damianp63 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Mam problem z wymianą tłumika. Nie wiem jak go odkręcić od turbiny. Czy ktoś już miał taką sytuację? Czy ktoś wie jak to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 w czym jest problem nie wiesz jak do tego sie zabrać czy nie wiesz gdzie sa śruby ? ściągasz koło, odpinasz płaszcz przy kole, do turbiny jest mocowany na 3 nakrętki, szpilki są w turbo o ile dobrze pamiętam. czyścisz jak się da szczotka druciana polewasz odrdzewiaczem wkładasz nasadkę z przedłużką, jak nakrętki są wypalone i maa duży luz to wkładasz mniejsza nasadkę i ja nabijasz na śrubę żeby siedziała ciasno. tam może być nakrętka pod 17, 16 a może i 14, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianp63 Opublikowano 1 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 wiem gdzie są śruby, nie wiedziałem że jest tam dostęp od strony koła i próbowałem je odkręcić od strony silnika i od spodu ale nie mogłem w ogóle ruszyć śrub bo było za wąsko a z długą przedłużką nie mogłem chwycić nakrętki bo nie mogłem złapać lini prostej przez wał do przedniego mostu a nie chciałem go demontować. A jeszcze najważniejsze wielkie dzięki za pomoc i mam kolejny problem. W jaki sposób można wyciągnąć tę rurę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Przyznam Ci, że też stanąłem jakiś czas temu przed wymianą wydechu. W moim przypadku rura kolektorowa była w porządku, trzeba było wymienić rurę środkową i końcową. Szukałem w internecie, szukałem w sklepach, przeglądałem katalogi, tu taka firma, tu siaka. Do tego jeszcze świadomość, że trzeba to wymienić itp. Postanowiłem ostatecznie, że pojadę do "tłumikarza" http://www.botor.pl/ i zlecę wymianę. Okazało się, że to była najlepsza decyzja. Od wjazdu na kanał do wyjazdu z zakładu upłynęło 15 minut. Zapłaciłem za wszystko 430zł. Okazało się, że byłyt jeszcze uszkodzone dwa wieszaki, które również zostały od razu wymienione. Nikt nie bawił się w odkręcanie śrub, wszystko zostało upalone palnikiem i w mgnieniu oka zdemontowane. Na magazynie mieli tłumiki, wszystko równie szybko poskładali, kasa na stół i w drogę. Gdybym miał sam się w to bawić to najpierw trwałoby to kilka dni zanim bym znalazł coś odpowiedniego i zostałoby to przysłane czy do mnie czy do sklepu, potem bym się pół dnia mordował z wymianą, potem jeszcze okazałoby się, że wieszaki też muszę dokupić i czekałbym znów kilka dni. A tak przez 15 minut mam załatwione wszystko. Aha nowe tłumiki firmy Płuciennik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 mnie się przepalił teraz łącznik elastyczny, właśnie pospawałem ze starego silnika kawałek rury z dobrym łącznikiem, niby z 1,5h zabawy ale co mam wyrzucić jak jeszcze dobry a za nowy trzeba zapłacić ... a tak tylko trochę drutu poszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 wydechy do terrano są za bezcen... końcówy do ogarnięcia za stówkę, środkowy ok 150zł... amelinowane... nawet jeśli za 5 lat znowu się rozlecą, to nie wpłynie to jakoś znacząco na budżet domowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Na dodatek fakt że auto wysoko zawieszone, to wystarczy jeszcze np. na 10cm krawężnik dodatkowo wjechać i nawet bez kanału się obejdzie Wymieniałem u żony w benzyniaku tylny tłumik i zajęło to kilkanaście minut . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianp63 Opublikowano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 wolałem zrobić to sam za 300 zł kupiłem komplet z wieszakami i uszczelkami, wcześniej z tłumikiem byłem u 4 fachowców każdy twierdził że wymienił skasował 500 a potem się okazywało że był pospawany a wszystkie połączenia zrobione na sztywno jak ostatnio się urwał to zobaczyłem że łat jest 4 warstwy i popękał na tych spawach. więc się wnerwiłem. a kto by się nie wnerwił na taką fuszerkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 własnie wymieniłem wieszak rury wydechowej do reduktora 10 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 3 razy wymieniałem przy reduktorze cybant z pięknej nierdzewki i za każdym razem się odkręcał. Kontra, podkładka sprężynująca itp. w końcu dałem lipny cybant 4,8 czy 5,8 - obrdzweiał i się nie rozkręca. Przy wymianie rury rozkręcę go szlifierką i znów dam takie byle co ale będzie czymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 rury są dość dużej średnicy wiec można dorabiać z pręta gwintowanego M8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Można ale myślałem że to mało profi. więc dopieszczałem kwasem mając zapas paru sztuk pod ręką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 no mało pro ale za to łatwo się dorabia jak potrzebne, tylko pozazdrości takiego zapasu kwasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 No biegałem po masztach chwilę po szkole z kombinerkami i sznurkiem przy pasku to szkoda było tego w śmietnik wyrzucać jak zostawało. Ale po tych przejściach widzę że nie zawsze szkłem d*pę podetrzesz więc nie ma co z kupy robić wiatraka. Ma działać a nie wyglądać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 kwaśna w terenówce to chyba nie wygląda ... tylko właśnie działa odporna na ciężkie warunki pracy i kierowcę pełnego zapału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Doskonały gwint, świetnie chodzi i....świetnie się rozkręca. Wszystko bym Inoxem wyłożył (podłogę, nadkola progi..) ale korodujące czarne śruby lepiej się zapieczone trzymają niż potraktowane loctitem błysk nierdzewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 oj dramatyzujesz cytując klasyka .. druga nakrętka na kontrę i nie ruszy tego nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Acz kolwiek skręcony chlapacz (po urwaniu w piaskowni na choince) A70-tką imbusową się trzymie i nie odpada. No ale tam tak nie wibruje jak na wydechu, no i błoto fajnie skleja. oj dramatyzujesz cytując klasyka .. druga nakrętka na kontrę i nie ruszy tego nic Masz rację ale są miejsca gdzie nie bardzo jest jak w 2 klucze bez kanału to dociągnąć (ta i jeszcze weź znajdź 2 takie same klucze :-) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 drmatyzujesz... jeśli potrzebny Ci do czegoś kanał... to znaczy że masz za mały lift! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.