marik7 Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Witam niedawno zakupilem Nissana primere p12 2.2 dci , od razu wymienilem olej i filtry wlalem tez buteleczke specyfiku do czyszczenia wtryskow i lepszej ropy , jednak po tych wszystkich zabiegach auto stracilo swoja moc jadac na 2 biegu obroty nie byly wyzsze niz 2000 w momencie kiedy zgasze silnik i ponownie go odpale wszystko wraca do normy ale gdy np zatrzymam sie na kolejnych swiatlach ponowie auto zapomina ile ma mocy! po jakims czasie zapalila sie kontrolka check-engine udalem sie ponowie do mechanika ktory skasowal blad cisnienia doladowania jakims cudem udalo mi sie wyjechac na droge szybkiego ruchu wiec przepalilem go dosc solidnie bo prawie do 200km/h!!! Kontrolka ponowie sie zapalila ale na powrocie auto jechalo w miare normalnie. Mial ktos z Was takie sytuacje z autem z gory dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Rozumiem że po tym wszystko jest ok tylko pali się check? Moc ma itd,ale kontrolka jedynie się pali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marik7 Opublikowano 1 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Rozumiem że po tym wszystko jest ok tylko pali się check? Moc ma itd,ale kontrolka jedynie się pali? Strasznie traci moc 2000 obrotów na drugim biegu i to wszystko po wyłączeniu silnika odpalam ponownie i na starcie wszystko ok jak nowonarodziny , w momencie gdy np stoję na światłach i zaczynam ruszać znowu jest problem z jego mocą Strasznie traci moc 2000 obrotów na drugim biegu i to wszystko po wyłączeniu silnika odpalam ponownie i na starcie wszystko ok jak nowonarodziny , w momencie gdy np stoję na światłach i zaczynam ruszać znowu jest problem z jego mocą Zaraz będę wymieniał czujnik ciśnienia paliwa taki jest błąd na komputerze , miejmy nadzieję że to pomoże ale z drugiej strony czy to normalne że po wymianie filtrów i wlania uszlachetnianiacza do paliwa który przeczyscil wtryski ( obroty nie skaczą na zimnym silniku) silnik zapomniał jak powinien pracować Wymiana czujnika ciśnienia paliwa nic nie pomogło dalej traci moc po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko działa bez zarzutów do nastepnego zamulenia się samochodu i kolejny raz trzeba restartowac stacyjke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Sprawdź przepływomierz bo może wariować.Dziwne że traci moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marik7 Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Przeplywomierz wygląda wporzadku co ważne jeszcze zapomniałem dodać że średnie spalanie ma 28l :-o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Wygląda na to, że filtr paliwa nie był montowany zgodnie z zaleceniami. Po odpaleniu silnika lub jego wielokrotnej próbie odpalenia, do pompy i układu paliwowego dostały się jakieś brudy. Pompa nie daje takiego ciśnienia jak powinna, samochód wchodzi w tryb serwisowy /brak mocy/ i może wykazać na kompie błąd czujnika paliwa na listwie wysokiego ciśnienia. Można jeszcze wykręcić zawór SCV na pompie, może jakieś brudy wylecą, następnie wlać dobry środek LiquiMoly 5156 /na 40l paliwa/ i może wszystko wróci do normy. Jeśli nie, to zostaje Ci dobry warsztat, gdzie mechanicy będą wiedzieli co to znaczy kalibracja pompy /ustawienia fabryczne/ a zarazem i wydatku paliwa na wtryskach - zresztą program Consult o tym przypomina. Jeśli nie masz w pobliżu dobrych mechaników, to jakiś zakład "Centrum Boscha". Nie zgadzaj się na wymianę zaworu SCV jak i czujnika wysokiego ciśnienia, gdyż szkoda kasy - to nie jest w tym przyczyna. To tylko komp łapie ostatnie sygnały-impulsy złego działania w "łańcuszku" układu paliwowego. Jeszcze doczytałem się o tym spalaniu.... Sprawdź czy wszystko jest podłączone przy filtrach jak należy. Może paliwo wycieka, łapie dzikie powietrze w układ. Może jakaś opaska przecięła przewód. Wiadomo, że jak nie ma mocy, to Ty w pedał depczesz i paliwa powinno spalić więcej, ale nie do tego stopnia, bo powinien zadziałać zawór powrotny i nadmiar paliwa powinno wrócić do zbiornika. Jeszcze jedno.... jak zasugerował Mateusz - sprawdź przepływkę, a dokładnie to przewody-wiązkę-kostkę do przepływki. Aby wymienić filtr paliwa i mieć dobre dojście, to należy odpiąć przepływkę. Może w tym momencie nastąpiła jakaś przerwa-zerwanie-urwanie jakiegoś kabelka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marik7 Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Dzięki wielkie za info , szczerze mówiąc podejrzewałem że problem tkwi z wymienionym filtrem czyli zacząć od ponownej wymiany filtra paliwa:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Przypuszczam iż filtr podczas wymiany nie był zalany ropką ani nie było pompowane paliwo pompką, aż będzie twarda pompka i nie da się jej nacisnąć. Filtr był pusty z powietrzem a pompa ciągła powietrze zamiast ropy i np. pogubiła parametry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marik7 Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Przy wymianie filtra mechanik zalal filtr preparatem do przeczuszczania wtryskow tzn wlal trochę a resztę wlalem do baku i faktycznie wtryski przeczyscilo (na zimnym silnikiu nie skaczą obroty) ale za to mocy brak:-( myślisz że to był błąd???