lukee84 Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 witam, mam pytanie czy sprawdzając błędy sposobem na zworkę możemy to robić przy uruchomionym silniku, czy powinno się tylko na wł. zapłonie???. pytam bo czasami zapala mi się abs i nie mam jak tego sprawdzić ponieważ jak wyłącze silnik i potem wł. zapłon to jest ok. zapala się różnie głównie przy skręcie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 2,5 roku na forum i takie pytania zadajesz DO KOSZA Z TYM !!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 2,5 roku na forum i takie pytania zadajesz DO KOSZA Z TYM !!!!!!!!!!!!! nie zadawałem ci pytania ile jestem na forum tylko czy można czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 (edytowane) raczej pozostaje Ci ELM327 bo w tych QG18DE z tego co pamiętam to spinaczem nie idzie wywołać Sam miałem ten problem w Almie W N 15 odczytasz a w P11,144 z tym silnikiem to raczej nie W OBD2 spinasz 1 i 8 pin ale w normalnych motorach a nie tych co na oleju silnikowym jezdzą. Edytowane 19 Maja 2014 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 ELM-em nei sprawdzisz ABS-u, jak coś się zapala przy skręcie, to posprawdzaj przewody od czujników może jakaś wtyczka zaśniedziała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 raczej kabel nie łączy, z tego co mi wiadomo to abs inaczej się sprawdza niż błędy silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 raczej kabel nie łączy, z tego co mi wiadomo to abs inaczej się sprawdza niż błędy silnika... właśnie o to mi chodziło czy się da czy nie, myślałem że z tym błędem to tak samo jak np z checkiem da się wymigać kontrolką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Błędy ABS da się wymrygać - jest opisane w serwisówce BR-67. Pin numer 8 z masą. W przypadku gdy czasem się lampka ABS zapala nie musi koniecznie pokazać błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 kn w normalnych primerach tak ale nie w olejopijcach Tu mamy przypadek z silnikiem QG18DE Pin 1 to masa a 8 to k line o tym absie było http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/85380-sprawdzanie-bledow-abs/ więc tak jak już pisałem TEMAT DO WORA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 20 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Jeśli błąd był spowodowany czujnikiem, to zostaje w pamięci i wtedy (gdy komputer obsługuje błędy ABS) to go wymruga. Z reguły nie jest to wina kostki czujnika a samego przewodu czujnika. Wystarczy przewód wymienić i będzie ok - tylko że jeśli komputer tego nie obsługuje to musiałbyś wylosować który wymienisz najpierw, jak nie trafisz to drugi (bo problem pojawia się raczej tylko z przodu). Ja miałem też kiedyś taką sytuację (ktoś na forum też to miał) że na wertepach pojawiała się kontrolka ABS i na następnej dziurze znikała. Diagnostyka nic wtedy nie pokazywała. Winna była słaba masa pompy ABS - dołożenie drugiej masy do wtyczki pompy rozwiązało problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 20 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 and_pec nie wsadzaj jednostek do 1wora! Znam kilka bryk z QG1.8DE i tak jak mój stan oleju trzyma od wymiany do wymiany! Natomiast znam już trzy 2.0 które żłopią olej i to nieźle! Natomiast co do diagnodtyki na zworkę to w jednych działa n.p. u mnie, w innych nie działa- nie zależnie od jednostki napędowej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 20 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 and_pec nie wsadzaj jednostek do 1wora! Znam kilka bryk z QG1.8DE i tak jak mój stan oleju trzyma od wymiany do wymiany! Natomiast znam już trzy 2.0 które żłopią olej i to nieźle! Natomiast co do diagnodtyki na zworkę to w jednych działa n.p. u mnie, w innych nie działa- nie zależnie od jednostki napędowej! u mnie też trzyma od wymiany do wymiany, nie łyknie nawet grama, ale co mam się tłumaczyć komuś kto wie lepiej jakie to są motory 1.8. czyli u Ciebie działa- tzn łączysz pin nr 8 z masą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 20 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Tak-2skrajne trapezu(styk2sek.,kasowanie-styk2sek.po zakończonym code) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 20 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Tak-2skrajne trapezu(styk2sek.,kasowanie-styk2sek.po