Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ciśnienie w układzie chłodzenia zsuwa wąż z chłodnicy


doxpila
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Posiadam Primerę po lifcie z silnikiem SR20DE. Mam następujący problem; co jakiś czas spada mi górny wąż z chłodnicy i wycieka płyn. Myślę, że powodem jest pojawiające się ciśnienie w układzie chłodzenia. Wąż zsuwa się z króćca chłodnicy mimo, że jest mocno ściśnięty metalową obejmą. Sama obejma nie luzuje się, zresztą wymieniałem ją profilaktycznie i nic to nie pomogło. Problem powtarza się co 1000-1500 kilometrów, za pierwszym razem myślałem że wywaliło uszczelkę pod głowicą, ale po założeniu węża i dolaniu płynu wszystko jest ok. Auto jeździ normalnie, nie dymi na biało, nie widzę pęcherzyków powietrza w zbiorniczku wyrównawczym, brak "masła" pod korkiem. Wczoraj wąż spadł już trzeci raz w ciągu ostatnich miesięcy, nie mam pomysłu co może być przyczyną, mechanik też rozłożył ręce twierdząc, że nic niepokojącego nie widzi. Samo zdarzenie nie jest też powiązane np. ze zmianą temperatury na zewnątrz czy np. bardzo ostrą jazdą. Nie potrafię też określić czy to ciśnienie pojawia się nagle i wąż spada, czy jest podwyższone cały czas i wąż stopiowo zsuwa się z króćca.

 

Uprzejmie proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a jak to sprawdzić? Fakt, że reduktor był wymieniany jakoś jesienią na nowy i pierwszą akcję z wężem miałem jakieś kilka tygodni później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reduktor za słaby do Twojego auta, to tak poza tematem, może masz regenerowany i coś jest skopane, bo raczej te reduktory nie puszczają bąków 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doxpila jak nie jest zgnieciony króciec od chłodnicy i wykluczysz reduktor parownik to sprawdz korek od chłodnicy on jest odpowiedzialny za utrzymywanie cisnienia w układzie do granicy około 0,9bar jest tym samym odpowiedzialny za prawidłowe odpowietrzanie silnika w trakcie stygnięcia . Pozdrawiam

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korek, raczej wiąże się z wywalaniem płyny ze zbiorniczka wyrównawczego, no ale można sprawdzić 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum już właśnie czytałem, że alaska za słaba, przy wyborze reduktora zdałem się na zakład, który wymieniał i tak wyszło. Sam reduktor jest nowy, jest gwarancja. Podjadę i przedstawię sytuację, chociaż obawiam się że będą próbowali mnie spławić, Już raz miałe z nimi kłopot gdy padła listwa wtryskowa na którą też miałem gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co masz jeszcze tam zamontowane, bo producent STAG-a, firma AC zaleca montowanie tego reduktora do 90kM, możesz im to pokazać i zapytać, dlaczego nei montują zgodnie z zaleceniami producenta 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj ci gazmeni do mają fantazję jak kupiłem swoja to też miała alaske  , i valteki chyba juz przy 4,5 obr  przełączał na pb.

Edytowane przez nice-wawa
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik bodajże STAG300, wtryski OMVL. Korek to chyba kupię bo to tania sprawa, powinien być chyba 2,0 bar tak? Chociaż na allegro widzę takie z oznaczeniem 1,1.


Piszę na gorąco po wizycie w warsztacie który montował reduktor. Sprawdzali coś przez kilka minut i stwierdzili że reduktor jest w pełni sprawny, a przyczyna usterki leży na pewno w samochodzie, a nie reduktorze. Wg nich auto ma przepaloną uszczelkę pod głowicą, albo zapchany układ chłodzenia, odmawiają naprawy w ramach gwarancji. Pytałem także dlaczego zalecili za słaby reduktor do mojego auto i to co pisał DIno o zaleceniach firmy AC- odpowiedź "Zawsze montujemy alaskę do takich silników, a pan się pewnie głupot w internecie naczytał."

 

Nie mam siły do nich...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak odnośnie tego co mówią Twoi gazmeni: http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/materialy_techniczne/dobor_dysz/dobor_dyszPL.pdf

 

wydrukuj i im pokaż, 


wsiądź z nimi do auta, niech zapną AFR (jak wiedzą co to jest i mają na stanie) i się przejedź z nogą w dywanie, zobacz co się będzie działo z ciśnieniem i mieszanką, tak z ciekawości możesz się podpiąć do kompa LPG i pokazać co tam jest poustawiane 


w sumie może i mają rację, jak auto z takim reduktorem jeździło dość długo do tego było kręcone, to miało ubogo i się coś popaliło :D :D :D 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Dino, podjadę tam jeszcze pogadać o reduktorze, jako klient mam prawo oczekiwać że doradzą mi i zamontują rzeczy odpowiednie do danego modelu silnika. Mimo wszystko wątpię że coś uda mi się wskórać. W planie mam też wizytę u innego gazownika w okolicy.

 

Rano zajrzałem pod maskę żeby obejrzeć korek chłodnicy, będę chciał go wymienić. Niestety przy okazji odkryłem coś co skłanie mnie ku myśleniu, że mam jednak walniętą uszczelkę pod głowicą. W chłodnicy widać w płynie sporo białego szlamu. Na samym korku chłodnicy wiele go nie było ale widać to wewnątrz chłodnicy. W pierwszym poście pisałem o braku "masła" pod korkiem oleju i to się nie zmieniło, jednak wygląda na to że mam olej w układzie chłodzenia. Zbiorniczek wyrównawczy jest czysty, szlam jest tylko w chłodnicy. Co myślicie o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak skoro masz twarde weze albo powoli takie zjawisko zaczyna wystepowac niema sie co zastanawiac. Jak jestem ogarniety to targaj glowice sam i wez ja oddaj na plan + sprawdzenie konkret no i ewentualna naprawe albo 2 sztuke jakby ta byla peknieta. Weze nie robia sie twarte z byle powodu na 99% uszczelka umiera. W moim poprzednim 100nx'e Ga16ds jak poszla uszczelka dostawal takie cisnienie na uklad wody ze weze rozrywalo w trakcie jazdy.

Jak chcesz cos miec jeszcze z tego Sr20 to zacznij cos dzialac za wczasu bo jak go przegrzejesz to juz masz po temacie. Panewki dostana w Dupe i przy okazji inne podzespoly, a co przeklada sie na skrocona zywotnosc ktora przy sr20de i tak nieraz jest licha.

Co do teori z reduktorem prosta sprawa wywal go z obiegu zrob mu obieg wody bez niego zrob pare Km i odpowiedz jasna i klarowna. Ale ja obstawiam glowice bo nawet jakby reduktor cos jakims cudem przepuscil to napewno by nie bylo opcji zrywania wezy wodnych. Korek mozesz sobie odpuscic mimo ze to tania sprawa to i tak nie bedzie pomagac to nie auto grupy Vw. ze korek ma wplyw na tego typu akcje. 

Jak zdejmiesz glowice to moja dobra rada. Jezeli planujesz to auto eksploatowac dluzej nie oszczedzaj na niej zrob ja od A do Z. Zeby niebylo potem dziwnych histori typu branie oleju itp itd.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszytkie rady, wygląda na to że czeka mnie remoncik :-( W dalszym etapie pomyślę też o zakupie innego reduktora, chciałbym jeszcze Nyską pojeździć:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...