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Po kolei bo się zamotałem. Z przepływką daj sobie spokuj, gdyż pisałeś że po ponownym odpaleniu wszystko jest ok. Tutaj masz tak na przyszłość jak wymienia się filtr. Między 1,9 a 2,2 nie będzie większej różnicy.http://www.nissanklub.pl/zrob-to-sam/14-primera-p12/51-wymiana-filtra-paliwa.html Nie ma możliwości aby w tak krótkim czasie i taka mała ilość preparatu wyczyściła wtryski. Wyjmowałeś je przed i po, że masz taką pewność? Obroty nie skaczą-bo jest dobra przepływka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marik7 Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 No w sumie nie wyjmowalem wtryskow po prostu taki wyciągnęlem wniosek skoro przed wlaniem preparatu obroty skakalyna zimnym a później już nie to po prostu stwierdziłem se zabieg pomógł:-) Dzięki wielkie za informacje mam nadzieję że uda się wszystko doprowadzic do normy bez wielkich zabiegów!!! No w sumie nie wyjmowalem wtryskow po prostu taki wyciągnęlem wniosek skoro przed wlaniem preparatu obroty skakalyna zimnym a później już nie to po prostu stwierdziłem se zabieg pomógł:-) Dzięki wielkie za informacje mam nadzieję że uda się wszystko doprowadzic do normy bez wielkich zabiegów!!! A jak sprawa wygląda z wlewaniem takich preparatów do filtra paliwa??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Nie wiem, nie praktykowałem i nie widziałem. Jedynie co wiem to są do tego specjalistyczne maszyny w warsztatach np. Bosch i używa się stężonego środka LM nr. 5154. Przypuszczam iż wlanie go do filtra nic nie da, gdyż od razu wymiesza się z ropą i zaraz tę małą dawkę przepali, gdy silnik jest niedogrzany, małe obroty i bez obciążenia. Ja osobiście wlewam środka, gdy mam przed sobą jakąś trasę. Silnik jest dogrzany, ma obroty i obciążenie. To co np. zaoszczędzę na spalaniu w trasie, to wlewam go. Później profilaktycznie w zależności od przejechanych km i częstotliwości tankowania, profilaktycznie i tanio, wlewam STP na pełen zbiornik. Ty na początek, na ok. 40l wlewasz mocniejszego środka LM nr.5156 - ma mieć działanie "uderzeniowe", po wyjeżdżeniu tego na następny pełny zbiornik 60l, wlewasz słabszego preparatu LM nr.2666. Tutaj do posłuchania i popatrzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marik7 Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Wymiana filtra paliwa nic nie pomogła:-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Trzeba zmierzyć parametry pompy, tak jak pisałem wyżej i sprawdzić czy gdzieś nie dostaje "lewego" powietrza. Ja również mam do Ciebie przy okazji pytanko. Pisałeś..... Zaraz będę wymieniał czujnik ciśnienia paliwa taki jest błąd na komputerze ,......Wymiana czujnika ciśnienia paliwa nic nie pomogło dalej traci moc........ Jak wykręcałeś/wykręcali czujnik wysokiego ciśnienia na listwie, to czy na czujniku była jakaś podkładka mosiężna lub aluminiowa? Czy masz może dostęp do tej podkładki aby ją dokładnie zmierzyć i podać mi jej wymiary? Potrzebuję wymienić u siebie /jeśli takowa występuje/, bo gdy teraz rozbierałem osłony aby dostać się do zaworu EGR http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/92437-egr-w-nissankach-umiejscowienie-demonta%C5%BC-czyszczenie/ , to stwierdziłem iż w tym miejscu jakoś mi ropka "paruje". Czy możesz zrobić i dać na forum fotkę samego czujnika? /najbardziej to chodzi o tę część gwintowaną-jak ona wygląda/ Czujnik jako nowy element, to w ASO nie występuje - jest w komplecie razem z całą listwą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marik7 Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Nie napewno nie było żadnej podkladki na czujniku fotke mógłbym zrobić i wrzucić ale czujnik mam w samochodzie a on stoi u mechanika także w tej chwili jest to niemożliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Rozumie, na czujniku nie ma /zresztą widać to na fotce/ a czy czasem nie ma jakiejś podkładki uszczelniającej wewnątrz listwy-tam gdzie dochodzi czujnik? Przecież na pakuły tego nie uszczelnię u siebie. Jakiś przeciek gdzieś od wewnątrz musi być gdyż w koło się poci, a przy większym dodaniu gazu lub inaczej - przy dłuższej jeździe na wysokich obrotach, to czuć ropką. Na fotkę poczekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.