Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Luzy na gałce zmiany biegów.


litelnet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Odrazu powiem że nie znalazłem takiego tematu. Kupiłem ostatnio (miesiąc temu) Nissana Primerke p12 z 2006 roku wersja HB5. I mam taki o to problem. W sumie to dwa problemy.

Pierwszy z nich dotyczy iż strasznie drga mi gałka zmiany biegów (dodam iż biegi wchodzą chyba normalnie) Nie wiem jak jest to w innych primerkach. 1 prosto 2 prosto w dół 3 lekko po skosie w strone pasażera i czwórka tak samo piątka normalnie i wsteczny też. Bardziej mnie irytuje to, że są te drgania i trzeba po skosie dawać te biegi. Czy to normalne w tych primerkach? 

Drugi problem jest taki, że 2 razy podczas mocniejszego hamowania samochód poprostu mi się wyłączył czy jest się czym martwić? 

W sumie najbardziej mi zależy co z tą skrzynią biegów. Czy jest ona sprawna czy niestety trzeba ją wymienić. Niestety opinie mechaników są różne i nie wiem w która stronę iść. 

 

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam,

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko byłoby dobrze Kolego LITELNET jakbyś uzupełnił swój profil.

 

P12 ma dwa rodzaje skrzyń biegów w zależności od posiadanego silnika.

Skrzynia 5-biegowa jest na cięgłach.

Skrzynia 6-biegowa jest na linkach.

 

Czekamy na informację co do dokładnej, posiadanej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze uzupelnie profil jak bede na komuterze. Teraz pisze z telefonu. Mam skrzynie 5 biegowa. Silnik 1,8 zamontowany gaz z reduktorem tomaseto. Podaje te dane poniewaz mam jeszcze jedno pytanie ile ta primerka tak na oko powinna palic bo mi w miescie wychodzo 12l a jak dzisiaj z gdanska wrocilem to w trasie wyszlo 11. Plus zapytam czy przy hamowaniu troche mocniejszym powinna sie trzasc kierownica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszaj tematów - nie dodawaj innych pytań, gdyż będzie bałagan /a tu są już 3/.

O spalaniu, jak i o wibracji podczas hamowania - to są takie tematy już poruszane. Poszukaj, poczytaj i tam również dalej możesz zadawać odpowiednie pytania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p12-1-8-ciegla-biegow.jpg

 

Z tym powinno być Ci łatwiej.

 

 

Co do pozostałych pytań - słusznie. Nie mieszaj tematów.

Ale podrzucę tylko, że trzęsienie kierownicą przy hamowaniu to na 99% zwichrowane tarcze (wymień komplet tarcze+klocki, od tego samego producenta). Co do spalania się nie wypowiem. Ale mogę zapytać Szwagra. On ma P12 1,8 w gazie.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

1.8 2002r sedan inst LPG-tech, polska - niemcy 130-140 pełny bagażnik i tylne siedzenie (bagaze) 10-10.5 l, normalna jazda 10l, miasto zalezy 11-13l Też mi drga lewarek na boki ale biegi wchodzą normalnie. Jak wyciągałem skrzynię to przy wladaniu zauważyłem troche pękniętą tylną poduszkę (tuleję)od strony lewarka, ale nie zmieniłem,może to być przyczyna lub tulejki gumowe na mechaniżmie lewarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze RAAAD. Miałem to samo, dodatkowo lewarek chodził jak "kij w betonie".

