JareckiWu Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Witam Posiadam Nissana X-Trail T31 z silnikiem 2.0 dCi 150KM i skrzynią automatyczną. Może ktoś z forum spotkał się z problemem z którym boryka się moja Nysa. Podczas jazdy do ok 2500 obr. i delikatnym wciśniętym pedale gazu lub delikatnym przyspieszaniu ale tylko do maks 2500 obr. auto delikatnie poszarpuje. Nie wiem jak to opisać ale to tak jak by przez ułamek sekundy nie dostawał paliwa... Poszarpywanie nie jest ciągłe. Raz jest raz go nie ma. raczej takie pojedyncze szarpnięcia albo jedno po drugim 2-3 pod rząd w odstepach 0,5 sekundy. Dodam, że dopiero co powymieniałem wszystkie filtry i olej Castro EDGE. Przed wymianą problem też występował. Wczoraj wymyłem dokładnie przepływomierz w benzynie bo był troszkę zabrudzony. Miałem nadzieję, że to wina brudnego przepływomierza ale niestety problem pozostał. Są dni, że nie poszarpuje. Zauważyłem, że może to jest związane z temperaturą zewnętrzną. Gdy jest chłodno auto nie szarpie albo szarpie mniej. Gdy jest gorąco szarpie częściej. Musiał bym to jeszcze zaobserwować dłuższy czas i wyciągnąć wnioski ponieważ zauważyłem to niedawno. Dodam także, że nie ma najmniejszych problemów z odpalaniem, nie traci mocy, ma kopa jak na 150 KM, jest bardzo elastycznym nie dławi go. Spalanie trasa do 120km/h 7,8-8,1 , miasto 10 litrów wciągnie. Skrzynia automatyczna nie szarpie, płynnie zmienia biegi nie zauważyłem problemów. Ktoś pomoże ? Bo brak mi pomysłów już Pozdrawiam wszystkich forumowiczów :-) Halo Halo podbijam temat. Ktoś miał taki problem ? Halo Halo podbijam temat. Ktoś miał taki problem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Podpinałeś pod komputer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 (edytowane) zawór EGR, czysciłes przepływkę benzyną zwyklą? Edytowane 14 Maja 2014 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JareckiWu Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Witam zawór EGR, czysciłes przepływkę benzyną zwyklą? Przepływkę czyściłem benzyną ekstrakcyjną. Podpinałeś pod komputer? Dzisiaj dopiero udało mi się podpiąć Nyse pod komputer. Nie wykazało nic. Żadnych błędów w silniku ani skrzyni biegów. Dzisiaj także robiłem test ruszani pod górkę bardzo delikatnie i szarpanie za każdym razem występuje czyli przy obciążeniu. Może to sprzęgło hydrokinetyczne się kończy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 zawór EGR sprawdziłeś? przebieg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JareckiWu Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 (edytowane) zawór EGR sprawdziłeś? przebieg? a EGR nie powinien wyjść pod komputerem ? jak go sprawdzić inaczej ? przebieg 150 tys. ale prawdopodobnie może mieć więcej. Sądzę, że ok 200. Auto z Włoch więc przyszło mi dzisiaj na myśl, że może olej w skrzyni nie był nigdy wymieniany ani kontrolowany jego stan ??? Może jest go za mało i sprzęgło hydrokinetyczne pracuje niepoprawnie przez brak odpowiedniego ciśnienia ??? Sprawdzę to w ciągu kilku dni. A tak na marginesie jaki olej do skrzyni i ile litrów go wchodzi ?? 6 biegowy automat. (NIE CVT) i jaki filtr ?? Zauważyłem też ostatnio, że skrzynia przeciąga Pierwszy bieg. Czasem obroty dochodzą do 3000 i dopiero zmienia bieg na drugi. Nawet gdy tylko delikatnie dodaje gazu. Edytowane 27 Maja 2014 przez JareckiWu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 a EGR nie powinien wyjść pod komputerem ? jak go sprawdzić inaczej ? przebieg 150 tys. ale prawdopodobnie może mieć więcej. Sądzę, że ok 200. Auto z Włoch więc przyszło mi dzisiaj na myśl, że może olej w skrzyni nie był nigdy wymieniany ani kontrolowany jego stan ??? Może jest go za mało i sprzęgło hydrokinetyczne pracuje niepoprawnie przez brak odpowiedniego ciśnienia ??? Sprawdzę to w ciągu kilku dni. A tak na marginesie jaki olej do skrzyni i ile litrów go wchodzi ?? 6 biegowy automat. (NIE CVT) i jaki filtr ?? Zauważyłem też ostatnio, że skrzynia przeciąga Pierwszy bieg. Czasem obroty dochodzą do 3000 i dopiero zmienia bieg na drugi. Nawet gdy tylko delikatnie dodaje gazu. No tak Kolego. Jeśli kupiłeś sprowadzony to wiedz, że ma 300 tys. albo lepiej. Jaki rocznik? EGR trzeba wyczyścić i ogarnąć dolot. Skrzynia na pewno też musi mieć zmieniony olej/płyn. Sam tego nie rób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goros Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Witam. Ja mam podobny problem tyle że z silnikiem 2.0 173KM przebieg 6 tyś. Może trochę mniej przerywa jak u kolegi ale tak w granicach 2200 - 2400 obr. jest