Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

sprawdzanie błędów na zworkę


lukee84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam pytanie czy sprawdzając błędy sposobem na zworkę możemy to robić przy uruchomionym silniku, czy powinno się tylko na wł. zapłonie???.

pytam bo czasami zapala mi się abs i nie mam jak tego sprawdzić ponieważ jak wyłącze silnik i potem wł. zapłon to jest ok. zapala się różnie głównie przy skręcie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 roku na forum i takie pytania zadajesz

 

DO KOSZA Z TYM !!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 roku na forum i takie pytania zadajesz

 

DO KOSZA Z TYM !!!!!!!!!!!!!

nie zadawałem ci pytania ile jestem na forum tylko czy można czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej pozostaje Ci ELM327 bo w tych QG18DE z tego co pamiętam to spinaczem nie idzie wywołać Sam miałem ten problem w Almie

W N 15 odczytasz a w P11,144 z tym silnikiem to raczej nie W OBD2 spinasz 1 i 8 pin ale w normalnych motorach a nie tych co na oleju silnikowym jezdzą. :devil:

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ELM-em nei sprawdzisz ABS-u, jak coś się zapala przy skręcie, to posprawdzaj przewody od czujników może jakaś wtyczka zaśniedziała 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej kabel nie łączy, z tego co mi wiadomo to abs inaczej się sprawdza niż błędy silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej kabel nie łączy, z tego co mi wiadomo to abs inaczej się sprawdza niż błędy silnika...

właśnie o to mi chodziło czy się da czy nie, myślałem że z tym błędem to tak samo jak np z checkiem da się wymigać kontrolką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy ABS da się wymrygać - jest opisane w serwisówce BR-67.

Pin numer 8 z masą.

W przypadku gdy czasem się lampka ABS zapala nie musi koniecznie pokazać błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kn w normalnych primerach tak ale nie w olejopijcach Tu mamy przypadek z silnikiem QG18DE

Pin 1 to masa a 8 to k line

o tym absie było http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/85380-sprawdzanie-bledow-abs/ 

 

więc tak jak już pisałem

TEMAT DO WORA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli błąd był spowodowany czujnikiem, to zostaje w pamięci i wtedy (gdy komputer obsługuje błędy ABS) to go wymruga. Z reguły nie jest to wina kostki czujnika a samego przewodu czujnika. Wystarczy przewód wymienić i będzie ok - tylko że jeśli komputer tego nie obsługuje to musiałbyś wylosować który wymienisz najpierw, jak nie trafisz to drugi (bo problem pojawia się raczej tylko z przodu).

Ja miałem też kiedyś taką sytuację (ktoś na forum też to miał) że na wertepach pojawiała się kontrolka ABS i na następnej dziurze znikała. Diagnostyka nic wtedy nie pokazywała. Winna była słaba masa pompy ABS - dołożenie drugiej masy do wtyczki pompy rozwiązało problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

and_pec nie wsadzaj jednostek do 1wora! Znam kilka bryk z QG1.8DE i tak jak mój stan oleju trzyma od wymiany do wymiany! Natomiast znam już trzy 2.0 które żłopią olej i to nieźle!

Natomiast co do diagnodtyki na zworkę to w jednych działa n.p. u mnie, w innych nie działa- nie zależnie od jednostki napędowej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

and_pec nie wsadzaj jednostek do 1wora! Znam kilka bryk z QG1.8DE i tak jak mój stan oleju trzyma od wymiany do wymiany! Natomiast znam już trzy 2.0 które żłopią olej i to nieźle!

Natomiast co do diagnodtyki na zworkę to w jednych działa n.p. u mnie, w innych nie działa- nie zależnie od jednostki napędowej!

u mnie też trzyma od wymiany do wymiany, nie łyknie nawet grama, ale co mam się tłumaczyć komuś kto wie lepiej jakie to są motory 1.8.

czyli u Ciebie działa- tzn łączysz pin nr 8 z masą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak-2skrajne trapezu(styk2sek.,kasowanie-styk2sek.po zakończonym code)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak-2skrajne trapezu(styk2sek.,kasowanie-styk2sek.po zakończonym code)

]

no ale to jest do diagnostyki silnika, ABS się sprawdza tak jak opisałem w temacie przytoczonym przez and_pec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast znam już trzy 2.0 które żłopią olej i to nieźle!

