gitarzysta Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Witam, Mam problem ze swoją Almą. Przebieg 158000 km, Silnik QG18DE - nie bierze oleju. Gdy silnik jest zimny nie mogę po odpaleniu ruszyć bo się dusi jakby brakowało mu powietrza. Po odpaleniu obroty kształtują się poniżej 1000 rpm i czuć jak szarpie silnikiem. W tym momencie ma za mało mocy na ruszenie i ciężko jest ją zasprzęglić. Po ok 20 - 30 sekundach obroty wskakują nagle na ok 1200 - 1300 ( jak zawsze gdy silnik jest zimny ) i już pracuje normalnie. Podczas jazdy wywala czasami błąd P0171. Gdy jest ciepły odpala prawidłowo. Przyspieszenie po czyszczeniu przepływki rewelacyjne. Chodzi jak marzenie... tylko rozruch jest problemem. W związku z błędem wymieniłem: Lambda przed Katem (BOSCH) ( pracuje prawidłowo ) Wyczyszczony przepływomierz ( pracuje prawidłowo ) Wymienione świece zapłonowe. Nie wiem co dalej z tym zrobić. Ratunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Nie lepiej było podjechać do mechanika i sprawdzić co to za błąd, niż wymieniać części? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Błąd P0171- czystość paliwa-mieszanka paliwa zbyt uboga. Sprawdzić i ewentualnie wymienić filtr powietrza, oraz zerknąć-wymyć przepustnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gitarzysta Opublikowano 18 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 (edytowane) Byłem u kilku mechaników i każdy już załamywał ręce. Dwóch już mi chciało wyciąć katalizator nie gwarantując, że problem zniknie więc lepiej zapytać ludzi mądrych, którzy już ten problem przerabiali lub być może o nim słyszeli. Lambde wymieniłem bo już zakres jej się zawężył ( pracowała maksymalnie do 0,6 V ), przepływkę wyczyściłem samodzielnie, a świece też już przejechały 40 000 km więc ich czas się zbliżał. Wiem, że błąd dotyczy ubogiej mieszanki ale nie wiem czy jest bezpośrednio powiązany z problemem ruszania. Nie czuję, żeby auto miało problem z osiągami w całym zakresie obrotów Przepustnica jest czysta i prawidłowo zaadoptowana. Filtry i wszystkie płyny eksploatacyjne są wymienione. Edytowane 18 Maja 2014 przez Noodles666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Sprawdź może przepływomierz. Jak wygląda kwestia filtra paliwa? Może paliwo się Ci cofa i dlatego zaraz po rozruchu nie trzyma obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gitarzysta Opublikowano 18 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Ja mam u siebie zespół zasilania paliwem i nie mam takowego filtru. Pompy paliwa nie słychać... więc zakładam, że pracuje prawidłowo. Podczas startu jak alma ma świra i dodaje jej gazu to silnik się nie chce wkręcać. Delikatnie obroty podniesie ale i tak to nie przyspiesza czasu, który odpłynie do momentu prawidłowej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 po tym co piszesz jak nic filtr paliwa..... tylko ze Ty go nie masz.... Mailem podobne przygody w 2.2di parafina w filtrze i nie chciał jechać na zimno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gitarzysta Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Ja mam benzynę... więc jakby miał problem z filtrem paliwa to by się nie chciał wysoko wkręcać, a problemu z tym nie ma. Dzisiaj już mam katastrofę... nie mogę jechać nawet gdy jest nagrzany. Gdy dodaje gazu robi BUUUUUU i nie ciągnie Pojechałem na analizę spalin i wyszło, że w mieszance brakuje ewidentnie paliwa. Rozbieram zespół zasilania paliwem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Jak pompy nie słychać-to może nie działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gitarzysta Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Pompa działa bo coś tam paliwa pompuje. Próbowałem sam się dostać do pompy ale zrezygnowałem. Dopiero na czwartek dostane się do mojego mechanika i zobaczymy co dalej. Podczas rozmowy z nim usłyszałem, że już robił kiedyś podobny przypadek i ten filtr w zespole jest wymienialny... mam nadzieję, ze nie skończy się to zakupem nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.