co 10000 km dla pojazdów z napędem na 2 koła (2WD) i co 5000 km dla pojazdów z napędem na 4 koła (4WD)."

Kłania się czytanie ze zrozumieniem, co innego jest auto z napędem 2WD a co innego jazda z włączonym napędem 2WD w aucie z napędem 4WD. Opony trzeba wymieniać gdyż zbyt duża różnica w średnicy między przodem i tyłem spowoduje ingerencję komputera i załączenie napędu na cztery koła  co z kolei powoduje szybsze zużycie sprzęgła w skrzyni rozdzielczej.

Jestem tylko bardzo ciekawy czy tak skrupulatnie pilnujesz wszystkich zaleceń producenta??

Np.wymiany żarowek ksenonowych w ASO???

Nie dajmy sie zwariować.System 4X4 zupełnie nie działa w X-trailu  kiedy auto ciagnie tylko jedna oś w ustawieniu 2wd

.To sa fakty a jak sie je podważa to trudno racjonalnie dalej dywagowac w tym temacie.

Nie neguje tego co Kolega napisał,to wszystko prawda kiedy uzywany jest w X-trailu tryb 4wd ale stan opon a nawet i inny bieznik nie ma zupelnie znaczenia na obciazenie sprzegła czy skrzynki rozdzielczej kiedy auto pracuje tylko w 2wd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dajmy sie zwariować.System 4X4 zupełnie nie działa w X-trailu  kiedy auto ciagnie tylko jedna oś w ustawieniu 2wd

To może poczytaj instrukcje dokładnie to przestaniesz pisać bzdury, kolejny cytat z instrukcji:" Ostrzeżenie. W zależności od warunków pogodowych układ 4WD może automatycznie przejść z 2WD do 4WD nawet jeżeli wybrany był tryb 2WD.", koniec cytatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie kłóccie sie! Napęd wyraźnie jest 4x4 z predykcja na 2WD. To ze nie swieci sie 4WD nie oznacza ze nie działa. Elektronika szaleje non stop. Wymierne sa korzyści ze mian opon z tylnej osi na przednia chociażby ze względu na to ze koła przednie sa skrętne i generują wieksze tarcie niż tylne nie zależnie od trybu napędu. Święta wielkanocne blisko i nie oznacza to ze sa ważniejsze od tych grudniowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram ustrzec innych przed "radami" wyssanymi z palca, oczywiście że przód się szybciej zużywa dlatego jest zalecenie zamiany, a że co 5000 km czyli dość często, widocznie Nissan robił testy i tak mu wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie zamieniałem opon miejscami - na chwilę obecną nie zamierzam tego robić.

Dokladnie tak samo postepuję trzymajac sie jedynie zasady ,ze do auta z napedem na 4 koła były na wszystkich osiach opony tego samego typu .

Jeżdząc już 3 X-trailem i ponad 10 lat wyłacznie autami z 4x4 nie miałem zadnego problemu z układem napedu 4x4-bez brudzenia sie z zamiana opon na osiach przód/tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że zdania są podzielone :) - jak zawsze i w każdym temacie.

Ja tylko dodam od siebie co do napedu 4x4 w X-trailu że wydaje mi się iż nawet w ustawieniu 2wd w ekstremalnych sytuacjach napęd na tył się załącza. Oczywiście poprawcie mnie jeżeli się myle ale wydaje mi się że jak diagnosta wyjeżdżal z rolek na przeglądzie to tył się załączył.

Poza tym z tego co czytałem tutaj na forum to jest chyba właśnie tak, że w 2WD ogólnie kręcą się (napędzają) tylko przednie koła ale w sytuacjach ekstremalnych (czyt. poślizgu) załącza się napęd tyłu.

Natomiast w ustawieniu Auto cały czas są napędzane obie osie tylko w zależności od warunków i przyczepności w różnym stosunku mocy. Natomiast ustawienie LOCK to jest stały podział napedu 50:50 między tył a przód.

