doxpila Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Cześć, Posiadam Primerę po lifcie z silnikiem SR20DE. Mam następujący problem; co jakiś czas spada mi górny wąż z chłodnicy i wycieka płyn. Myślę, że powodem jest pojawiające się ciśnienie w układzie chłodzenia. Wąż zsuwa się z króćca chłodnicy mimo, że jest mocno ściśnięty metalową obejmą. Sama obejma nie luzuje się, zresztą wymieniałem ją profilaktycznie i nic to nie pomogło. Problem powtarza się co 1000-1500 kilometrów, za pierwszym razem myślałem że wywaliło uszczelkę pod głowicą, ale po założeniu węża i dolaniu płynu wszystko jest ok. Auto jeździ normalnie, nie dymi na biało, nie widzę pęcherzyków powietrza w zbiorniczku wyrównawczym, brak "masła" pod korkiem. Wczoraj wąż spadł już trzeci raz w ciągu ostatnich miesięcy, nie mam pomysłu co może być przyczyną, mechanik też rozłożył ręce twierdząc, że nic niepokojącego nie widzi. Samo zdarzenie nie jest też powiązane np. ze zmianą temperatury na zewnątrz czy np. bardzo ostrą jazdą. Nie potrafię też określić czy to ciśnienie pojawia się nagle i wąż spada, czy jest podwyższone cały czas i wąż stopiowo zsuwa się z króćca. Uprzejmie proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 sprawdź, czy reduktor LPG nie puszcza bąka w układ chłodzenia, 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doxpila Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Dzięki, a jak to sprawdzić? Fakt, że reduktor był wymieniany jakoś jesienią na nowy i pierwszą akcję z wężem miałem jakieś kilka tygodni później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 jaki to reduktor?? sprawdź czy nie śmierdzi gazem z układu chłodzenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doxpila Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Tomassetto alaska- gazu nie czuję ale po wymianie reduktora spalanie jest nieco wyższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 reduktor za słaby do Twojego auta, to tak poza tematem, może masz regenerowany i coś jest skopane, bo raczej te reduktory nie puszczają bąków 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Doxpila jak nie jest zgnieciony króciec od chłodnicy i wykluczysz reduktor parownik to sprawdz korek od chłodnicy on jest odpowiedzialny za utrzymywanie cisnienia w układzie do granicy około 0,9bar jest tym samym odpowiedzialny za prawidłowe odpowietrzanie silnika w trakcie stygnięcia . Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 korek, raczej wiąże się z wywalaniem płyny ze zbiorniczka wyrównawczego, no ale można sprawdzić 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doxpila Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Gdzieś na forum już właśnie czytałem, że alaska za słaba, przy wyborze reduktora zdałem się na zakład, który wymieniał i tak wyszło. Sam reduktor jest nowy, jest gwarancja. Podjadę i przedstawię sytuację, chociaż obawiam się że będą próbowali mnie spławić, Już raz miałe z nimi kłopot gdy padła listwa wtryskowa na którą też miałem gwarancję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 a co masz jeszcze tam zamontowane, bo producent STAG-a, firma AC zaleca montowanie tego reduktora do 90kM, możesz im to pokazać i zapytać, dlaczego nei montują zgodnie z zaleceniami producenta 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) Oj ci gazmeni do mają fantazję jak kupiłem swoja to też miała alaske , i valteki chyba juz przy 4,5 obr przełączał na pb. Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez nice-wawa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doxpila Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Sterownik bodajże STAG300, wtryski OMVL. Korek to chyba kupię bo to tania sprawa, powinien być chyba 2,0 bar tak? Chociaż na allegro widzę takie z oznaczeniem 1,1. Piszę na gorąco po wizycie w warsztacie który montował reduktor. Sprawdzali coś przez kilka minut i stwierdzili że reduktor jest w pełni sprawny, a przyczyna usterki leży na pewno w samochodzie, a nie reduktorze. Wg nich auto ma przepaloną uszczelkę pod głowicą, albo zapchany układ chłodzenia, odmawiają naprawy w ramach gwarancji. Pytałem także dlaczego zalecili za słaby reduktor do mojego auto i to co pisał DIno o zaleceniach firmy AC- odpowiedź "Zawsze montujemy alaskę do takich silników, a pan się pewnie głupot w internecie naczytał." Nie mam siły do nich... