Len Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Yo!Mam taki problem, ostatnio wymieniałem kolektor ssący w moim GA14DE na ten lepszy i przy okazji wyczyściłem dokładnie przepustnicę.Po złożeniu wszystkiego silnik odpalił od kopa, ale obroty wywaliło na 2000 i nie dało się tego zbićWpierw pomyślałem z kolegami że coś źle podpięliśmy, ale przepatrzyliśmy zdjęcia i opisy i wszystko jest na swoim miejscu (przed demontażem cykaliśmy fotki i opisywaliśmy każdy przewód i kabelek). Wszędzie wleciały nowe uszczelki i tam gdzie trzeba było wleciał sylikon. Czujnik położenia przepustnicy nie był ruszany, jedynie krokowiec był zdejmowany i delikatnie pędzelkiem i benzyną wyczyszczony. Linka gazu i cały ten mechanizm ze sprężynami też nie był odkręcany ani zdejmowany.Skręciłem obroty na przepustnicy na minimum (śrubkami regulacyjnymi), ale nadal trzyma te 1300-1400obr. Nic nie szarpie, jeździ dynamicznie i płynnie, ale te obroty są masakryczneNa pierwszy ogień poszło sprawdzenie szczelności (metodami domowymi, dymiarką puściliśmy pod maskę), nigdzie nie zasysał lewego powietrza. Całość jest szczelna, czujniki pomierzone i każdy daje prawidłowe odczyty (napięcia i oporności przy danych obrotach i temperaturach)Po przepatrzeniu wszystkiego tylko jedna rzecz nie wygląda tak jak w innych przepustnicach. Tłoczek który znajduje się od tyłu przepustnicy, pod całym tym mechanizmem z linką gazu i regulacją obrotów) jest ciągle na maxa wysunięty i nie idzie go schować (próbowaliśmy po dobroci a na końcu siłą i choć być na nim się całym ciałem zaparł to stoi jak 200 letni dąb ).Widać go na tym foto (To nie moja przepustnica):Wie ktoś może co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? jak to naprawić? Odpinane i podpinane było już wszystko! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Z czasem (koło 2 tygodni) obroty wrócą do dawnych wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 skąd taka pewność? To na jakiej zasadzie to działa? tak żeby wiedział na przyszłość a nie panikował bez powodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GHOST666RIDER Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Tps jest wyregulowany prawidlowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 prawidłowo, idealnie wartości daje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GHOST666RIDER Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Jedziesz na zlot w maju? Jak tak to ci obczaje fure jak se nie ogarniesz do tej pory bo tak przez kompa ciezko zgadnac co jest nie tak jak sie niewidzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 skąd taka pewność? Ecu auta adaptuje się do nowych wartości uchylenia przepustnicy. Przerabiałem to u siebie nie raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Jeszcze nie wiem czy pojadę, u mnie to z dnia na dzień może wyjść. Chciał bym chociaż na jeden dzień wpaść, ale jeszcze nie wiem nic konkretnego. To spróbuję pojeździć, chociaż niektórzy mówili że adaptacja powinna trwać 20-30minut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.