kn Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Czołem, Przymierzam się powoli do wstawienia LPG do ostatnio zakupionego auta i chciałbym ustalić koncept w którą stronę iść z doborem instalacji gazowej. W tej chwili mam dwie P11 SR20DE, obie z BRC i w sumie działają bezproblemowo. Mam w sumie kabelek i soft BRC i jestem w stanie coś tam podpatrzeć pozmieniać aczkolwiek za dużo nie muszę. Kolejne auto nie jest już Nissanem (tak - trochę zdrada), jest to Renault Espace z motorem 3.5 (ale nissanowym VQ35DE). W związku ze wszystkim powyższym zastanawiam się poprostu w którą stronę iść, i tak: 1. Myślę (ponownie) o BRC, bo mam raczej dobre doświadczenia, jednak do V6 instalacja jest już wyraźniej kosztowna niż w przypadku użycia czegoś z AC. Dlatego myślę albo BRC albo jakiś Stag. Staga z racji tego, że w "każdym kiosku" są dostępne części. 2. Reduktor: jeden mocny vs. dwa? - nie wiem która konfiguracja lepsza, jak by to ogarnąć? Dwie linie faro fi8mm od zbiornika, dwa elektrozawory, dwa reduktory i każdy zasila po 3 wtryski? Czy może jeden wykarmi i ewenutalnie od jakichś wyższych obrotów przerzucanie na benzynkę? 3. Butla - w koło zapasowe. Zapas w Espace jest podwieszany pod autem, jak się podchodzi do tego tematu? Jakieś osłony butli? 4. Montażysta - Dino ? pozdrawiam, Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 ad1. jak masz dobre doświadczenia i jesteś zadowolony to montuj, każda (no może każda :D ) instalacje będzie działać OK, jak będą dobre komponenty i do tego będzie wystrojona, ad2. jeden dobry powinien obgonić, (Romano) ewentualnie kanapka z TUR-a, wtedy zasila sie jednym przewodem ze zbiornika, ale idzie na dwa EZ i na reduktor, wszytko w fi8, jak będzie dobrze zasilony, to nie ma potrzeby przeskakiwać na PB ad3. montuje się butlę podwieszaną z zewnętrznym WZW ad4. nie montuję BRC :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 ad2. ciekawe z tą kanapką. A czemu właściwie nie może być jeden EZ? ad4. wiem, że nie BRC to temat dalszy pewnie na priv, dochodzi logistyka GD <-> ZK Może być, że w tym motorze jest wbudowany AFR? - przy badaniu przez ELM'a torquem pokazuje taki parametr jako aktywny i wyświetla wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 ad2. ciężko wyregulować ciśnienie na obu reduktorach, jak jest jeden EZ a musi być takie samo, zaciśnięcie węża nie zawsze daje dobry efekt sonda szerokopasmowa w aucie jest przystosowana do pracy z ECU PB, lepiej się auto stroi, ale tylko w CL, a w OL trzeba już zapiąć sondę AFR w wydech, bo komp LPG nie wie jak ma jechać i może być przelany albo niedolany i albo bedzie spalać LPG albo głowicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 a wystarczy poszukać ,na tym forum jest nissan vq35de o mocy schamowanej na lpg 408km podpowiem komp stag 300plus , wtryski hanny 2 reduktory , 2 elektrozawory ,i 2 rurki od butli fi 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 ,i 2 rurki od butli fi 8 a po co?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 w celu zapewnienia odpowiedniej ilośći ciekłego lpg do parowników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 a masz dwa wyjścia z WZW?? bo w innym przypadku to działa na dobre samopoczucie właściciela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 myśle że nie tylko dzała na moje samopoczucie , w tych rurkach znajduje sie naprawde sporo ciekłego gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 (edytowane) a wystarczy poszukać ,na tym forum jest nissan vq35de o mocy schamowanej na lpg 408km jakoś mi umknął... 