Kriss94 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Witam, Mam problem z moją primerą GT. Jest tam silnik SR20DEH 2.0 16v 150KM. Po kupnie oddałem auto do znajomego mechanika. były wycieki spod pokrywy zaworów i aparatu zapłonowego. To zostało zrobione, nowe uszczeliki itp. Przy okazji sprawdził ciśnienie sprężania na cylindrach i tutaj pojawiła się niemiła wiadomość. Podczas sprawdzania wyszło na pierwszym cylindrze 8 atm a na reszcie po 14. Nie spodziewałem się tego ponieważ silnik pracuje równo, nie ma żadnych problemów z obrotami, ładnie się wkręca. Nie słychać żadnych niepokojących dźwięków z silnika, nie dymi a tu nagle taka wiadomość. Możecie mi napisać czy ten model a konkretnie silnik miał jakieś bolączki i wiecie co to może być. Na razie wolę zapytać ponieważ samo zdjęcie głowicy generuje trochę kosztów, uszczelka, planowanie a i tak nie wiadomo czy znajdzie się przyczynę. Proszę o możliwie szybką odpowiedź i pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 8nie tragedia, ale i nie dobrze. Poczujesz jak spadnie jeszcze o3/4atm. Natomiast dziwie się mech. że nie zrobił próby olejowej!!! To by Ci bardziej odpowiedziało czy to wina pirścieni tłoka-zaworów-popychaczy(częsta bolączka 2.0). Olej Ci łyka? Masz Lpg? Jaki olej zalany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kriss94 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Problem w tym że auto dopiero co kupiłem. Nie bardzo wiem czy bierze olej ponieważ przejechałem dopiero z 500km, nie widzę ubytku ale i myślę że dystans zbyt krótki żeby coś zauważyć. LPG nie posiada i nie ma oznak żeby kiedyś posiadała więc jedynie benzyna. Co do oleju też nie mam pewności bo jeszcze nie zmieniałem po kupnie. Dziwi mnie to że silnik ładnie i dość równo pracuje przy różnicy 6 atm dla jednego z cylindrów. Mógłbyś może napisać mniej więcej na czym polega ta próba olejowa i w jaki sposób odpowie na pytanie czy problem jest z głowicą czy dół silnia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 A może to był ostatni mierzony przez niego cylinder i aku już nie był w najlepszej kondycji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kriss94 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Hmmm, nie było mnie przy pomiarach więc nie widziałem dokładnie ale być może coś w tym jest bo ogólnie aku mam do zmiany. Jest strasznie słaby bo trzyma z 2 dni więc może już był na wyczerpaniu przy tej próbie. No nic, dzisiaj podłączyłem na całą noc i jutro podjadę do drugiego znajomego mechanika, zobaczę co on powie, jak wyjdzie podobnie to poproszę go żeby zrobił tą próbę olejową bo własnie trochę o niej poczytałem i zobaczymy co będzie. Dzięki za tak szybki odzew i jutro dam znać jaka jest sytuacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 No 500troche mało.Kurcze to kupiłeś go na pałe? Mi od razu by się zapaliła czerwona lampka jak by był chodz zapocony olejem!A szczegulnie GT. I jesze nir wiesz na jakim oleju-ile do wymiany?-koszmar! Ciekawe za ile kupiłeś? Może ktoś się pozbył swiadom wady by nie wp... w koszty! Co do próby olejowej to polega na wprowadzeniu do cylindra oleju na którym jeździsz najlepiej, w dawce ok10ml. Jeżeli ciśnienie wzrośnie znikomo-to wprowadzasz jeszcze raz i próba. Jeżeli dalej tak samo wzrośnie znikomo. To masz nie szczelną góre(zawory/popychacze w najgorszym przypadku nieszczelną/pękniętą głowice wewnątrz.). Natomiast jeżeli Wyrówna się lub przekroczy znacząco norme to pierścienie aut, tylko ori 300pln na 1gar. Przy czym prawie wyrównane nie wyklucza że i głowica jest ok. Trzeba było sprawdzić kompresię przed kupnem! I zmień mech. Skoro tego odrazu nie zrobił i pewnie nawet nie sprawdził luzów na zaworach. P.s. No to aby była przyczyna w aku! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzial_ Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 No 500troche mało.Kurcze to kupiłeś go na pałe? Mi od razu by się zapaliła czerwona lampka jak by był chodz zapocony olejem!A szczegulnie GT. I jesze nir wiesz na jakim oleju-ile do wymiany?-koszmar! Ciekawe za ile kupiłeś? Może ktoś się pozbył swiadom wady by nie wp... w koszty! Co do próby olejowej to polega na wprowadzeniu do cylindra oleju na którym jeździsz najlepiej, w dawce ok10ml. Jeżeli ciśnienie wzrośnie znikomo-to wprowadzasz jeszcze raz i próba. Jeżeli dalej tak samo wzrośnie znikomo. To masz nie szczelną góre(zawory/popychacze w najgorszym przypadku nieszczelną/pękniętą głowice wewnątrz.). Natomiast jeżeli Wyrówna się lub przekroczy znacząco norme to pierścienie aut, tylko ori 300pln na 1gar. Przy czym prawie wyrównane nie wyklucza że i głowica jest ok. Trzeba było sprawdzić kompresię przed kupnem! I zmień mech. Skoro tego odrazu nie zrobił i pewnie nawet nie sprawdził luzów na zaworach. P.s. No to aby była przyczyna w aku! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kriss94 Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Ok, nie pisałem bo nie za bardzo miałem czas. Kupiłem miernik do sprawdzania ciśnienia na cylindrach i dzisiaj sprawdziłem. Oczywiście poczytałem więcej o pomiarze i wszystkiego przestrzegałem. Silnik gorący, wtryski odłączyłem, gaz do końca itd. Wyszło mi na wszystkich cylindrach od 12,7 - 13,1 . To już jest znaczna różnica niż jak mechanik mi powiedział że na jednym jest 8 a reszta ok. Byłem dzisiaj u niego i powiedział mi że może był jakiś pierścień zapieczony i podczas gdy trochę pojeździłem puścił. Napiszcie czy jest to możliwe? A tak ogólnie to jakie ciśnienie powinno wyjść do tego silnika dokładnie? Stopień sprężania jest niby 10:1 ale wiem że nie jest to to ciśnienie które sprawdzałem. Jest jakiś przelicznik albo podane normy do tego silnika? Nie mogłem znaleźć w serwisówce takiej informacji. I poza tym czy ma ktoś może jakąś dobrą serwisówkę do P11 z takim silnikiem w wersji elektronicznej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielkijack Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 I poza tym czy ma ktoś może jakąś dobrą serwisówkę do P11 z takim silnikiem w wersji elektronicznej ? Jak byś nadal potrzebował serwisówkę to napisz na priva. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.