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 to tak odnośnie tego co mówią Twoi gazmeni: http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/materialy_techniczne/dobor_dysz/dobor_dyszPL.pdf wydrukuj i im pokaż, wsiądź z nimi do auta, niech zapną AFR (jak wiedzą co to jest i mają na stanie) i się przejedź z nogą w dywanie, zobacz co się będzie działo z ciśnieniem i mieszanką, tak z ciekawości możesz się podpiąć do kompa LPG i pokazać co tam jest poustawiane w sumie może i mają rację, jak auto z takim reduktorem jeździło dość długo do tego było kręcone, to miało ubogo i się coś popaliło :D 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doxpila Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Dzięki Dino, podjadę tam jeszcze pogadać o reduktorze, jako klient mam prawo oczekiwać że doradzą mi i zamontują rzeczy odpowiednie do danego modelu silnika. Mimo wszystko wątpię że coś uda mi się wskórać. W planie mam też wizytę u innego gazownika w okolicy. Rano zajrzałem pod maskę żeby obejrzeć korek chłodnicy, będę chciał go wymienić. Niestety przy okazji odkryłem coś co skłanie mnie ku myśleniu, że mam jednak walniętą uszczelkę pod głowicą. W chłodnicy widać w płynie sporo białego szlamu. Na samym korku chłodnicy wiele go nie było ale widać to wewnątrz chłodnicy. W pierwszym poście pisałem o braku "masła" pod korkiem oleju i to się nie zmieniło, jednak wygląda na to że mam olej w układzie chłodzenia. Zbiorniczek wyrównawczy jest czysty, szlam jest tylko w chłodnicy. Co myślicie o tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Czujesz że to jest tłuste? czy np wygląda to na nalot kamień wapń po wodzie ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GHOST666RIDER Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Powiem tak skoro masz twarde weze albo powoli takie zjawisko zaczyna wystepowac niema sie co zastanawiac. Jak jestem ogarniety to targaj glowice sam i wez ja oddaj na plan + sprawdzenie konkret no i ewentualna naprawe albo 2 sztuke jakby ta byla peknieta. Weze nie robia sie twarte z byle powodu na 99% uszczelka umiera. W moim poprzednim 100nx'e Ga16ds jak poszla uszczelka dostawal takie cisnienie na uklad wody ze weze rozrywalo w trakcie jazdy.Jak chcesz cos miec jeszcze z tego Sr20 to zacznij cos dzialac za wczasu bo jak go przegrzejesz to juz masz po temacie. Panewki dostana w Dupe i przy okazji inne podzespoly, a co przeklada sie na skrocona zywotnosc ktora przy sr20de i tak nieraz jest licha.Co do teori z reduktorem prosta sprawa wywal go z obiegu zrob mu obieg wody bez niego zrob pare Km i odpowiedz jasna i klarowna. Ale ja obstawiam glowice bo nawet jakby reduktor cos jakims cudem przepuscil to napewno by nie bylo opcji zrywania wezy wodnych. Korek mozesz sobie odpuscic mimo ze to tania sprawa to i tak nie bedzie pomagac to nie auto grupy Vw. ze korek ma wplyw na tego typu akcje. Jak zdejmiesz glowice to moja dobra rada. Jezeli planujesz to auto eksploatowac dluzej nie oszczedzaj na niej zrob ja od A do Z. Zeby niebylo potem dziwnych histori typu branie oleju itp itd. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doxpila Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Dzięki za wszytkie rady, wygląda na to że czeka mnie remoncik :-( W dalszym etapie pomyślę też o zakupie innego reduktora, chciałbym jeszcze Nyską pojeździć:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriu276 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 A czy w tych silnikach występuje wymiennik ciepła olej - płyn? może tam jest problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.