Enku Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Panowie taki przypadek jechałem wczoraj autem dość daleką podróż i byłem załadowany no powiedzmy jaby było 5 osób dorosłych w aucie. Doszło do wyprzedzania redukuję z 5 na 4 i gaz nagle auto nie przyśpiesza a obroty rosną. Sprzęgło się ślizagło, no to zjadz na parking klucz 12 i popuściłem przy pedale kilka dobrych obrotów. Pedał po zabiegu lżej chodzi ale jakies 100 km i sytuacja się powtarza przy przyśieszeniu raptownym,i pedał zrobił się zas twardy, jak przezd 1 razem. zasatanawiam się nad dociskiem bo tarcza jakby się kończyła pedał opada w dół nisko bierze a tu jest na górze na luzu jakiś 1-2 skok pedału.Chyba że jest tam jakaś łapa od wysprzeglika do łożyska oporowego i ona się przyciera i nie odbija?? Jak mieliście jakieś doświadczenia piszcie bo nie uśmiecha mi się tak sobie skrzynie zrzucać, ale chyba trzeba będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Typowe objawy ślizgającego sprzęgła. Nie którzy mówią że dla testu próbują ruszyć z 3 biegu, jak nie zgaśnie i pojedzie to do wymiany jest na pewno sprzęgło, w moim przypadku się potwierdziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Ciekawa teorai testu I co w ten sposób się dowiadujemy, znasz może jakieś szczegóły ? Aż mnie to zainteresowalo bo ja swoją z 3 ruszałem spokojnie a sprzęgło miałem dobre Jak na moje kolego jakby dociś poleciał albo łożysko oporowe to byś słyszał stukanie a zwłaszcze różnicę w stukaniu po wciśnięciu pedału i po puszczeniu. Jak jedziesz normalnie 2 powoli i daj mu do końca na biegu jak obroty pójdą a samochód nie będzie przyśpieszał tak jak powinien to raczej tarcza będzie to wymiany. Chyba,że się mylę to niech mnie ktoś poprawi z kolegów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Sam nie wiem ile w tym prawdy w tym ruszaniu z 3jki, silnik powinien szarpnąć i zgasnąć jak przy ruszaniu z jedynki bez sprzęgła. A co dokładnie padło, same sprzęgło czy docisk to nie już nie pamiętam. A tylko tyle pamiętam że przed wymianą sprzęgła ruszyłem z 3jki a po wymianie już nie, może przypadek. Jak miałem swego czasu problem z natsem, to trafiłem na byłego pracownika aso Nissana i on takie coś podpowiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Może chodzi o ruszanie samym sprzęgłem, bo dieslem z 3-ójki ruszyć z gazem to żadne problem na dobrym sprzęgle może niech powie ktoś kto wie dokładnie o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enku Opublikowano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 A ja wymieniłem wysprzeglik i śmiga dalej, nie ma co testować tylko robić 130 zł z TRW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 No to miałeś jakieś wczesne objawy widocznie kolege bo zwykle padnięty wysprzęglik objawiał sie wpadniętym pedałem sprzęgła w podłogę no ale warto coś tam więcej wiedzieć ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.