Łukasz83 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Witam Jestem tu nowy, grzebałem troszkę na tym forum i widzę , że jest tu sporo mądrych ludzi , od których można czerpać inspiracje i porady, więc postanowiłem się zarejestrować Na wstępie chciałbym zaprezentować swoją Zetkę, którą kupiłem 2 lata temu jako absolutną serię. Autko z 2008 roku, sprowadzone z Brukseli, wersja europejska, manualna skrzynia, szpera, hamulce Brembo, silnik VQ35DE Revup 300 KM (seryjnie). Zaraz po zakupie wziąłem się za pierwsze przeróbki. Obecnie wygląda to następująco: 1) Zmieniony przedni zderzak Vis Racing Sport z dokładkami z carbonu 2) Carbonowe progi 3) Zmieniony tylny zderzak z carbonowym dyfuzorem 4) Carbonowa maska z wlotami powietrza Seibon 5) Carbonowe lusterka 6) Carbonowe słupki boczne NISMO 7) Carbonowe emblematy - loga ,,Z,, , kierunkowskazy 8) 3 dodatkowe wskaźniki na słupku bocznym (temp wody, ciśnienie oleju, AFR) 9) Układ wydechowy typu cat back 10) Ukłąd dolotowy K&N Typhoon ze stożkowym filtrem powietrza 11) 19 calowe felgi Vertini Drift Gold 12) Opony Yokohama Advan Sport 235/35/19 i 265/35/19 13) Nadwozie w kolorze złoty mat Dalsze plany to próba wykrzesania jakiejś dodatkowej mocy i tu poproszę o rady Wyjadaczy tego forum Wiem , że ciężko coś wykrzesać bez turbo lub kompresora , ale słyszałem że z tym bywają problemy, a ja mam już dość awarii w aucie - poprzednie auto wzięła na warsztat jedna ze znanych warszawskich firm i po 3 latach ,,intensywnych prac,, oddała mi złom , który musiałem zwozić do domu na lawecie Póki co Zetka śmiga bezawaryjnie i tak ma zostać , dlatego na chwilę obecną w pełni zadowoliłoby mnie 350-370 KM. Da się tyle wycisnąć bez doładowania? PS. Zetka opisana jest w aktualnym numerze magazynu Japan Trends Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 jak dla mnie bomba, stylistycznie bardzo bardzo fajnie, no moze zmienił bym tylni zderzak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Dzięki Teraz chce jeszcze dorzucić mu jakiś spojler z carbonu i trochę popracować nad mocą. Na razie mam tylko układ dolotowy i wydechowy. Teraz trzeba wywalić katalizatory i zakupić kolektor wydechowy. Swoją droga to słyszałem ze po wywalenia katów tez dzieją sie cuda komputer głupieje jakieś błędy sie pojawiają itp. Ktoś z Was obchodził to jakoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 coobcio ci wyłączy programowo tylne sądy co do mocy poszukaj sobie temat coobcia albo mój ale żeby byłesśnaprawde zadowolony z mocy to trzzeba dmuchac w ten silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 No wiem ze tylko dmuchniecie daje porządna moc ale jak te auta sie potem sprawują? Chyba sporo jest awarii co? A ja swoim zasuwam na codzień do pracy i po bułki. Owszem na wyścigi tez ale tam wiem ze i tak nic nie zwojuje nawet z dmuchnieciem wiec traktuje je jako fajna zabawę i możliwość spotkania z ludźmi z pasja. Na poprzednie auto czekałem ponad 3 lata po wstawieniu do firmy i odebrałem złom na lawecie choć wstawilem sprawny. To trochę boli dlatego boje sie trochę doładowania. Oczywiście myśle o tym intensywnie i pewnie po jakimś czasie na forum i zapoznaniu sie z waszymi autami złapie bakcyla ale na razie chce skończyć te kwestie z wydechem. Po wyłączeniu tych sond nie ma żadnych problemów? Po wszystkim trzeba by to pewnie wystroić pod nowy wydech dolot kolektory itp żeby to miało sens? Mam nadzieje ze spotkam kiedyś Wasze auta na zlotach , zobaczyłbym jak to chodzi, ale domyślam sie ze jest gruuubo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 jest już spora wiedza na temat tych silnikówi i ich bolączek u mnie do mocy 430km jeżdziło calkowicie bezawaryjnie teraz sie zesrało pękła korba ale mocy było sporo wiecej a silnik seryjny teraz czas na zakucie go i dmuchanie 600km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 (edytowane) Widziałem tą zetkę na okłądce gazety Wygląda zadziornie Fajnie ze silniczek REV UPA ale bardzo wysoko postawiłeś poprzeczkę co do podniesienia mocy. Można