Edek01 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Sami sobie zobaczcie co dzieje się z olejem z skrzyni biegów, manualnej 5 biegowej made in francaa. Olej fabryczny przejechane od nowości samochodu tylko 8000km !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) jak dotąd wymieniłem olej w skrzyni tylko w jednym aucie i to właśnie w nim poleciały mi łożyska odtąd nie dotykam spustu w skrzyni.(wiem że to najprawdopodobniej przypadek) Co do koloru oleju,o niczym złym to nie świadczy.Odwrotnie,olej ma dobre właściwości myjące. Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez hydros Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 A czy zalałeś taki jaki zaleca producent? Ja zawsze wymieniałem olej przy przebiegu 60000 km w wszystkich samochodach z manualnymi skrzyniami i nic się nie działo . W tiidzie zlałem od razu po kupnie, po konsultacjach z mechanikiem Renault bo skrzynia a dokładnie łożyska hałasowały. Sam powiedział że te skrzynie nie są żywotne a jak mają być żywotne, na tak przepracowanym oleju po tak małym przebiegu. Jak wezmę butelkę pod słońce to widać mieniące się malusieńkie opiłki w oleju!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Istnieje pewna granica w wymianie oleju w skrzyni. Jak zrobi się to zbyt późno, nowy olej wymyje w skrzyni wszystkie osady i taka "zawiesina" szybko zniszczy łożyska. Kiedyś Nissan zalecał wymianę oleju w skrzyni co 60 000 km. I myślę, że warto się tego trzymać. To tak w sam raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 (edytowane) O proszę bardzo jaką oliwę do tiidy z manualną skrzynią leją, dobrzy są 80W90 GL-5 !!!! Edytowane 12 Kwietnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Ten GL-5 może załatwić synchronizatory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 GL-5 dokładnie kiler mosiężnych synchronizatorów. A że gość teraz biegów nie może wrzucać to jego problem Teść w fordzie sobie wymieniał olej w skrzyni i tak sobie poprawił ze ich nie można było wypiąć po zapięciu ale muuuuundruje się do dziś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 No chyba, że na tym filmiku był olej, który spełnia wymagania GL4 i GL5. Taki olej można wlewać do nissanowskich skrzyń. Olej był brandowany przez Nissana, kóry raczej nie wkłada do samochodów skrzyń wymagajacych GL5. Możliwe zetem, że to był taki olej. Sami sobie zobaczcie co dzieje się z olejem z skrzyni biegów, manualnej 5 biegowej made in francaa. Olej fabryczny przejechane od nowości samochodu tylko 8000km !!! Pamiętasz jaki tam jest korek spustowy? Chyba na inbus jak dobrze pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Tak na inbus średni nie duży aż się zdziwiłem zawsze są korki na duże inbusy . I więcej miałem problemu z korkiem kontrolnym -plastikowym ciężko go odkręcić, ten na inbus odkręca się jak złoto. O widzę że masz zamiar wymieniać w swojej skrzyni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Tak, mam taki zamiar. Myślę, że w okolicach 60 tys. przebiegu - tak jak to kiedyś sugerował Nissan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Na mojej skrzyni szczęście, dobrze że wymieniłem przy takim małym przebiegu . Z takim olejem co był to do 60.000 km by nie dożyła a wręcz się rozpadła. U mnie jest ten problem z samochodami prywatnymi że to latka lecą a nie licznik się kręci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Swoją drogą ciekawe co się stało z tym olejem co miałeś. Jak kiedyś wlewałem do Matiza mineralnego Hipola, to faktycznie szybko zmieniał kolor. Ale jak wlałem Castrola SMX, to olej praktycznie przez cały czas był bursztynowy.Może zatem zalali skrzynię