350Z ? Czas idzie cały czas do przodu - czasem warto podpytać. Co do dwóch rurek vs jednej przy jednym WZW to teoria mówi że ciśnienie spada na odległości, czyli przy tym samym, tak samo wydatnym źródle (WZW) przepcha się więcej gazu i z bardziej stabilnym ciśnieniem na dwóch rurkach. To już niezależnie czy LPG czy inna ciecz. Edytowane 11 Kwietnia 2014 przez kn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 jak przedstawisz tu poparcie tej teorii to spoko, ale jak na razie niestety nie przekonuje mnie to, masz zwężki: WZW, trójnik, EZ, myślę, że umiejscowienie trójnika do rozdziału gazu, przy tych długościach, ma pomijalne znaczenie, no ale jak masz dowód, że jest inaczej to spox, poczytam i popatrzę na osc, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Wypraktykowane podczas pracy z wężami ogrodowymi Mam wrażenie, że wyjaśnia to: http://pl.wikipedia.org/wiki/Paradoks_hydrodynamiczny Nie mniej jednak mogę się też mylić... oraz że na tych odległościach (4-5m) może nie mieć to praktycznego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 no nic, każdy zostanie przy swoim :D no chyba, że ktoś przedstawi jakieś doświadczenie w danym aucie, że podwójne faro od zbiornika coś zmienia a może jest ktoś, kto na bieżąco liczy takie sprawy, mógłby to policzyć, dane się poda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 tylko jest różnica między gazem między wielozaworem a reduktorem a reduktorem a wtryskami jedno jest cieczą(Skroplonym gazem ) drugie gazem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Nie chce się zbytnio wychylać bo nie jestem w tym temacie dobry. Ale jest reduktor Bigas/G.I.S RI-21 Dublo,czli 2w1 preznaczony do 6i8. Z tego co wiem bardzo dobre i trwałe, bynajmniej tak mówią goście gazmeni że do dużych jednostek według ich doświadczenia sprawdza się najlepiej z tym że oni raczej uparcie pakują na kompie NGIS. Posrana jednostka, ciężko o dobry program i softy a w wawa są raptem 3punkty gdzie regulują Bigas. Ale może redek Dublo bedzie ok rozwiązaniem?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 No i zamonotwany gaziutek Ostatecznie padło na: Reduktor Romano, wtryskiwacze Barracuda, sterownik Optima Pro-tec Silnik jest wykarmiany gazem do końca. No i najważniejsze, przyjemność poznania osobiście - montaż i strojenie DINO pozdrawiam, Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Miło było poznać, do tego cierpliwy gość, m adjecia : D aaaaaaaaaaaaaa spraqdź dokręcenie kół z lewej strony z prawej sorki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Dino koła podmieniałeś czy co ,,, hahahha jeszcze mi ten sterownik nie wpadł w łapy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 kilka zdjęć jak to wygląda @Tofu, faktycznie na fi 12 nnie wlazło pod kolektor, ale jest na fi6 w środku i jeszcze mapa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Teraz o kołach piszesz Po tym jak sprawdzałem jak jedzie Ale już i tak przeważyłem wszystkie koła wczoraj bo coś były drgania (również przy hamowaniu) teraz wzystko znikło Ze wskazaniem paliwa to znalazłem 3 opcje: 1. może się uda po prostu mając 1/2 - 2/3 zbiornika zalane, 2. "pstryczek" na bezpiecznik od ściemniania podświetlenia deski - podobno resetuje wskazanie paliwa 3. tank fopper Bedę w przyszłym tygodniu badał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 ad1. w niektórych przypadkach pomaga a warto mieć paliwo w zbiorniku bo pompa działa cały czas ad2. jak nie 1, to to wydaje się najrozsądniejszą opcją ad3. niekoniecznie zadziała mam info od znajomego, że wypróbował trzy różne i żaden nie dał rady, a programowo patrzyłeś, czy cos można zrobić??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Tak, przewaliłem chyba wszystkie opcje w CLIPie (a jest ich multum) i nie znalazłem... Wygląda na to że opcja 1) działa. Mając więcej niż pół zbiornika paliwa po którymś uruchomieniu silnika poziom "wraca" na właściwe wskazanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 podeślę Ci schemat co i jak wpiąć, tylko muszę ogarnąć temat, będziesz musiał znaleźć sygnał z pływaka do ECU, bo zdejmowac zbiornik to szkoda roboty, z drugiej strony warto wozic paliwo w zbiorniku, bo pompa cały czas pracuje i ma w czym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 (edytowane) Tylko, że rozwiązanie przez utrzymywanie odpowiedniego poziomu benzynki jest w sumie wystarczające Edytowane 4 Lipca 2014 przez kn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 ojj grzeszysz :D i paliwo masz w aucie i Ci to nei przeszkadza i auto na PB pogonisz :D nie jesteś prawdziwym macho z LPG w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.