A nawiasem-nemo99 nie źle Ci pali p12. Mi p11 lpg w trasie(140-180km/h)do8.7L, miasto 9/11L,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nawiasem-nemo99 nie źle Ci pali p12. Mi p11 lpg w trasie(140-180km/h)do8.7L, miasto 9/11L,

 

Małe auta, mało palą. Duże auta, dużo palą. Twoje pali mało. A my mamy duże auta :devil:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe auta, mało palą. Duże auta, dużo palą. Twoje pali mało. A my mamy duże auta :devil:

 

 

No właśne w dodatku zalezy jak sie jeżdzi 1,8 nie jest demonem prędkości i przyspieszenia przy 140km/h jest prawie 4000 obr, to połowa. Na benzynie w 10 sie mieści. Tak one niestety palą, a sondy mam dobre i nie wali cheekami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe auta, mało palą. Duże auta, dużo palą. Twoje pali mało. A my mamy duże auta :devil:

he,he,he, chyba przeoczyłeś dane techniczne masy :dj:

 

No właśne w dodatku zalezy jak sie jeżdzi 1,8 nie jest demonem prędkości i przyspieszenia przy 140km/h jest prawie 4000 obr, to połowa. Na benzynie w 10 sie mieści. Tak one niestety palą, a sondy mam dobre i nie wali cheekami.

 

  nemo99 owszem 1.8 demonem nie jest,  a przy 4k/rpm w trasie, to benzynki mi łyka6.6/6.8. :devil: w 10?-koszmar!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przy równej jeździe na autostradzie, jak trzymam 140 km/h, pokazuje komputer około 7-7,5 litra.

Gdy mam zagrzany silnik, zatankuję do pełna i od razu wjadę na autostradę kasując przy tym dane średniego spalania i DISTANCE TO EMPTY, pokazuje mi po chwili powyższą wartość (mniej więcej) i DISTANCE TO EMPTY  około 700 km. Ale ja to traktuję jako warunki niemal laboratoryjne, bo na co dzień tak się nie jeździ (przynajmniej ja tak nie jeżdżę).

Jak się kulam tylko po mieście i pobliskiej okolicy, to spokojnie można przyjąć spalanie około 10-11 litrów.

 

Cały czas mowa o benzynie bo LPG nie posiadam.


 

he,he,he, chyba przeoczyłeś dane techniczne masy :dj:

 

 

Nie chodzi o masę, tylko o ciasnotę - bardziej do tego złośliwie/żartobliwie chciałem nawiązać. Szwagier ma P11.144 i miejsca wewnątrz jest zauważalnie mniej. Nie zawaham się nawet użyć stwierdzenia że przesiadając się z P12 do P11 ma się wrażenie że znalazłeś się w aucie o klasę niżej. Miejsce na szerokość, miejsce na nogi. Wszędzie mniej przestrzeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@litelnet

 

Drganie kierownicy przy hamowaniu to luzy na maglownicy. Jak pedał hamulca drga to krzywa tarcza.

 

Mi drgała kierownica przy hamowaniu w P12. Zmieniłem tarcze i klocki na nowy komplet i drgania ustały. Więc raczej mało trafiona ta Twoja teoria.

Edytowane przez PawelSalata
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytacie całego zdania o spalaniu. Przecież pisze ze załadowana prawie na maxa, d*pa siedzi, o takiej masie mówie.Normalnie bez pasazerów to  nie wiem pewnie łyknie z 8-9 lpg nie wiem nie patrze na to.Tylko po trasie niemcy-polska moge cos powiedziec o spalaniu jak kukne na kompa, nie wiem czy on czasami nie kłamie?? wiecie  coś na ten temat ?jakie są odchyły kompa (ale to tak na marginesie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po trasie niemcy-polska moge cos powiedziec o spalaniu jak kukne na kompa, nie wiem czy on czasami nie kłamie?? wiecie  coś na ten temat ?jakie są odchyły kompa (ale to tak na marginesie).

 

Odchyły-przekłamania od 0,3 do 0,7 na 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kłamie w górę, ale ja mam mniejsze kółka i dlatego pokazuje większe spalanie i mniejsze DISTANCE TO EMPTY.

 

 

 

Nie teoria a praktyka. Drgania ustały jak zregenerowałem maglownice.

 

No to praktyka, ok - zgadzam się. Praktyka, która w Twoim przypadku się sprawdziła. Ale nie reguła, która może posłużyć za radę dla każdego komu drga kierownica.

Zanim regenerowałeś maglownicę, wymieniłeś tarcze, czy od razu przeszedłeś do regeneracji magla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...