Gość eliotddz Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Witam wszystkich Jestem nowy na forum. 2 tyg. temu kupiłem Nissana Almere Tino 2,2 di 16V z 2002 r. Jak do tej pory wszystko pięknie aż dzisiaj zauważyłem podczas jazdy że włączyła mi się lampka ostrzegawcza systemu kontroli silnika ( pomarańczowa ). Zapala się i świeci ciągle. Jest czym się martwić? Kurcze wydałem ostatnie grosze na to auto i boję się ze naprawa będzie słono kosztować Może to być spowodowane paskiem od alternatora który mi piszczy ( właśnie miałem wymieniać). Pomóżcie proszę Podpowiedźcie mi również jaki i ile oleju wlać do tego silnika ( dokładną nazwe ) bo już musze wymienić! Najlepiej jakis dobry i w miare tani Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam, Eliot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Konstruktor Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Co do CHECK ENGINE może być wiele przyczyn nie dowiesz się puki nie pojedziesz pod komputer:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 aż dzisiaj zauważyłem podczas jazdy że włączyła mi się lampka ostrzegawcza systemu kontroli silnika ( pomarańczowa ). Zapala się i świeci ciągle. Jest czym się martwić? Różne mogą być tego przyczyny. Mogą to być czujniki położenia wału(ków), może być łańcuch rozrządu, itd. Najlepiej sprawdzić jaki kod błędu się pojawił. A nie słychać jakiegoś brzęczenia/stukania z okolic rozrządu? Nie jest to na pewno pasek alternatora, u mnie też piszczał i nic się nie zapalało. Podpowiedźcie mi również jaki i ile oleju wlać do tego silnika ( dokładną nazwe ) bo już musze wymienić! Najlepiej jakis dobry i w miare tani Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam, Eliot Tani i dobry... Takie rzeczy to tylko w E**e Polecam albo Castrol, albo Shell - oba 10W50. Do silnika wchodzi ponad około 5,5l - przynajmniej tyle podaje instrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Podpowiedźcie mi również jaki i ile oleju wlać do tego silnika ( dokładną nazwe ) bo już musze wymienić! Najlepiej jakis dobry i w miare tan Shell Helix Diesel Plus 10W40, niektórzy leją Valvoline Maxlife Diesel 10W40. Nie pchaj się w syntetyki, zmieniaj co 10.000km i będzie :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Od miesiaca mecze sie z moim tino. Raz jest check raz nie ma. Teraz jest juz caly czas. Nie da sie go dokrecic do 5 tys. obr, tylko do 4600obr. Na dodatek ogranicza moc, dopuki nie ma checka to rwie jak glupi, a jak sie zapali to mul i bardzo ciezko przekroczyc 120km/h. Podlaczylem komputer i bledow nie wykazuje, gdy kkontrolka zgaszona czy zapalona. Podlaczalem juz 20 razy komputer i zawsze to samo, nawet jezdzilem z podlaczonym komputerem. Jutro wrzuce filmik jak zachowuja sie obroty. Od razu odpalam, gaz do oporu i ma 5 tys obr, zapala sie check i zwalniaja do 4600. Oleje, wszystkie plyny wymienione, filtry tez, nie kopci nic. 2.2DI 2000r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luklukluk Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Od miesiaca mecze sie z moim tino. Raz jest check raz nie ma. Teraz jest juz caly czas. Nie da sie go dokrecic do 5 tys. obr, tylko do 4600obr. Na dodatek ogranicza moc, dopuki nie ma checka to rwie jak glupi, a jak sie zapali to mul i bardzo ciezko przekroczyc 120km/h. Podlaczylem komputer i bledow nie wykazuje, gdy kkontrolka zgaszona czy zapalona. Podlaczalem juz 20 razy komputer i zawsze to samo, nawet jezdzilem z podlaczonym komputerem. Jutro wrzuce filmik jak zachowuja sie obroty. Od razu odpalam, gaz do oporu i ma 5 tys obr, zapala sie check i zwalniaja do 4600. Oleje, wszystkie plyny wymienione, filtry tez, nie kopci nic. 2.2DI 2000r Czy problem jeszcze występuje? Jak sobie z tym poradziłeś? Moje tino ma dokładnie taki sam objaw... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 (edytowane) Od napisania postu jeszcze wiele przejechalem w tym byl wypad na morze, podczas trasy palil sie caly czas, dopiero na trasie dostrzeglem ze jemu brakuje mocy, ledwo 160 osiagal i mul! wymienilem przeplywke i check nie zapalil sie juz od 2 miesiecy. Edytowane 8 Grudnia 2011 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro65 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Dzień dobry, almera tino 2,2Di 2000r -podczas jazdy w ruchu miejskim i na wolnych obrotach i tylko jak silnik jest w pełni rozgrzany czasami zapala się kontrolka pracy silnika, w tym momęcie silnik nie potrafi wejść na obroty i na biało dymi, po przegazowaniu kontrolka gaśnie i na jakiś czas wszystko wraca do normy.Gdy podłączyłem do kompa u znajomego wyświetliło błąd wtrysku a