Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z napędami terrano II


radek997
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam
jestem tu nowy i od niedawna posiadam terrano II
ostatnio zauważyłem że jak jade na włączonych napędach i blokadach przednie koła uciekaja tak jakby na boki i piszcza opony
co może byc tego przyczyną kolumna kierownicy czy coś jest urwane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony piszczą bo całe koła są skręcone w bok przeważnie tylko 1 a 2 idzie prosto
jak kupiłem samochód nie było takiego problemu a ostatnio to zauważyłem i mnie niepokoi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolego na kanał i zawiecha do przeglądu, na asfalcie nie jeździmy 4x4 bo rozwalisz napęd, na słoneczniku kierowcy powinna być wklejka z instrukcją urzytkowania napędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem jest sytuacja że muszę szybko przejechać przez kawałek drogi to nie wyłączam napędów tylko blokady a tak to nie jeżdżę tylko mnie to martwi bo w terenie pewni robi to samo :(

dodam jeszcze że po włączeniu napędów i blokad samochód znosi na 1 stronę i strasznie ściąga kierownice w bok 

Edytowane przez radek997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyżby manuale?

a tak w ogóle to wypadało by to w końcu uporządkować bo już kilka razy słyszałem o włączaniu blokad i domyślam się że rozmówcom chodziło o 4L

4L jest tylko "niższym biegiem" włączanym poprzez reduktor, daje większy moment obrotowy na kołach kosztem prędkości ... czy tak?

nasze auta nie mają ani blokady mostu tylnego, ani przedniego 

... ale nie mają również międzyosiowego (międzymostowego) mech. różnicowego ... czyli są one po włączeniu 4H i dalej do tyłu ... zblokowane ze sobą 

czyli blokada jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napisz jeszcze jak się zachowuje auto przy normalnej jeżdzie z napędem tylko na tył. Jak reaguje układ kierowniczy, jak hamuje itp. Czy objaw ściągania jest tylko przy włączonym napędzie na 4 koła? Postaraj się podać jak najwięcej szczegułów bo to co napisałeś to trochę mało. :whistle: Tutaj fachowcy mogą powróżyć ale jednak trochę info jest potrzebne :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest luz na tylnej tulei górnego wahacza w prawym kole ... przy 4x2 widać to gołym okiem ... ale nie ściąga, natomiest przy 4x4 jak to w terenie, nikt nie myśli o ściąganiu ... a prawe koło tak jakby chciało wyprzedzić auto zaczyna w "zeza" się ustawiać .... może masz to samo tylko z obu stron?

zawieszenie posprawdzaj...

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest coś takiego jak pisze kolega wyżej że koła uciekaja ale tez 1 bardziej a drugie mniej i po włączeniu napędów od razu wykręca kierownice i znosi go na bok
przy jeździe bez napędów nic sie nie dzieje i autko prosto jedzie

co do blokad to macie racje chodziło mi o 4L wybaczcie nie znam się na tym i dlatego tak napisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi o to że sama konstrukcja zawieszenia, ustawienie wahaczy powoduje iż tuleje wyrabiają się tylko z jednej strony... u mnie , jako że przeważnie 4x2 jeżdżę to akurat od wewnętrznej strony (od ramy...) bo koło jest pchane

kiedy zaś współnapędza (chyba jakąś nowomowę spłodziłem  :dribble: )  to dosyć złożony i skomplikowany układ kierowniczy powoduje że koła dążą do siebie nawzajem ... a tym samym wahacz napiera na zewnętrzną ściankę tulei ... tyle że nie odczuwamy tego, bo po pierwsze rzadziej 4x4 się jeździ , a po wtóre częściej operujemy sterem  :whistle:

do tego dochodzi jeszcze spora częstotliwość pracy zawieszenia w pionie więc tuleja wyrabia się na 1/2   1/3 obwodu wewnątrz

i podejrzewam ,że u wszystkich ta tylna prędzej niż przednia

 

czyli bardziej w stronę samego zawieszenia a nie napędów poszliśmy, to może uzupełnij kolego ... jakie masz te sprzęgiełka (przy kołach)

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

 

Tak jak zostało opisane wcześniej....

Mam Terrano 2 i od niedawna zauważyłem, że występuje luz na kierownicy i auto czasem ściąga na prawo. Jeżdżę 4x2 na asfalcie, a na ziemi jak skręcam w lewo to zostaje ślad bieżnika. Przy skręcaniu w drugą stronę ślad bieżnika nie jest tak widoczny.

Natomiast przy manewrowaniu na skróconych na maxa kołach, nawet na lekkich nierównościach typu wyplukana ziemia po głębszej kałuży, po wychyleniu auta słychać uderzenie o metal, prawdopodobnie o ograniczniki skrętu zarówno przy 4x4 jak i 4x2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko się cieszyć że LSD działa i nie dobijać skrętu na maxa bo przy skoku zawieszenia strasznie nieprzyjemnie zgżyta ale to celowy zabieg Nissana żeby się tego oduczyć.

Gdyby nadal był problem to należy sie zgłosić do naszego forumowego kolegi Lemmy i wspomnieć że jest problem z Bulbulatorem. On to szybko ogarnie bo jest w tym dobry ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...