Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej z skrzyni biegów manualnej po przebiegu 8000 km.


Edek01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sami sobie zobaczcie co dzieje się z olejem z skrzyni biegów, manualnej 5 biegowej made in francaa.

Olej fabryczny przejechane od nowości samochodu tylko  8000km !!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dotąd wymieniłem olej w skrzyni tylko w jednym aucie i to właśnie w nim poleciały mi łożyska :thumbsdown: odtąd nie dotykam spustu w skrzyni.(wiem że to najprawdopodobniej przypadek) Co do koloru oleju,o niczym złym to nie świadczy.Odwrotnie,olej ma dobre właściwości myjące.

Edytowane przez hydros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zalałeś taki jaki zaleca producent?

Ja zawsze wymieniałem olej przy przebiegu 60000 km w wszystkich samochodach z manualnymi skrzyniami i nic się nie działo .

W tiidzie zlałem od razu po kupnie, po konsultacjach z mechanikiem Renault  bo skrzynia a dokładnie łożyska hałasowały.

Sam powiedział że te skrzynie nie są żywotne a jak mają być żywotne, na tak przepracowanym oleju po tak małym przebiegu.

Jak wezmę butelkę pod słońce to widać mieniące się malusieńkie  opiłki w oleju!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje pewna granica w wymianie oleju w skrzyni. Jak zrobi się to zbyt późno, nowy olej wymyje w skrzyni wszystkie osady i taka "zawiesina" szybko zniszczy łożyska. Kiedyś Nissan zalecał wymianę oleju w skrzyni co 60 000 km. I myślę, że warto się  tego trzymać. To tak w sam raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O proszę bardzo jaką oliwę do tiidy z manualną skrzynią leją, dobrzy są  :shifty:

80W90 GL-5 !!!!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GL-5 dokładnie kiler mosiężnych synchronizatorów.

A że gość teraz biegów nie może wrzucać to jego problem  :whistle:

Teść w fordzie sobie wymieniał olej w skrzyni i tak sobie poprawił ze ich nie można było wypiąć po zapięciu  ale muuuuundruje się do dziś  :shifty:    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że na tym filmiku był olej, który spełnia wymagania GL4 i GL5. Taki olej można wlewać do nissanowskich skrzyń. Olej był brandowany przez Nissana, kóry raczej nie wkłada do samochodów skrzyń wymagajacych GL5. Możliwe zetem, że to był taki olej.


Sami sobie zobaczcie co dzieje się z olejem z skrzyni biegów, manualnej 5 biegowej made in francaa.

Olej fabryczny przejechane od nowości samochodu tylko  8000km !!!

 

Pamiętasz jaki tam jest korek spustowy? Chyba na inbus jak dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na inbus średni nie duży aż się zdziwiłem zawsze są korki na duże inbusy .

I więcej miałem problemu z korkiem kontrolnym -plastikowym ciężko go odkręcić, ten na inbus odkręca się jak złoto.

O widzę że  :)  masz zamiar wymieniać w swojej skrzyni ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mojej skrzyni szczęście, dobrze że wymieniłem przy takim małym przebiegu .

Z takim olejem co był to do 60.000 km by nie dożyła a wręcz się rozpadła.

U mnie jest ten problem z samochodami prywatnymi że to latka lecą a nie licznik się kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą ciekawe co się stało z tym olejem co miałeś. Jak kiedyś wlewałem do Matiza mineralnego Hipola, to faktycznie szybko zmieniał kolor. Ale jak wlałem Castrola SMX, to olej praktycznie przez cały czas był bursztynowy.Może zatem zalali skrzynię jakimś minerałem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to w meksyku musieli ciała dać bo tam była składana moja Tiida.

Oni nie tylko z tym dali ciała ale i z blacharką i takim tam duperelami- ASO wszystko poprawiał po tych sjestowcach.

Ale co mieć do takich pracowników pretensje jak oni tylko myślą kiedy przyciąć komara .

Kontroler jakości w meksyku razem z nimi spał!!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadzasz z tym Mexykiem.Jak każdy w EU.ja też mam auto tam wyprodukowane,a jeżdżę już nim szósty rok i jak dotąd skrzynia biegów chodzi jak masełko i zero problemów ,mimo że oleju nie wymieniałem.Co do blach zero rdzy mimo parkowania pod chmurką.Auto spasowane perfekcyjnie,jedynie w mrozy lekkie trzaski plastików ,zanim się trochę nagrzeje.Fakt że mam skrzynię 6-biegową.Pzdr.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żle przykręcona maska,źle przykręcone nie dopasowane drzwi kierowcy,złe skręcony prawy błotnik,na odwal się skręcony przedni zderzak!

Krzywo przykręcone teleskopy klapy to wszystko poprawiał serwis ASO Nissan .

W środku sobie sam poprawiałem duperele ale faktycznie może przesadzam ale dla mnie 4cm na blachach to przegięcie.

Pedant jestem i co ja na to poradzę.

Skrzynia chodzi jak masełko bo masz 6tke ...

Ciekaw jestem jak by była twoja opinia o tej skrzyni jak byś miał taką jak my?????

My mamy 5ke i musimy się z nią męczyć jeden bardziej drugi mniej.

A o odgłosach jakie wydaje ta nasza 5 biegowa skrzynia już nie wspomnę nawet po wymianie oleju  :) .

Twojego składali przed sjestą mojego po :)

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy 5-tkę w Micrze i rzeczywiście nie jest najlepiej(dość głośna i biegi tak sobie chodzą ,ale dziewiąty rok i bezproblemowo jakdotąd.Oczywiście bez wymiany oleju.Szczerze powiedziawszy myślę nad tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 W tej twojej  Mikrze 5 biegowej to pewnie nie jest francuska tylko japońska??!

A ta którą ja mam i wielu innych forumowiczów z silnikami 1.6 Juka ,Nota,Qashgaia to franca francuska. 

Teść ma taką samą z Dacii Duster 1.6 i to samo stuki zgrzyty łaska z wbiciem biegu.

Biegi tak sobie chodzą,głośność w twojej 9 letniej skrzyni, bo olej przekładniowy stracił właściwości no i nie wiadomo jaki jest stan, może przymało oleju?? .......................

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ona japońska,jak i wieża Eifla.Oczywiście że Renault,jak i połowa samochodu.Co do stanu,nie mam pojęcia,nigdy nie sprawdzałem.Ale spawdzę.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcecie być tacy dokładni, to dawniej Nissan zalecał wymianę oleju w skrzyni co 60 tys. km albo co 3 lata, jeśli dobrze pamiętam.

Ja wymieniłem olej w P11 po 155 tys. (czyli wg niektórych już "za późno"), wcześniej na pewno nie był zmieniany. Wlałem Motul GL-4/5 (zalecany wg Nissana to GL-4) i powiem, że było warto - biegi wchodzą lżej, precyzyjniej, łatwiej szybciej zmienić i trafić. W zimie żadnych problemów, co do odgłosów to raczej bez zmian, bo wcześniej skrzynia też nie hałasowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maius ja jestem za dokładny bo sprawdzam jak wyglądają oleje (Silnik,Skrzynia,Mosty)

I jak zobaczę że stan kiepski to wymieniam nie patrząc na kilometry i latka aut  :shifty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...