Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wypalanie DPFa


melsky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowicze :) Mam pytanie do osób które miały styczność z DPF, jak to jest z tym wypalaniem bo czytam różne artykuły i np. tutaj http://rynekczesci.com/filtr-czastek-stalych-dpf-fap/ straszą że to nie do końca dobre rozwiązanie, że trzeba długo jeździć poza miastem etc. Piszę tutaj bo nie ma to jak opinia kogoś kto miał z tym do czynienia, tak więc z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Proste. Zapal sie kontrolka,auto dajesz na niższy bieg ok 3 tys obr i je utrzymujesz. Samochód bd spalał na kompie więcej paliwa. Jeśli jestem w mieście to nie panikuj,spokojnie wyjedź z niego i daj po obrotach. Nie potrzeba wcalew cisnąć 150 km/h. wystarczą wyższe obroty.
Najważnieszje to nie wyłączać silnika jak się zapali kontrolka. Długotrwałe odwlekanie doprowadzi do zapchania.
W rodzicowym C4 1.6 hdi nigdy się nie zapaliła kontrolka,widzę tylko podwyższone spalanie na wolnych(normalnie jest ok 0.4-0.6 L,a jak się wypala to wzrasta do 1.3 L. Prosta bajka. Jak dla mnie nie jest uciążliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 36000km jazdy w 100% wielkomiejskiej gdzie średnia prędkość oscyluje wokoło 20km/h FAP (bo mowa o 1.6 HDi) nie dawał o sobie jak do tej pory znać. W silnikach PSA jest o tyle lepiej, że filtr ma swój płyn (kontrola poziomu co 160000km) i filtr "sam" się dopala jeśli nie ma odpowiednio wysokich obrotów. HDi pakują do mazdy, forda, mini/bmw, volvo, suzuki i rzecz jasna peugeot i citroen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...