Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Xtrail T31 - sterowanie z kierownicy


lp78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Jako nowoupieczony i szczęśliwy posiadacz xtrail 2.0dci T31 rocznik 2008 przychodzę z zapytaniem :)

Mianowicie sterowanie radia z kierownicy działa mi troszkę dziwnie tzn np głośność mogę tylko ściszać - nie działa zgłaśnianie. Podobnie z przełączaniem trybu/stacji - działa tylko w dół. ktoś może coś poradzić w temacie ?

Dodatkowo - jak włączyć wyświetlanie zegara w radiu ( to jest wersja bez nawigacji, tylko radio+cd czyli standard). Naciskanie przycisku menu powoduje wyświetlanie menu tylko odnośnie telefonu i bluetooth a nie ma nic odnośnie jakiś dodatkowych ustawień.

 

Z góry dziękuję za wszelkie informację i pomoc.

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś kabel nie styka lub jest uszkodzony... rozbierz kierownicę przeczyść, - wyciągnij i wypnij radio, przedzwoń kable... to na początek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie pod temat... u mnie w tym samym roczniku nie dziala przelacznik na kierownicy gora-dol-enter. Probowalem dostac sie do kierownicy ale nie wiem jak...zeby nie zdewastowac wszystkiego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Leszek, doszedłeś gdzie była usterka? U mnie pojawił się podobny problem - nie działają przyciski po lewej stronie kierownicy, ale tylko podczas jazdy na wprost. Jak przekręcę kierownicę o co najmniej 70 stopni w lewo lub prawo, to wszystko zaczyna działać. :)

Edytowane przez Erdol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Erdol - nie rozwiązałem jeszcze tematu. Zacząłem szukać dobrego elektronika w okolicy aby to rozebrał i sprawdził, bo nie chce się sam zabierać za kierownicę, ale z braku czasu .... Z tego co znalazłem na UK xtrail forum oraz australijskim to lewa i prawa strona - moduły sterujące to osobne podłączenie, ale w kolumnie kierownicy wpinają się już w jedną taśmę i tak idą do radia. Jeżeli wszystko nie działa lub wszystko szwankuje(obie strony) to najprawdopodobniej ta taśma główna do radia padnięta jest lub ( w dobrym wypadku) wtyk do sprawdzenia. 

jeżeli tylko z jednej strony i nie zawsze - to sugerują wpierw rozpięcie tej wtyczki od moduły i sprawdzenie, np ewentualnie przeczyszczenie wtyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przede wszystkim witam wszystkich. W swoim X-trailu 2008 r miałem ten sam problem z lewą stroną kierownicy wielofunkcyjnej- w ogóle nie działała. Moja recepta jest prosta- wymienić przewód spiralny. Ja tak zrobiłem i wszystko hula! W serwisie w Gdańsku powiedzieli od razu że to to, i ta taśma tak ma że się po prostu w końcu łamie w izolacji i tyle. Nie polecam szukać po serwisach bo drogo. Na allegro znalazłem u gościa który sprzedawał część z firmy AutoNissan- polecam część bez zarzutów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro sprzedający występował pod nikiem czarus07. niestety nie mogę w tej chwili znaleźć nawet linka do historii. nie wiem o co kaman.


Mogę podpowiedzieć że część wg nomenklatury serwisowej ma nr B5567JG49D a oficjalnie nazywa się PODSTAWA MOC.PRZELACZNIKOW
ZESPOLONYCH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko to znaleźć. mnie wciąż zastanawia czy na pierwszy krok nie warto po prostu przeczyścić styki, ale jakoś nie mogę się sam za to zabrać z obawy - bo to poduszka w sąsiedztwie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy pojawiło się coś nowego w temacie? Grzebałem przy zegarach i przypadkowo udało mi się przywrócić sprawność lewego panelu przycisków, ale moja radość trwała krótko, bo tylko dzień. Teraz lewa strona nie działa w ogóle, nawet przy skręconej kierownicy. 500 zł wolałbym wydać na coś innego, szczególnie że nie mam pewności czy chodzi o zwijak czy o kierownicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ktoś wie jak jest z kalibracją po wymianie, bo serwis coś tam przebąkuje a w sumie to wymiana paru kabli w plastikowym pudełku, to po kiego grzyba jakaś kalibracja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma przypadkiem w wiązce taśmy kabli od czujnika skrętu kół? Stąd może być potrzebna kalibracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że w instrukcji serwisowej nie ma ani słowa na temat kalibracji po wymianie zwijaka, poza tym zwijak nie jest na sztywno zamocowany ma dość duży luz. Wydaje mi się że czujnik skrętu jest zintegrowany w jednej obudowie ze wspomaganiem elektrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc trzeba kupić, wymienić i sprawdzić co będzie po instalacji. Jak serwisówka nie przewiduje takiej czynności po wymianie to oznacza że nie ma takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujecie się, ile kosztuje wymiana w polskiej ASO? Wtedy jest gwarancja na część, czego nie można powiedzieć o chińszczyźnie (a nawet tego, jak długo będzie działać po wymianie), a przez zwijak jednak przechodzą istotne sygnały.

Tak sobie myślę, czy nie lepiej próbować naprawić oryginalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na prowincji: 1360 zł za część plus 180 zł za wymianę plus 160 zł za podłączenie do komputera.

 

Więc trzeba kupić, wymienić i sprawdzić co będzie po instalacji.

Odpowiedź z gatunku "ponadczasowych"  :thumbsdown: Pytałem grzecznie kto wie a nie kto zgaduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zgaduję, ja to wiem. Jeśli masz serwisówkę Nisana do swojego X'a a w niej nie ma słowa o kalibracji po wymianie wiązki kierownicy to oznacza że nie trzeba jej robić. Serwisówka to biblia wiele napraw można sprawdzić w niej i być pewnym że opisane kroki nie wymagają dodatkowych prac. Zresztą w ASO będą robić dokładnie tak samo jak to opisuje serwisówka. Jeśli do tego znasz angielski i rozumiesz co napisali w serwisówce a do tego lubisz grzebać w samochodzie to od mechanik w ASO różnisz się tylko tym że ona toole i narzędzia opisane w niej a ty nie.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie u mnie objawy uszkodzenia taśmy skrętu unieruchomiły tempomat. Co do adaptacja czujnika skrętu to jest nie potrzebna bo czujnik odkręcamy od taśmy i zostaje oryginał. Na razie znalazłem firmę w Morzewo  koło Piły która zajmuje się profesjonalnie wymiana taśmy (150 zł x-tial) i nie tylko. Ja mam zamiar próbować u nich to załatwić bo używane zwijacze kosztują drożej a nówka 680 zł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam panowie u mnie objawy uszkodzenia taśmy skrętu unieruchomiły tempomat. Co do adaptacja czujnika skrętu to jest nie potrzebna bo czujnik odkręcamy od taśmy i zostaje oryginał. Na razie znalazłem firmę w Morzewo  koło Piły która zajmuje się profesjonalnie wymiana taśmy (150 zł x-tial) i nie tylko. Ja mam zamiar próbować u nich to załatwić bo używane zwijacze kosztują drożej a nówka 680 zł 

i jak ta firma 

może bym u nich zamówił tę taśmę bo mi trochę daleko do nich

obecnie na allegro większość taśm uzywanych jest do t30 jakoś do t31 nie widac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...