zakończonym code) ] no ale to jest do diagnostyki silnika, ABS się sprawdza tak jak opisałem w temacie przytoczonym przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Natomiast znam już trzy 2.0 które żłopią olej i to nieźle! Np moj :-( 1L/1kkm, ale po plukance i przejsciu na 5W50 w miescie zlopie juz mniej bo jakie 0,5L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 PrzeRuSco no to dobrze ;-) Ale do mojego to i tak bierze/chla! Bo u mnie 0L/15kkm,jedyny przypadek poboru oleju powstaje na trasie gdy lece 180km/h(do Gdańska)(lub wciągam go co najmniej na 4500rpm). Dolewam 200ml i jest git! :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 nie jedyny - drugi przypadek jest wtedy gdy ja wsiadam za kierownicę Twojego auta :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 gdzie jest moderator z tematu o kodach ABS w QG18 zaczela robić się dyskusja o żłopaniu oliwy W Almie żona miała 1,8 a teraz w Tiidziei Nic nie ubywa Z tym że alme kupiłem sam od Szwajcara a Tiide od dziadka z Warszawy co ją kupił i serwisował w ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 29 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 witam, mam pytanie czy sprawdzając błędy sposobem na zworkę możemy to robić przy uruchomionym silniku, czy powinno się tylko na wł. zapłonie???. pytam bo czasami zapala mi się abs i nie mam jak tego sprawdzić ponieważ jak wyłącze silnik i potem wł. zapłon to jest ok. zapala się różnie głównie przy skręcie. pozdrawiam sprawa rozwiązana wymieniony przewód w prawym przednim kole. odgrzewam kotleta, jak pisałem powyżej wymieniłem przewód prawy i problem znikł. okazało się jednak że nie na długo, po kilku tygodniach znów przy wolnej jeździe i hamowaniu terkotanie pompy i drżący pedał hamulca i czasami zapalająca się kontrolka abs. dałem sobie już z tym spokój bo lampka pokazywała się nieco rzadziej niż przed wymianą przewodu. tak działo się do zeszłego tygodnia. tydzień temu zmieniłem koła na zimowe (opony plus stalowe felgi) jeżdżę już tydzień i zero problemu z kontrolką i co najważniejsze z drżącym hamulcem. opony letnie i zimowe ten sam rozmiar tylko fela inna lato-alu, zima stalowa. czy to może mieć jakiś wpływ?? czy to raczej może przewód w innym kole, ale z racji że teraz wyższa wilgotność to problem ustał?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 lukee84, powtórzę to co napisałem 20 maja - kody błędów ABS zostają w pamięci, możesz je sobie wymrugać nawet jak kontrolka się obecnie nie świeci (jeśli nie był robiony reset kodów). Jak zrobisz diangostykę to dowiesz się co było przyczyną zapalania się kontrolki jeszcze niedawno. A jeśli nic nie pokaże to najprawdopodobniej słaba masa przy kostce pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrobal100 Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 u mnie cale lato pali sie kontrolka abs i go nie ma. lecz tylko gdy robi sie zimno tak jak teraz to kontrolka gasnie i abs dziala.tak wiec latem abs-u nie mam a zima mam i tak juz 3 lata:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 temat otwarty na prośbę @lukee84, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 raczej pozostaje Ci ELM327 bo w tych QG18DE z tego co pamiętam to spinaczem nie idzie wywołać Sam miałem ten problem w Almie W N 15 odczytasz a w P11,144 z tym silnikiem to raczej nie W OBD2 spinasz 1 i 8 pin ale w normalnych motorach a nie tych co na oleju silnikowym jezdzą. witam ponownie, walczę nadal z tym abs-em, w zimie problemu nie było teraz trochę cieplej i znów czasami się zapali. ale nie o tym wcześniej otrzymałem odpowiedzi że w qg 1.8 nie wywołam błędów abs na zworkę. próbowałem łączyć pin 8 z masą i nic zero reakcji. ostatnio jednak zapaliła mi się kontrolka więc pomyślałem jeszcze pokombinuję i znów 8 do masy i nic. jednak w aucie pod kierownicą w schowku mam podłączone radio cb prosto z akumulatora, rozłączyłem spinkę od kabli od aku i zworka do 8 pinu i do masy (minusa) z aku i... zaczyna migać (na włączonym zapłonie) wymigało na początek 1 długi i dwa krótkie (czyli rozpoczęcie sekwencji) i dalej błędy 2 długie i 5 krótkich (czyli lewy przedni czujnik raczej przewód). wcześniej spinałem do różnych mas i nic a ta wzięta z aku i wymigało. także takie spostrzeżenie z mojej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.