Ave Tino Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Gdzie kupiłeś czujnik i ile zapłaciłeś za niego? w sklepie w Dąbrowie Górniczej części do Japończyków i Koreańczyków zapłaciłem 80 zł. Czujnik położenia wału korbowego jest taki sam jak wałka rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dauser21 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 (edytowane) witam gdzie dokładnie znajdują się czujniki wałka rozrządu i wału?? i jak do nich się dostać?? tino 1.8 jeden widać na zdjęciu a gdzie drugi? http://zapodaj.net/cb47197dd157a.jpg.html Edytowane 22 Listopada 2015 przez dauser21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristov Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Czyli co dokładnie zrobiłeś? wymieniłeś czujnik wału kor. na nowy czy podmieniałeś czujniki rozrządu korbowego? czujnik polozenia walu znajduje sie pod rozrusznikiem dostep na czuj tak ze fotki sie nia da zrobic bez kanalu nie podchodz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 szukanie i czytanie ze zrozumieniem nie boli http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83270-czujniki-gdzie-jakie-umiejscowienie-fotki/?hl=%2Bczujniki-gdzie+%2Bjakie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sajdi Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Witam, w piątek pojawiła sie zapalona lampka silnika. W elm-e odczytałem błąd P0335 - czujnik położenia wału korbowego - usterka. Jakieś sugestie ??? Aha, dodam ,że samochodzik się powoli zbiera z mocą i tak odpalanie też wychodzi od razu. Czujnik położenia wału wymieniony, autko odpala i ma moc. zdziwiła mnie tylko jedna rzecz, nie wiem na ile to jest wiarygodne,ale komputer pokazuje średnie spalanie benzyny tak w zakresie 9,5-10 l/100 km. może wykonać jakiś reset komputera - jak to się w ogóle robi ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.a.n.o Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam szanownych kolegów. Jestem tutaj nowy, ale z racji tego, że dużo już skorzystałem z wiadomości tutaj zawartych muszę się podzielić wrażeniami z naprawy mojego autka. Otóż ponad miesiąc temu kupiłem Tinkę (nazwana tak przez moją małżonkę) ze świecącą się żółtą kontrolką check. mił być jakiś mały błąd. Zresztą zaraz mi go skasowali.Dodam, że nie miałem dotychczas do czynienia z komputerami w samochodzie i diagnostyką błędów. Posiadałem również diesle, ale bez elektroniki i wolnossące. Po lekturze na forum sczytałem za pomocą "zworki" kod błędu 47. W/g OBD2 turbina nie dawała ciśnienia. Po kolei jakie miałem objawy; 1.Po zapaleniu rano kontrolka gasła i nie zapalała się do czasu dodania gazu.Po dodaniu świeciła przez cały czas. 2.Silnik nie wchodził na obroty pow. 3 tyś. 3.Przy gazowaniu kłęby biało- niebieskiego dymu. 4.Podczas bardzo wolnej jazdy szarpanie silnikiem, natychmiast trzeba było wysprzęglać. 5.Bardzo duże spalanie, pow 10l. 6.Po zapaleniu się kontrolki check wyłączała się klimatyzacja. Sprawdziłem turbinę, ładnie chodzi, trochę było oleju w kanałach, ale to raczej od odmy. Jedyną usterką był pęknięty wężyk ciśnieniowy, łączący turbinę z "gruchą" ?, czy jak to się tam nazywa. Ciśnienie z turbiny poprzez ten wężyk napędza dźwigienkę idącą od gruchy do kolektora wydechowego i reguluje ilość spalin napędzających turbinę. Wymieniłem również 3 padnięte świece żarowe. Nic jednak się nie zmieniło. Pojechałem w końcu na diagnostykę i tam okazało się, że błędy są dwa i to całkiem inne. Jeden to 0335- czujnik wału korbowego i drugi błąd immobilajzera- nie pamiętam numeru. Jednak mechanik wykluczył oba, gdyż jak twierdził byłyby problemy z rozruchem auta. Wysłał mnie więc do typowych elektroników samochodowych. Wizyta u nich dopiero na połowę maja. Przyjechałem do domu, wyjąłem ten podejrzany czujnik wału i sprawdziłem go za pomocą zwykłego omomierza- ok.720 ohm. i reaguje na ruchy śrubokrętem- czyli sprawny. Sposób na sprawdzenie na you t. Założyłem go z powrotem, dokręciłem tylko w palcach i zoonk. Objawy pracy silnika inne, jakieś klekoty, samoczynne dodawanie gazu. Czujnik ten ma dość duży luz w gnieździe, w które wchodzi, ok.0,5 cm. Przekręciłem go w inną skrajną pozycję i stał się cud. Wszystkie złe objawy "jak ręką odjął". Kontrolka zgasła, silnik ma całkiem inny dźwięk pracy, wkręca się bez problemów do 5 tyś., zero dymu z rury wydechowej. Normalnie nie mogłem uwierzyć, że taki dings robił mnie w konia ponad miesiąc czasu. Jak pojeżdżę dłużej dopiszę jak ze spalaniem. Pozdrawiam. Witam po przejechaniu 4kkm spalanie średnie spalanie paliwa 7l. Jeżdę dużo z przyczepką. Kod migowy, który miałem od początku 47 to jest kod w/g ECM 0407, co daje po przetłumaczeniu na OBDII p0335. Gdybym był taki mądry od początku... ech.. Pozdrawiam. Edytowane 9 Sierpnia 2017 przez J.a.n.o 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marpeczek Opublikowano 21 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2020 Witam Jestem po wymianie czujnika wału korbowego. Zrobiłem to bez kanału jest ciężko ale nie niemożliwe. Czujnik jest pod rozrusznikiem nasadka 10 z krótką przedłużką plus grzechotka (najlepiej w miarę krótka). Samo odkręcanie nie jest problem najgorzej jest wysunąć czujnik bo jestem tam oring który stawia mały opór ale jestem mało miejsca, najlepiej podważyć śrubokrętem płaskim jam taki lekko wygięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.