z tego co wiem w tych silnikach same wtryski nie mają elektroniki czy możliwe żeby któryś się zawieszał , bo jeszcze z takim zjawiskiem się nie spotkałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Może to być problem z pompą wtryskową. Dziwi mnie biały dym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro65 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) Może to być problem z pompą wtryskową. Dziwi mnie biały dym. Zgadza się , gdyby pompa nie dawała takiego ciśnienia to nie mogło by pokonać oporu sprężyny we wtrysku , a gdy się to stanie co opisałem to masz wrażenie jak byś stara odpalił przy minus 20 i czuć w tym białym dymie nie spalone paliwo. Zapomniałem dodać że gdy się zaświeci ta kontrolka to też wystarczy wyłączyć silnik i ponownie uruchomić i też chwilowo jest ok. Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez jaro65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Pytanie numer jeden przy dieslu na VP44 - czy sprawdzony był przepływomierz? Pytanie numer dwa - czy do paliwa jest dolewany olej 2T? I jakie paliwo jest lane (VP44 wymaga dobrego smarowania paliwem). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro65 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Pytanie numer jeden przy dieslu na VP44 - czy sprawdzony był przepływomierz? Pytanie numer dwa - czy do paliwa jest dolewany olej 2T? I jakie paliwo jest lane (VP44 wymaga dobrego smarowania paliwem). Jak poprzednio nadmieniłem podłączyłem tino do kompa u znajomego a on prowadzi warsztat i to on zdiagnozował błąd wtrysku, sprawdzał cały silnik, jak myślisz mógł tego nie widzieć bo rozumiem że chodzi o przepływomierz powietrza czy masz jakiś inny sposób na sprawdzenie go. A co do oleju w paliwie nie lałem do tej pory ale przeczytałem parę postów na różnych forach i przekonałeś mnie już wprowadziłem to w życie, dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Błąd wtrysku dotyczy raczej pompy wtryskowej, gdyż same wtryski ztcw nie mają elektroniki. Pytałem o przepływomierz, ze względu na niespalone paliwo, ale możliwe też, że wtryski "leją" - mogą wymagać czyszczenia lub wymiany (wymiana w naszym wypadku nie jest na szczęście droga). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro65 Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Błąd wtrysku dotyczy raczej pompy wtryskowej, gdyż same wtryski ztcw nie mają elektroniki. Pytałem o przepływomierz, ze względu na niespalone paliwo, ale możliwe też, że wtryski "leją" - mogą wymagać czyszczenia lub wymiany (wymiana w naszym wypadku nie jest na szczęście droga). Masz racje, gdy się to stanie wygląda to jakby lały. Z doświadczenia wiem, a jakieś posiadam, pracuje przy trochę starszych i dużo większych maszynach, wymiana końcówek i regulacja ciśnienia wtrysku to w pewnym sensie „chlap powszedni”i gdyby się to działo na zimnym silniku to wszystko by pasowało, ale na ciepłym? Ale od czasu podłączenia do kompa i wykasowania błędu jeszcze się nie zapaliła, a zrobiłem 2000 km, a przedtem 20 km nie mogłem przejechać, żeby się parę razy nie świeciła. Mam do ciebie małe pytanie, czy nie wiesz jakie zadanie w czujniku światła wstecznego spełniają aż cztery przewody, dwa odpowiadają za światło wsteczne, a na dwóch pozostałych to pierwszy jest masą, a drugi jest tak jakby do niczego nie był podłączony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Nie wiem, bo nie miałem czasu dobrać się do owej "czujki" (podpowiedz, gdzie ona jest?), a wsteczny mi nie świeci Skoro błąd się nie pojawia, to chyba jednorazowo trafiłeś gorsze paliwko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro65 Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Nie wiem, bo nie miałem czasu dobrać się do owej "czujki" (podpowiedz, gdzie ona jest?), a wsteczny mi nie świeci Skoro błąd się nie pojawia, to chyba jednorazowo trafiłeś gorsze paliwko. Miejsce, w którym znajdował się czujnik zaznaczyłem na czerwono. Musiałem dać tam zaślepkę, bo ktoś musiał kiedyś to rozbierać i dał to na jakiś klej tak że bez zniszczenia nie dało się go usunąć. Liczyłem, że zastosuję czujnik tradycyjny, wciskany trzpieniem, ale z uwagi na mechanizm, który uruchamia ten czujnik nie jest to możliwe. Wymiary zaślepki podałem w osobnym pliku. Więc musiałem rozwiązać to w inny sposób użyłem przełącznika z lutownicy , podniosłem maksymalnie do góry na tyle, żeby zakryła to osłona lewarka i ruch jego był jak największy. Na czerwono zaznaczyłem śrubki, którymi to przymocowałem do wystających w czterech miejscach blaszek już z otworami. Na zielono przewód, aby połączyć się z oryginalną wiązką w komorze