dużo dołożyć ale 350KM do osiągnięcia będzie bardzo ciężkie, jeszcze nikt w naszym kraju tyle nie osiągnął. No i zacząć trzeba od tego że te silniki totalnie mocy nie trzymają najmocniejszy REV UP jaki odwiedził moją hamownię generował 281KM Te silniki bardzo dobrze w Nm idą moc nie bardzo bo trzyma je strasznie dolot - górna część kolekotra ssącego oraz lichych rozmiarów przepustnica... Ps. To ta zetka: Edytowane 13 Kwietnia 2014 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Mój przed dotknięciem sie do niego pokazał na hamowni 292 KM Jarek masz kompresor czy turbo? Dużo problemów było z wystrojeniem tego i jak to wyglądało czasowo? Co jeszcze na dzień dobry było do wymiany wraz ze wstawieniem doładowania? Gdybym miał gwarancje ze będzie chodzić bezawaryjnie tak jak dotychczas nie zawahalbym sie chwili A jak wyglada żywotność silnika po takiej zabawie? Co byście proponowali na chwile obecna przed doładowaniem? Jakiś ciekawy kolektor? Coobcio ile Twoim zdaniem można z Niego wyciągnąć bez turbo i kompresora? Ta sama jak żywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 (edytowane) Kompresor w sumie najbezpieczniejszy bo najmniejsze temepratury panują w komorze spalania poza tym nie ma tego turbo strzału, który to gnie korby no i zero problemów z trakcją ale np. podczas wyścigów z rolki słabiej wypadnie przy turbo... Ps. Jeśli zamierzasz grubiej iść to trzeba zakuć silnik bez dwóch zdań - mowa o doładowaniu... Z wolnossaka do osiagnięcia by było 370KM, choć przy tej mocy trzeba silnik wysoko kręcić i trzeba mu zapodać kute korbowody oraz twardsze spręzyny zaworowe... No a pompe oleju masz już właściową pod takie kręcenie Taki wolnossaczek kręcący się do 8000obr.min na krótkim dyfrze w polskich warunkach na ćwiartkę kręcił by podobne czasy jak doładowany i o 100KM mocniejszy uturbieniec... Edytowane 13 Kwietnia 2014 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 ja mam biturbo garażowa produkcja momęt przy 3 tyś 630nm przy codziennej jeżdzie pozwala na wiele jedziesz spokojnie 6 biegiem chcesz wyprzedzić wciskasz lekko gaz a auto rwie jak oszalałe tymbardziez że sa dostepne gotowe kity tylko trzeba dać takie auto do kogoś kto ma pojęcie o tym prześledz sobie mój temat tam masz wszystko od pomyslu przez realizacjie i strojenie próbne jazdy itp przy turboo bezwzglednie trzeba przynajmniej zmienić korby bo niuton zabija te seryjne , dobrym przykladem jest mój silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Do turbo zapodał bym jeszcze dłuższy dyfer od Automatu - poprawiło by to trakcje, zmniejszyło spalanie no i pozwoliło by bardziej docenić nadmiar Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Coobcio a dałbyś rade wyłączyć programowo te tylne sondy o czym pisał Jarek po wywaleniu katow? Nie ma po tym problemów? Robiłeś już takie rzeczy? Jak sądzisz ile można realnie mocy i nm uzyskać po zmianie wydechu dolotu tak jak u mnie plus kolektor i wywalenie katow bo w dane z broszurek nie wierze? Po wymianie tego wszystkiego trzeba stroic auto by przyniosło efekt. Macie jakieś konkretne kolektory do polecenia dla zetki? Z ciekawości jakie czasy krecicie na cwiartke przy tych doladowaniach? Chodzi mi o sam czas przejazdu bez reakcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Bez problemu mogę programowo wyłączyć drugie sondy lambda, przsunąć limiter obrotów i na hamowni optymalnie zestroić mapy paliwa oraz zapłnu. Co ciekawe map możesz mieć 5 - pod różne paliwa np Kolektory z krótkich najlepsze z jakimi miałem do czynienia i w sumie mam na sprzedaż to Stilleny, w silniku DE 280KM dodały mi one 8KM i 10Nm w Rev Upie powinno więcej dojść. Nowy Y pipe + usunięcie katów to realne 6-10KM i do 10-12Nm, Mod kolektora ssącego + Spacer dodaje tylko 2-3KM ale od groma momentu obrotowego miejscami po 20Nm nawet dochodzi... Do tego strojenie poprawi przebieg w całym zakresie i umożliwi prawidłową pracę silnika po powyższych modach. Co do wałków rozrządu to najlepsze co można wsadzić to JWT model S7R współpracuje