 

Np moj :-( 1L/1kkm, ale po plukance i przejsciu na 5W50 w miescie zlopie juz mniej bo jakie 0,5L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PrzeRuSco no to dobrze ;-) Ale do mojego to i tak bierze/chla! Bo u mnie 0L/15kkm,jedyny przypadek poboru oleju powstaje na trasie gdy lece 180km/h(do Gdańska)(lub wciągam go co najmniej na 4500rpm). Dolewam 200ml i jest git! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie jest moderator

 

z tematu o kodach ABS w QG18 zaczela robić się dyskusja o żłopaniu oliwy

W Almie żona miała 1,8 a teraz w Tiidziei Nic nie ubywa Z tym że alme kupiłem sam od Szwajcara a Tiide od dziadka z Warszawy co ją kupił i serwisował w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

witam, mam pytanie czy sprawdzając błędy sposobem na zworkę możemy to robić przy uruchomionym silniku, czy powinno się tylko na wł. zapłonie???.

pytam bo czasami zapala mi się abs i nie mam jak tego sprawdzić ponieważ jak wyłącze silnik i potem wł. zapłon to jest ok. zapala się różnie głównie przy skręcie.

pozdrawiam

sprawa rozwiązana wymieniony przewód w prawym przednim kole.

odgrzewam kotleta, jak pisałem powyżej wymieniłem przewód prawy i problem znikł. okazało się jednak że nie na długo, po kilku tygodniach znów przy wolnej jeździe i hamowaniu terkotanie pompy i drżący pedał hamulca i czasami zapalająca się kontrolka abs. dałem sobie już z tym spokój bo lampka pokazywała się nieco rzadziej niż przed wymianą przewodu. tak działo się do zeszłego tygodnia. tydzień temu zmieniłem koła na zimowe (opony plus stalowe felgi) jeżdżę już tydzień i zero problemu z kontrolką i co najważniejsze z drżącym hamulcem. opony letnie i zimowe ten sam rozmiar tylko fela inna lato-alu, zima stalowa. czy to może mieć jakiś wpływ?? czy to raczej może przewód w innym kole, ale z racji że teraz wyższa wilgotność to problem ustał??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukee84, powtórzę to co napisałem 20 maja - kody błędów ABS zostają w pamięci, możesz je sobie wymrugać nawet jak kontrolka się obecnie nie świeci (jeśli nie był robiony reset kodów). Jak zrobisz diangostykę to dowiesz się co było przyczyną zapalania się kontrolki jeszcze niedawno. A jeśli nic nie pokaże to najprawdopodobniej słaba masa przy kostce pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie cale lato pali sie kontrolka abs i go nie ma. lecz tylko gdy robi sie zimno tak jak teraz to kontrolka gasnie i abs dziala.tak wiec latem abs-u nie mam a zima mam i tak juz 3 lata:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

raczej pozostaje Ci ELM327 bo w tych QG18DE z tego co pamiętam to spinaczem nie idzie wywołać Sam miałem ten problem w Almie

W N 15 odczytasz a w P11,144 z tym silnikiem to raczej nie W OBD2 spinasz 1 i 8 pin ale w normalnych motorach a nie tych co na oleju silnikowym jezdzą. :devil:

 

witam ponownie, walczę nadal z tym abs-em, w zimie problemu nie było teraz trochę cieplej i znów czasami się zapali. ale nie o tym wcześniej otrzymałem odpowiedzi że w qg 1.8 nie wywołam błędów abs na zworkę. próbowałem łączyć pin 8 z masą i nic zero reakcji. ostatnio jednak zapaliła mi się kontrolka więc pomyślałem jeszcze pokombinuję i znów 8 do masy i nic. jednak w aucie pod kierownicą w schowku mam podłączone radio cb prosto z akumulatora, rozłączyłem spinkę od kabli od aku i zworka do 8 pinu i do masy (minusa) z aku i... zaczyna migać (na włączonym zapłonie) wymigało na początek 1 długi i dwa krótkie (czyli rozpoczęcie sekwencji) i dalej błędy 2 długie i 5 krótkich (czyli lewy przedni czujnik raczej przewód).

wcześniej spinałem do różnych mas i nic a ta wzięta z aku i wymigało.

także takie spostrzeżenie z mojej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...