JACKO29 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/mialo-byc-ekologicznie-a-jest-smiertelnie-niebezpiecznie,2007328,324 To co przeczytałem to szok!!! Co prawda na klapie sa naklejki ostrzegające o zagrożeniach,ale artykuł mnie powalił. Kto dopuszcza taki badziew do uzytkowania!Ciekawe czy można zamienić czynnik na starego typu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mllodzian Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 w sumie to w każdym aucie można zmienić czynnik.. po wcześniejszym dokładnym wyczyszczeniu obiegu z tego starego czynnika, ewentualnie wymianie uszczelniaczy na przystosowany materiał do nowego i nabicie tym innym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Na stronie "chłodnictwo pl"doczytałem że jest zamienny ze starym czynnikiem R134 bez przeróbek...Ufff! Ponoć już Hyundai sobie z tym radzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Ja z kolei słyszałem, że nie można w taki układ załadować "starego" czynnika. Także w drugą stronę nie jest to możliwe. W dużej mierze chodzi o sprężarki (uszczelniacze) w samochodach, które są różne. Nie wiem, może coś się zmieniło. Poza tym, jeżeli sprężarki w nowych samochodach są dostoswoane do nowego czynnika, to zakup uszczelniaczy dostosowanych do starego czynnika może być po prostu niemożliwy. Ale czytałem też wywiad z kimś ważnym z naszej państwowej straży pożarnej. Bardzo uspokajał. Czynnik faktycznie po spaleniu jest niebezpieczny, ale podobno jest go zbyt mało w instalacji samochodu, żeby spowodować poważne - realne zagrożenie. Musiało by dojść do wyjątkowej sytuacji - np. pożar kilku/kilkunastu samochodów, który dodatkowo wydażyłby się np. w tunelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Trzeba sondować wieści,jedni mówią że można i takich jest mnogo,także czytałem wypowiedź(mówiłem o tym wcześniej) że Hyundai w nowym I30 właśnie wymienia ten czynnik.Poza tym gdzieś też słyszałem,że niektórzy dilerzy samochodowi proponują przy odbiorze nowego samochodu wymianę czynnika na starszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Poza tym gdzieś też słyszałem,że niektórzy dilerzy samochodowi proponują przy odbiorze nowego samochodu wymianę czynnika na starszy. I to by było najlepsze rozwiązanie. Szkoda ze nie znalazłeś tego artykułu wcześniej - przed odbiorem ( odbierałeś w Dąbrowie ?), może by Ci wymieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam Czyli następny syf proekologiczny wciskany do uni przez żabojadów nie dość że tragicznie trujący c to jeszcze 15 krotnie droższy. Wyobraźmy sobie pożar samochodu w tunelu co zrobić jak się stoi w korku a widać płonący samochód tylko uciekać. W tym momencie jaki sens trzymania gaśnicy jak się zapali samochód to należy uciekać chyba że ma się strój ochrony. Było głośno o tym w zeszłym roku mercedes nie chciał się zgodzić na ten syf to żabojady wstrzymały dostawy ich samochodów do Francji. A prawdopodobnie od 2016-2017 będzie wymóg wymiany tego na ten syf we wszystkich samochodach na terenie uni . Liczy sie tylko kasa a nie zdrowie i życie. Podobno można stosować do nabijania propan butan ma te same parametry proekologiczne, ale unia się nie chciała zgodzić bo jest łatwopalny ale co się okazuje ten nowy syf ma jeszcze niższą temperaturę zapłonu Edytowane 13 Kwietnia 2014 przez agit11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 W sumie bezpieczeństwem raczej bym się nie martwił - wierzę naszym specom ze Straży Pożarnej. Problemem jest zaporwa cena tego czynnika. Zwykłe dobicie zamienia się koszmarny w stosunku do starego czynnika koszt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 I to by było najlepsze rozwiązanie. Szkoda ze nie znalazłeś tego artykułu wcześniej - przed odbiorem ( odbierałeś w Dąbrowie ?), może by Ci wymieli. Jestem z nimi w raczej dobrych relacjach,wiele rzeczy sie od nich dowiadywałem tak poza serwisem,więc myślę że w tej kwestii też nie bedzie problemu. O tototo! Ranger!Ekonomia dla portfela najważniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emeren Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 (edytowane) http://www.danetechniczne.com.pl/tag/czynnik-chlodzacy/ Trochę więcej danych... i jeszcze takie coś na FB.... https://www.facebook.com/pages/Hfo-1234yf/489390534442925 Edytowane 18 Kwietnia 2014 przez Emeren Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.