melsky Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Witam forumowicze Mam pytanie do osób które miały styczność z DPF, jak to jest z tym wypalaniem bo czytam różne artykuły i np. tutaj http://rynekczesci.com/filtr-czastek-stalych-dpf-fap/ straszą że to nie do końca dobre rozwiązanie, że trzeba długo jeździć poza miastem etc. Piszę tutaj bo nie ma to jak opinia kogoś kto miał z tym do czynienia, tak więc z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Proste. Zapal sie kontrolka,auto dajesz na niższy bieg ok 3 tys obr i je utrzymujesz. Samochód bd spalał na kompie więcej paliwa. Jeśli jestem w mieście to nie panikuj,spokojnie wyjedź z niego i daj po obrotach. Nie potrzeba wcalew cisnąć 150 km/h. wystarczą wyższe obroty.Najważnieszje to nie wyłączać silnika jak się zapali kontrolka. Długotrwałe odwlekanie doprowadzi do zapchania.W rodzicowym C4 1.6 hdi nigdy się nie zapaliła kontrolka,widzę tylko podwyższone spalanie na wolnych(normalnie jest ok 0.4-0.6 L,a jak się wypala to wzrasta do 1.3 L. Prosta bajka. Jak dla mnie nie jest uciążliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Od 36000km jazdy w 100% wielkomiejskiej gdzie średnia prędkość oscyluje wokoło 20km/h FAP (bo mowa o 1.6 HDi) nie dawał o sobie jak do tej pory znać. W silnikach PSA jest o tyle lepiej, że filtr ma swój płyn (kontrola poziomu co 160000km) i filtr "sam" się dopala jeśli nie ma odpowiednio wysokich obrotów. HDi pakują do mazdy, forda, mini/bmw, volvo, suzuki i rzecz jasna peugeot i citroen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.