Ale nie jest to temat o tym więc wracając do kwestii zmiany kół ja chyba spróbuję przy okazji oglądne zawieszenie opony itp :).

Pozdrawiam,

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warta zmieniać bo dłużej pojeździsz na komplecie. Ja nie zmieniam bo nigdy nie ma na to czasu a później opony przód już zjechane a tył jeszcze sporo zapasu. Co 5tys to moim zdaniem przesada ale co 10tys warto pomyśleć o przekładce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy okazji to nie jest tak, że zamienia się opony "na krzyż" ?

Tzn. tył prawy idzie na lewy przód, tył lewy idzie na prawy przód itd .... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy okazji to nie jest tak, że zamienia się opony "na krzyż" ?

Tzn. tył prawy idzie na lewy przód, tył lewy idzie na prawy przód itd .... ?

 

Zamieniać opony "na krzyż" można pod warunkiem, że nie są to opony "kierunkowe", czyli w praktyce letnie, wielosezonowe.

Większość zimówek jest oponami kierunkowymi (ustalony kierunek rotacji) i można zamieniać tylko przód <-> tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się nie zamienia przód/tył to te tylne żyją znacznie dłużej (piszę o fwd i 4x4 jak u nas) i można wtedy kupić tylko 2 nowe na przód - co mniej boli niż 4szt jednocześnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się nie zamienia przód/tył to te tylne żyją znacznie dłużej (piszę o fwd i 4x4 jak u nas) i można wtedy kupić tylko 2 nowe na przód - co mniej boli niż 4szt jednocześnie...

Pod warunkiem, że ruszasz z piskiem na każdych światłach, inaczej nie zdążysz kupić pary, bo komplet już będzie do wymiany. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie... 

Przy fwd (i Xtrailu bo on też jest fwd +ewentualnie czasami awd) to przednie opony przenoszą całe obciążenie podczas ruszania i hamowania samochodu (o skręcie nie wspominam bo w rwd też czasami skręcamy) i dlatego się szybciej zużywają. Nie jest konieczne ruszanie z piskiem aby zauważyć różnicę u ubytku bieżnika na przedniej i tylnej osi. ;), gdzie tylna oś tak naprawdę podtrzymuje dvpe aby się nie ciągnęła po asfalcie.

 

Sugerujesz, że większość osób, które się wypowiada w tym temacie i przekłada opony rusza z dymem spod przednich kół? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie jakie słowo jest nieprzetłumaczalne na żaden język zachodni to słowo to "kombinować".

Są zalecenia producenta podparte tysiącami godzin testów i milionami przejechanych kilometrów ale Polak wie lepiej.

Zamiana kół co 5000 km, po co będę kupował tylko przody, tylne opony będą o kilka lat starsze ale zaoszczędziłem, wymiana oleju w silniku co 20000 km, tu ostrożnie wymieniam co 5000 bo się silnik popsuje wiec tu nie oszczędzamy, itd przykłady można by mnożyć.

Instrukcja obsługi powinna mieć przy każdym zaleceniu odnośnie eksploatacji samochodu dopisek "nie dotyczy obywateli Polski, oni wiedzą lepiej".

Ale przykład idzie z góry, że ci Niemcy tacy ciemni i nie wiedzą że jak by jeździli na światłach cały dzień to by mieli mniej wypadków, a polscy posłowie to wiedzą!

Edytowane przez aabb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz, że większość osób, które się wypowiada w tym temacie i przekłada opony rusza z dymem spod przednich kół? 

 

Nie wiem, jak ruszają ale przekładanie opon na pewno sprzyja zbliżonym obwodom przednich i tylnych opon przez cały okres ich użytkowania, co przekłada się na brak problemów z napędem 4x4 i satysfakcję z jazdy. :)

Przy normalnej jeździe, kiedy na przednich oponach nie widać już bieżnika, to i tył nadaje się zwykle do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...