z fabrycznymi sprężynami zaworowymi i dodają ok 17-20KM i ok 12-14Nm. Jak chcesz grubiej iść to trzeba by zmienić sprężynki zaworowe zapodać agresywniejsze wałki np. S8R co dodadzą kolejne 14-16KM, żeby jeszcze bardziej je docenić to można wówczas podnieść limiter obrotów do 7300obr.min - tyle maksymalnie znoszą seryjne korbowody, jeśli chcesz kręcić silnik jeszcze wyżej to korbowody należy zmienić na kute... Fabryczne tłoki są bardzo dobre pod wolnossaka, idealny kształt maja, doprężanie tego silnika wcale nie zwiększa jego sprawności !! Po powyższych zmianach będzie mega przepaść, na wałkach S8r obstawiam że do setki jakieś 4,5-4,7 sek będzie a na ćwiartkę niskie 13 sek... Jeszcze większa moc - nad czym pracuję to zabawy z kolektorem ssącym i zaadaptowanie przepustnicy z Corvety fi 90mm niby 20KM to dodaje I to jest maks co można zrobić by auto nadal było uliczne, żeby dobrze ciągnęło z dołu i miało dość stabilne wolne obroty. Większe grzebanie w N/A to jeszcze bardziej agresywne wałki np. S9R co mają 13mm wzniosu no a jak jeszcze bardziej zależy na osiągnieciu mocy pod 400KM to trzeba przejść na ITB co wiąże się ze zmianą komputera... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Mi najbardziej zalezy na tym by auto ciagnelo ostro do 6 tys obrotow. Potem moze byc mniej. Predkosc maksymalna również mnie mniej interesuje. Najważniejsze jest przyspieszenie od 0 do 150. Cos czuje ze jakoś w tygodniu musze odwiedzić Coobcio Garage Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 he no ja też sie tam wybieram tylko niewiem co coobcio na to powie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Kiedy bedziesz moze sie skrzykniemy razem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Mi najbardziej zalezy na tym by auto ciagnelo ostro do 6 tys obrotow. Potem moze byc mniej. Predkosc maksymalna również mnie mniej interesuje. Najważniejsze jest przyspieszenie od 0 do 150. Cos czuje ze jakoś w tygodniu musze odwiedzić Coobcio Garage Ma ciągnąć do samego końca by przełożenia lepiej wykorzystywać, masz silnik rev upa więc nie martw się że dół się pogorszy masz bowiem zmienne fazy na wałku ssącym i wydechowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 A to sugerujesz że dół się pogorszy? Ja z dołu najczęściej korzystam jeżdżąc po mieście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Zmiana wałeczków zawsze pogarsza doł, ale inne mody go poprawiają i można bardzo niewielką stratą w zakresie do niespełna 2000obr.min poprawić wszystko powyżej, przykład: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Z tego co widzę to straty są do ok 1800 a potem już lepiej to nie tak źle. A tylko walki dół pogorsza? Decaty y pipe i kolektor poprawiają od samego początku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 jak chceszjeżdzić jak dislem to tylko bi turbo ale bezwzglednie trzeba zakuć silnik nawet na soft turbo http://imagizer.imageshack.us/a/img38/4403/jhd8.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 (edytowane) Lukasz z maszyną dzisiaj mnie odwiedzili, autko ma tuningowany dolot K&N Typhoon oraz wydech replikę HKS-a, 300konny REV UP po tych modach wyszedł następująco: Generalnie zdrowe te silniczki u nas na rolkach robią 275-280KM ten troszkę odstępuje Ale spokojnie może być tylko lepiej Małymi etapami, ratalnie ale ciągle do przodu Edytowane 15 Kwietnia 2014 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Podzialamy podzialamy Panowie pomocy Kto wie jakie jest ET oryginalnych felg do nissana 350z z 2008 roku tych co mam na drugim zdjęciu na początku tematu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 pewnie 30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Dzieki ktoś to potwierdzi bo chyba hot rider nie jest pewny na 100% a sprzedaje te felgi i wczoraj dostałem od potencjalnego kupca takie pytanie Żeby nie być gołosłowny wrzucam wykres z hamowni przed wprowadzeniem modów. Muszę wybrać się teraz jeszcze raz celem weryfikacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.