silnikowej. Kolory przewodów-niebieskawoczerwony to plus i on się łączy z niebieskim aby zaświeciły się światła wsteczne,czarny na którym jest minus i niebieskawobiały, na którym nie ma nic, ani nic się nie dzieje jak się da na niego + czy -. Wydaje mi się chociaż tego nie sprawdziłem że te drugie dwa przewody mogą być do kamerki cofania , dobrze żebyś sprawdził tą opcje bo gdyby te styki by chodziły to za pomocą stycznika można wykorzystać je do światełek wstecznych. zaślepka.bmp 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Miejsce, w którym znajdował się czujnik zaznaczyłem na czerwono. Musiałem dać tam zaślepkę, bo ktoś musiał kiedyś to rozbierać i dał to na jakiś klej tak że bez zniszczenia nie dało się go usunąć. Liczyłem, że zastosuję czujnik tradycyjny, wciskany trzpieniem, ale z uwagi na mechanizm, który uruchamia ten czujnik nie jest to możliwe. Wymiary zaślepki podałem w osobnym pliku. Więc musiałem rozwiązać to w inny sposób użyłem przełącznika z lutownicy , podniosłem maksymalnie do góry na tyle, żeby zakryła to osłona lewarka i ruch jego był jak największy. Na czerwono zaznaczyłem śrubki, którymi to przymocowałem do wystających w czterech miejscach blaszek już z otworami. Na zielono przewód, aby połączyć się z oryginalną wiązką w komorze silnikowej. Kolory przewodów-niebieskawoczerwony to plus i on się łączy z niebieskim aby zaświeciły się światła wsteczne,czarny na którym jest minus i niebieskawobiały, na którym nie ma nic, ani nic się nie dzieje jak się da na niego + czy -. Wydaje mi się chociaż tego nie sprawdziłem że te drugie dwa przewody mogą być do kamerki cofania , dobrze żebyś sprawdził tą opcje bo gdyby te styki by chodziły to za pomocą stycznika można wykorzystać je do światełek wstecznych. Piszesz o kamerze cofania, zatem masz już wersję po lifcie (podaj proszę model i rok w profilu ) zatem u mnie może to wyglądać nieco inaczej. W każdym razie dzięki za szczegółowy opis, który - w miarę możliwości - uzupełnię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro65 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 (edytowane) Piszesz o kamerze cofania, zatem masz już wersję po lifcie (podaj proszę model i rok w profilu ) zatem u mnie może to wyglądać nieco inaczej. W każdym razie dzięki za szczegółowy opis, który - w miarę możliwości - uzupełnię Ja tego czy te dwa przewody są do kamerki cofania nie wiem na sto procent tak strzeliłem, podejrzewam że czarny minus przy włączeniu wstecznego biegu łączył się z niebieskawobiałym i mógł by coś uruchomić co miało + na stałe podłączony. Ale również mogło je w tym momencie rozłączyć niestety tego nie sprawdziłem. Ty masz 2001 rocznik a ja z 2000 roku więc lifting ummie odpada. Edytowane 16 Maja 2014 przez jaro65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Może być tak, iż przewody były dodatkowe np. do przekaźnika, który np. często jest za boczkami w bagażniku i służy do podłączenia modułu od haka holowniczego. /montowany standartowo na rynki zachodnie, a wiadomo że u Nas Tinek nie było, ---chyba.... . Co prawda mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro65 Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Może być tak, iż przewody były dodatkowe np. do przekaźnika, który np. często jest za boczkami w bagażniku i służy do podłączenia modułu od haka holowniczego. /montowany standartowo na rynki zachodnie, a wiadomo że u Nas Tinek nie było, ---chyba.... . Co prawda mogę się mylić. Zgadza się każda przypuszczalna opcja jest możliwa,ale najważniejsze jest zanim się to rozwali jak ja to zrobiłem. Trzeba sprawdzić czy ten styk działa bo gdyby on rozłączał czy złączał a przede wszystkim działał w momencie wrzucenia wstecznego szło by go wykorzystać. Zacząłem temat kontrolka pracy silnika czy jest możliwe dopisać słowo o czujniku wstecznym,może ta nasza debata by komuś pomogła ja nie wiem jak to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Zgadza się każda przypuszczalna opcja jest możliwa,ale najważniejsze jest zanim się to rozwali jak ja to zrobiłem. Trzeba sprawdzić czy ten styk działa bo gdyby on rozłączał czy złączał a przede wszystkim działał w momencie wrzucenia wstecznego szło by go wykorzystać. Zacząłem temat kontrolka pracy silnika czy jest możliwe dopisać słowo o czujniku wstecznym,może ta nasza debata by komuś pomogła ja nie wiem jak to zrobić. Temat o czujniku cofania jest http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/75888-czujnik-swiatla-wstecznego/?hl=%2Bczujnik+%2Bcofania Więc napisz post w tym temacie i skopiuj jakąś treść z tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.