jakimś minerałem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 (edytowane) Otóż to w meksyku musieli ciała dać bo tam była składana moja Tiida. Oni nie tylko z tym dali ciała ale i z blacharką i takim tam duperelami- ASO wszystko poprawiał po tych sjestowcach. Ale co mieć do takich pracowników pretensje jak oni tylko myślą kiedy przyciąć komara . Kontroler jakości w meksyku razem z nimi spał!! Edytowane 13 Kwietnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 (edytowane) Przesadzasz z tym Mexykiem.Jak każdy w EU.ja też mam auto tam wyprodukowane,a jeżdżę już nim szósty rok i jak dotąd skrzynia biegów chodzi jak masełko i zero problemów ,mimo że oleju nie wymieniałem.Co do blach zero rdzy mimo parkowania pod chmurką.Auto spasowane perfekcyjnie,jedynie w mrozy lekkie trzaski plastików ,zanim się trochę nagrzeje.Fakt że mam skrzynię 6-biegową.Pzdr. Edytowane 13 Kwietnia 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 (edytowane) Żle przykręcona maska,źle przykręcone nie dopasowane drzwi kierowcy,złe skręcony prawy błotnik,na odwal się skręcony przedni zderzak! Krzywo przykręcone teleskopy klapy to wszystko poprawiał serwis ASO Nissan . W środku sobie sam poprawiałem duperele ale faktycznie może przesadzam ale dla mnie 4cm na blachach to przegięcie. Pedant jestem i co ja na to poradzę. Skrzynia chodzi jak masełko bo masz 6tke ... Ciekaw jestem jak by była twoja opinia o tej skrzyni jak byś miał taką jak my????? My mamy 5ke i musimy się z nią męczyć jeden bardziej drugi mniej. A o odgłosach jakie wydaje ta nasza 5 biegowa skrzynia już nie wspomnę nawet po wymianie oleju . Twojego składali przed sjestą mojego po Edytowane 13 Kwietnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Mamy 5-tkę w Micrze i rzeczywiście nie jest najlepiej(dość głośna i biegi tak sobie chodzą ,ale dziewiąty rok i bezproblemowo jakdotąd.Oczywiście bez wymiany oleju.Szczerze powiedziawszy myślę nad tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 (edytowane) W tej twojej Mikrze 5 biegowej to pewnie nie jest francuska tylko japońska??! A ta którą ja mam i wielu innych forumowiczów z silnikami 1.6 Juka ,Nota,Qashgaia to franca francuska. Teść ma taką samą z Dacii Duster 1.6 i to samo stuki zgrzyty łaska z wbiciem biegu. Biegi tak sobie chodzą,głośność w twojej 9 letniej skrzyni, bo olej przekładniowy stracił właściwości no i nie wiadomo jaki jest stan, może przymało oleju?? ....................... Edytowane 13 Kwietnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 (edytowane) Taka ona japońska,jak i wieża Eifla.Oczywiście że Renault,jak i połowa samochodu.Co do stanu,nie mam pojęcia,nigdy nie sprawdzałem.Ale spawdzę. Edytowane 13 Kwietnia 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Faktycznie w K12 1.2 może być inna skrzynia niż w TIIDA, Note, QQ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Jak chcecie być tacy dokładni, to dawniej Nissan zalecał wymianę oleju w skrzyni co 60 tys. km albo co 3 lata, jeśli dobrze pamiętam. Ja wymieniłem olej w P11 po 155 tys. (czyli wg niektórych już "za późno"), wcześniej na pewno nie był zmieniany. Wlałem Motul GL-4/5 (zalecany wg Nissana to GL-4) i powiem, że było warto - biegi wchodzą lżej, precyzyjniej, łatwiej szybciej zmienić i trafić. W zimie żadnych problemów, co do odgłosów to raczej bez zmian, bo wcześniej skrzynia też nie hałasowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Maius ja jestem za dokładny bo sprawdzam jak wyglądają oleje (Silnik,Skrzynia,Mosty) I jak zobaczę że stan kiepski to wymieniam nie patrząc na kilometry i latka aut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.