Gość Bartolini2 Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Witam, Posiadam od 8 lat Note 1,5 dci 86KM. Autem przejechalem juz 135000 km. W zimie przy temp.kolo 0 st. mialem problemy z odpalaniem.Przy zimnym silniku musialem krecic ok 10 sekund by odpalil. Pojechalem do Bosch-a aby podpieli samochod pod komputer i sprawdzili czy wszystko jest ok. Komputer nie wyswietlil zadnego bledu. Uslyszalem ze to jest stary silnik Renault ktory ma problemy z pompa paliwowa. Podobno przy tankowaniu Diesla ktory zawiera ok 7 % Bio po jakims czasie na pompie osadza sie jakis brud i zaczynaja sie z nia problemy. Zima minela, tankuje paliwo na Aralu Ultimate Diesel bo podobno to pomoze ale zaczynaja sie inne problemy. Po odpaleniu auta rano (zimnego) odczekuje ok 15 sekund az silnik zacznie rownomiernie pracowac. Niby obroty nic nie wskazuja ze jest cos nie tak ale slychac ze silnik nie pracuje rowno. Przy dojezdzaniu np do skrzyzowan z predkoscia ok 40 km i wcisnieciu sprzegla nagle podskakuja jednorazowo obroty do 2000 po czym wszysto sie normuje. Znow bylo podlaczenie pod komputerktory nic nie wykazal.Sprawdzilismy podczas jazdy do komputer pokaze i niby wszystko ok za wyjatkiem stopniowego opadania obrotow przy chamowaniu. Obroty opadaja nie stopniwo lecz bardzo szybko. (Widoczne to jest tylko na podlaczonym komputerze.Na Obrotomierzu w samochodzie tego nie widac).Przy szybkiej jezdzie nie mam tego problemu z obrotami choc przy rownomiernej szybkiej jezdzie ok 130km/h czasami auto leciutko (mulic) Auto spala normalnie.Jesienia byl wymieniany filtr paliwa. Czy to faktycznie moze byc pompa paliwowa? Moze ktos mial podobne problemy? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Witamy nowego kolegę. Powiem tak, usterek może być dużo jak i sposób ich naprawy. Usterka usterce nie równa. Wejdź najpierw na stronę główną forum a następnie na górze po prawo masz wyszukiwarkę. Wpisz np. -utrata mocy- a wyjdzie Ci pełno tematów. Potem pozostaje Ci tylko studiować i analizować. Dodam jeszcze, że fachowcy w tym Boschu byli do niczego. Stwierdzenie może być dobre, lecz nie wiem dlaczego nie zrobili czyszczenia układu paliwowego, no, chyba że Ty nie chciałeś. Najpierw, zaczynając od tanich kosztów, proponuję zakupić preparat LM-5156 i wlać go do zbiornika na 40l paliwa i obserwować co się będzie działo. Najważniejsze że nie wykazywało żadnego błędu, czyli nie powinno również się nic pokazywać nadal, a zarazem nie będzie trzeba nic kasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Tak jak kolega wyżej napisał,zacząć należy od rzeczy najprostrzych,poczytaj tu: http://www.motochemica.pl/porady-techniczne/czyszczenie-ukladu-paliwowego-pro-tec/ ja bym sprawdzil wtryski na przelewach ,ciśnienie w cylindrach,rozrząd oraz luz zaworowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.