wrażenie jakby na ułamek sekundy zabrakło paliwa. Znalazłeś może już gdzie tkwi problem? Sent from my iPad using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JareckiWu Opublikowano 14 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Witam. Ja mam podobny problem tyle że z silnikiem 2.0 173KM przebieg 6 tyś. Może trochę mniej przerywa jak u kolegi ale tak w granicach 2200 - 2400 obr. jest wrażenie jakby na ułamek sekundy zabrakło paliwa. Znalazłeś może już gdzie tkwi problem? Sent from my iPad using Tapatalk Witam Problem rozwiązany . Najciemniej pod latarnią. Problemem był EGR. Był zasyfiony strasznie. Został zaślepiony i auto zaczęło chodzić idealnie i nawet mniej pali o 1 litr. Pozdrawiam i temat do zamknięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 (edytowane) Nie wolaleś przeczyścić egr niż zaślepiać? Edytowane 14 Czerwca 2014 przez marcinok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JareckiWu Opublikowano 14 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Nie wolaleś przeczyścić egr niż zaślepiać? Niestety u mnie to zasyfienie spowodowało uszkodzenie jakiegoś elementu wewnątrz zaworu. Mój mechanik stwierdził, że lepiej go zaślepić niż iść w koszty z nowym EGR-em. Na szczęście CHECK silnika się nie pali i spalanie spadło . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 (edytowane) Panowie, podbijam temat. 2.0 dci 2007 183KM 147 tys km przebiegu - pojawił się zbiór "usterek" w krótkim okresie (po 144 tys. przebiegu) 1. pojawił się ten sam "feler" co kolegi powyżej - lekkie szarpanie w okolicy 2500 obrotów. Na tempomacie jadąc przy tych obrotach jest to wkurzające, wystarczy zwiększyć lub zmniejszyć obroty i problem znika. 2. Przy wymianie oleju (robię co 10 tys km ze względu na DPF) rzuciłem z mechanikiem okiem na filtr powietrza i od strony turbiny miał świeże zachlapanie olejem - najprawdopodobniej z odpowietrzenia korbowodu czy jak mu tam - skąd tu olej? 3. zaświeciła się kontrolka "check engine", pojechałem do ASO na komputer (nie znam w Poznaniu innego niż ASO speca od X'a - zna ktoś?) i wyszedł uszkodzony potencjometr zaworu EGR i coś z czujnikiem A/F (czujnik mieszanki powietrze/paliwo). Rada mechanika z ASO (rozgarnięty facet, raczej nie naciągacz, ale tego nikt nie wie do końca) - wymienić EGR 4. Wysiadł tempomat. Można go załączyć przyciskiem na kierownicy, ale przełącznik "góra-dół" do regulowania najpierw łapał co jakiś czas, a teraz przestał w ogóle działać. To może nie związane z powyższymi usterkami, ale wolę napisać. Wniosek: Powyższe wskazywałoby na problem z zaworem EGR (tak wydedukowaliśmy z zaprzyjaźnionym mechanikiem który zna moje auto i jest po mojej stronie barykady Zawór EGR wymieniony na nowy, ale check engine wyskakuje na nowo pokazując błąd na tym czujniku A/F (już nie EGR na szczęście ). Powiedziano mi w ASO że mogę z tym póki co jeździć Efekt: 1. Jeżdżę z zapaloną kontrolką check engine, co bardzo irytuje bo Ch.G.W. co siię może stać jak tak dalej będę. 2. nadal przy ok. 2500 obrotów "przerywa", a nawet przy depnięciu w gaz gdy dochodzi do tego zakresu obrotów auto nie przyspiesza (pedał w podłodze) i trwa to 2-3 sekundy i dopiero zaczyna iść w górę - tak jakby miał elektroniczną blokadę 3. Tempomat nie reaguje na przełącznik góra-dół. Wszystko stało się w jednym czasie, a dotychczas auto działało jak szwajcarski zegarek. Mam nadzieję że się nie sfrajerowałem z tą wymianą EGR... Pomocy! Na jeden z felerów znalazłem po dłuższym szperaniu na naszym forum odpowiedź: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95722-%C5%9Blady-oleju-na-filtrze-powietrza/ Zamontuję ten separator od Lublina. Edytowane 15 Sierpnia 2015 przez Qzynka Edyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 (edytowane) Zobacz mój post w tym wątku, który zacytowałeś. Edytowane 16 Sierpnia 2015 przez berater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Dzięki berater, w tym wątku w którym rozstrzyga się problem zarzyganego olejem filtru powietrza pewnie urodzi się salomonowe rozwiązanie. Pozostałe elementy mojego problemu z X-em nadal aktualne - proszę o info jeśli ktoś jest mi w stanie pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xmen Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Witam jestem tu nowy .nigdy nie rozbierałem egr ani nie wyjmowałem,130 tyś.Zapaliła się kontrolka silnika, może ktoś podżuci w czym problem .Przepływka wymyta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 (edytowane) Podpiąc trzeba pod komputer i sprawdzić jakie błędy wywala Edytowane 31 Sierpnia 