radek997 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 witamjestem tu nowy i od niedawna posiadam terrano IIostatnio zauważyłem że jak jade na włączonych napędach i blokadach przednie koła uciekaja tak jakby na boki i piszcza oponyco może byc tego przyczyną kolumna kierownicy czy coś jest urwane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opony piszczą powiadasz, a zapoznałeś sie z instrukcją urzytkowania napędów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek997 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 opony piszczą bo całe koła są skręcone w bok przeważnie tylko 1 a 2 idzie prostojak kupiłem samochód nie było takiego problemu a ostatnio to zauważyłem i mnie niepokoi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Niestety kolego na kanał i zawiecha do przeglądu, na asfalcie nie jeździmy 4x4 bo rozwalisz napęd, na słoneczniku kierowcy powinna być wklejka z instrukcją urzytkowania napędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek997 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 (edytowane) czasem jest sytuacja że muszę szybko przejechać przez kawałek drogi to nie wyłączam napędów tylko blokady a tak to nie jeżdżę tylko mnie to martwi bo w terenie pewni robi to samo dodam jeszcze że po włączeniu napędów i blokad samochód znosi na 1 stronę i strasznie ściąga kierownice w bok Edytowane 25 Kwietnia 2014 przez radek997 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 eeee co to znaczy że zapinasz blokady a napędy nie? przecież to auto nie ma blokad... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 ciekawe napisz co to za blokady masz .. ale podejrzewam jak pisał fikołek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 czyżby manuale? a tak w ogóle to wypadało by to w końcu uporządkować bo już kilka razy słyszałem o włączaniu blokad i domyślam się że rozmówcom chodziło o 4L 4L jest tylko "niższym biegiem" włączanym poprzez reduktor, daje większy moment obrotowy na kołach kosztem prędkości ... czy tak? nasze auta nie mają ani blokady mostu tylnego, ani przedniego ... ale nie mają również międzyosiowego (międzymostowego) mech. różnicowego ... czyli są one po włączeniu 4H i dalej do tyłu ... zblokowane ze sobą czyli blokada jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 To napisz jeszcze jak się zachowuje auto przy normalnej jeżdzie z napędem tylko na tył. Jak reaguje układ kierowniczy, jak hamuje itp. Czy objaw ściągania jest tylko przy włączonym napędzie na 4 koła? Postaraj się podać jak najwięcej szczegułów bo to co napisałeś to trochę mało. Tutaj fachowcy mogą powróżyć ale jednak trochę info jest potrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 (edytowane) u mnie jest luz na tylnej tulei górnego wahacza w prawym kole ... przy 4x2 widać to gołym okiem ... ale nie ściąga, natomiest przy 4x4 jak to w terenie, nikt nie myśli o ściąganiu ... a prawe koło tak jakby chciało wyprzedzić auto zaczyna w "zeza" się ustawiać .... może masz to samo tylko z obu stron? zawieszenie posprawdzaj... Edytowane 26 Kwietnia 2014 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek997 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 jest coś takiego jak pisze kolega wyżej że koła uciekaja ale tez 1 bardziej a drugie mniej i po włączeniu napędów od razu wykręca kierownice i znosi go na bokprzy jeździe bez napędów nic sie nie dzieje i autko prosto jedzieco do blokad to macie racje chodziło mi o 4L wybaczcie nie znam się na tym i dlatego tak napisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 (edytowane) chodziło mi o to że sama konstrukcja zawieszenia, ustawienie wahaczy powoduje iż tuleje wyrabiają się tylko z jednej strony... u mnie , jako że przeważnie 4x2 jeżdżę to akurat od wewnętrznej strony (od ramy...) bo koło jest pchane kiedy zaś współnapędza (chyba jakąś nowomowę spłodziłem ) to dosyć złożony i skomplikowany układ kierowniczy powoduje że koła dążą do siebie nawzajem ... a tym samym wahacz napiera na zewnętrzną ściankę tulei ... tyle że nie odczuwamy tego, bo po pierwsze rzadziej 4x4 się jeździ , a po wtóre częściej operujemy sterem do tego dochodzi jeszcze spora częstotliwość pracy zawieszenia w pionie więc tuleja wyrabia się na 1/2 1/3 obwodu wewnątrz i podejrzewam ,że u wszystkich ta tylna prędzej niż przednia czyli bardziej w stronę samego zawieszenia a nie napędów poszliśmy, to może uzupełnij kolego ... jakie masz te sprzęgiełka (przy kołach) Edytowane 26 Kwietnia 2014 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bratek83 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 Witam Tak jak zostało opisane wcześniej.... Mam Terrano 2 i od niedawna zauważyłem, że występuje luz na kierownicy i auto czasem ściąga na prawo. Jeżdżę 4x2 na asfalcie, a na ziemi jak skręcam w lewo to zostaje ślad bieżnika. Przy skręcaniu w drugą stronę ślad bieżnika nie jest tak widoczny. Natomiast przy manewrowaniu na skróconych na maxa kołach, nawet na lekkich nierównościach typu wyplukana ziemia po głębszej kałuży, po wychyleniu auta słychać uderzenie o metal, prawdopodobnie o ograniczniki skrętu zarówno przy 4x4 jak i 4x2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Tylko się cieszyć że LSD działa i nie dobijać skrętu na maxa bo przy skoku zawieszenia strasznie nieprzyjemnie zgżyta ale to celowy zabieg Nissana żeby się tego oduczyć. Gdyby nadal był problem to należy sie zgłosić do naszego forumowego kolegi Lemmy i wspomnieć że jest problem z Bulbulatorem. On to szybko ogarnie bo jest w tym dobry ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Sorry, nie podejmę pałeczki Nawet auta już nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.