2015 przez marcinok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reniafer Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Witam Jestem nowym posiadaczem T31 DCI 150 km automat. Czy ktoś się oriętuje jaki olej można zastosować do skrzyni biegów , ponieważ ten co sugeruje ASO oczywiście ( olej Nissan Matic J ) sprzedają po prawie 200 pln za litr !!! , i określają ilość na 9 litrów. Na pytanie czy wymieniać czy nie - odpowiedzieli oczywiście że nie ma zaleceń na europę natomiast na USA już tak. Ale niedawno wymieniali u innego klienta po 100 tyś km i różnica jest kolosalna w pracy skrzyni. Ja zakupiłem po 178 tyś km i nie podoba mi się praca skrzyni w moim T31. Nadmienię że jeździłem już wieloma automatami i mam duże porównanie. Ostatnio Dyscovery 3. Proszę o info. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marciniak Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 (edytowane) Możesz zastosować ten olej: http://www.ravenol.pl/oleje-do-skrzyni-biegow/154-ravenol-atf-type-j2-s-fluid-.html Edytowane 12 Grudnia 2015 przez Marciniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Witam Jestem nowym posiadaczem T31 DCI 150 km automat. Czy ktoś się oriętuje jaki olej można zastosować do skrzyni biegów , ponieważ ten co sugeruje ASO oczywiście ( olej Nissan Matic J ) sprzedają po prawie 200 pln za litr !!! , i określają ilość na 9 litrów. Na pytanie czy wymieniać czy nie - odpowiedzieli oczywiście że nie ma zaleceń na europę natomiast na USA już tak. Ale niedawno wymieniali u innego klienta po 100 tyś km i różnica jest kolosalna w pracy skrzyni. Ja zakupiłem po 178 tyś km i nie podoba mi się praca skrzyni w moim T31. Nadmienię że jeździłem już wieloma automatami i mam duże porównanie. Ostatnio Dyscovery 3. Proszę o info. pozdrawiam. Nie dajcie ludzie zwariowac sie z tymi cudownymi wlasciwosciami olejów wg ASO!! Mialem Audi A6 w automacie ,gdzie litr oleju w serwisie kosztował ponad 200 zl. Wymieniłem olej w f-mie specjalizujacej sie w naprawie skrzyń biegów przy przebiegu auta 220 tys.zł.Sprzedalem znajomemu Audi kiedy miało 260 tys.zl . Teraz ma najechane prawie 380 tys.km i skrzynia chodzi idealnie. A wlany zostal olej Gulf ATF DX III H,ktory kosztuje ok.20 zł/l ! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berni32 Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Olej to po części marketing ale trzeba mieć jednak na uwadze że nie powinien być to zwykły ATF III bo to skrzynia 6 biegowa. Sam wymieniam olej dynamicznie w izabelinie pod warszawą, po wymianie skrzynia zawsze ożywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Ile biorą za to? 400? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berni32 Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Nie no bez przesady, troche więcej. Długo szukałem warsztatu który posiada maszynę z przystwką do t31 az polecił mi kolega. Sam olej atf4 kosztuje więcej. Chłopaki mają naprawdę dobry sprzęt ze wszystkimi przejsciami, bez żadnej rzeźby a itak wychodzi taniej niż na wawrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 wymieniam olej dynamicznie czym sie rozni wymiana dynamiczna od statycznej? szukałem warsztatu który posiada maszynę z przystwką do t31 jesli maszyna nie ma dedykowanej przystawki bedzie jakas trudnosc? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berni32 Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 (edytowane) Nie da się wymienić oleju w X-trailu statycznie, bo nie ma jak spuścić oleju z tego co mi wiadomo, tzn nie cały. Statyczna wymiana to tak, że spuszczasz olej korkiem, wlewasz i tyle, ale nie zawsze tak się da, no i wtedy nie wymienisz oleju w przekładni hydrokinetycznej. Jak masz wymianę dynamiczną, to maszyna podaje/ spuszcza tyle samo oleju ile go wlewa podczas pracy samochodu. Dzięki temu wymieniasz olej również w przekładni, tylko wtedy potrzeba więcej oleju niż wchodzi do skrzyni.Do mnie zawsze dają 10 litrów, z czego chyba 7 w skrzyni zostaje. Jak tam trafiłem to mi skrzynia szarpała już dość irytująco, a potem było super. Spuszczony olej był czarny jak z sinika. Moim zdaniem bez przystawki nie zrobi się tego, bo tam zawsze montują adapter zamiast wymiennika ciepła, a jak na moje- nic się z tym nie zrzeźbi. Pozdrawiam. Edytowane 14 Lutego 2016 przez Grzmot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekEss Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 Obecnie w Lidlu sprzedawane są pompki do oleju. Cena nie jest zawrotna a i może się przydać do różnych prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.