regwit Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Panowie. Hubert poszukiwał utraconych koników, a ja potrzebuję rezerwowych. Przydało by się paręnaście kucyków wiecej. Jak sie wkleję, to przy automacie trudno rozkręcic koła, tak by sie solidnie oczyszczały. Czyli brak dołu. Jak się turbo rozkręci to jeszcze hula. Pompa to zexel. Ogólnie silnik w dobrym stanie, tylko pracy ma dużo, teraz przy 31” w szczególności. Co radzicie? Czy próbowaliście czarów nad 2.7 Tdi? Czip? Gdzie , jak, jakie efekty? Turbo inne? Od czago? Podkręcanie pompy? Da się? Generalnie ni chodzi mi o prędkość, ani przyspieszenia. Terranek praktycznie nie jeździ po czarnym. A po blocie, glinie i bajorach a i owszem. Było by super jakby się szybciej od dołu wkręcał... Zapraszam do dywagacji Witas oczywiście filtry ok, sitka brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 (edytowane) Redzik redwater ... jest chyba w temacie zajrzyj na jego profil Edytowane 28 Maja 2014 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Da, Redwater lubi tuningować wszystko Swojego T2 podkręcił o ładnych parę kucy więc coś pewnie wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Redwater zmienił turbinę i czarował pompę, ale ma mechaniczna - a u mnie jest elektroniczne g-o Redwater - thx za odzew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 powiem tak ja myślałem o cyfrowym boxie do tyrrana, bo ceny są przystępne nawet i jakoś to podobno daje fajne efekty: wzrosty mocy i spadek spalania. Na jeeporgu kilka osób wkładało i testowało na hamowni. Można pomyśleć nad profesjonalnym tuningiem ale to już większe koszty 1000-2000zł z hamowniami itp. ja bym szedł raczej tą drogą i zostawił jak najwięcej nominału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 turbo ze zmienną geometrią i wtedy silnik idzie prawie od samego dołu - a to jest to co ci potrzebne - jak ciśnienie się nie zmieni na większe to pompy chyba nie ma co ruszać bo sama koryguje dawkę, tyle że boost będzie wcześniej te boxy to trzeba dokładnie doczytać żeby się nie okazało jak często bywa ze to rezystor przesuwający punkt pracy na mapie oszukując kompa innym sygnałem z przepływomierza, gazu itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Redwater wsadził turbinę od Rangera 2.5 - tylko sporo motania ponoć jest. Hubert sprawdz proszę, czy dobrze zrozumiałem - jeśli turbina dmuchnie więcej powietrza to moja pompa (zexel) sama powinna podnieśc dawke paliwa? W mechanicznej trzeba to robić hand made. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 pompa wtryskowa (tudzież jej sterowanie) bez względu na to czy jest elektroniczna mechaniczna czy siedzi tam krasnoludek, musi być świadoma aktualnego ciśnienia doładowania i zależnie od niego korygować dawkę paliwa. jeżeli nie zwiększasz ciśnienia doładowania to wszystko zostaje jak było - nie ma po co tam grzebać, jeżeli wstawisz turbo ze zmienną geometrią i ustawisz maksymalne ciśnienie doładowania na takie jak było w nominale to efekt jest taki że to ciśnienie pojawi się znacznie wcześniej niż było bez zmiennej geometrii, a dawka zostanie automatycznie dopasowania do tego doładowania oczywiście w ETI jest na pewno cała mapa dawki zależna również od obrotów i obciążenia silnika ale... ale chyba bym na początek się tym nie zajmował, nie widzę tam sporo motania prawdę mówiąc ... no chyba że porównujesz do włożenia turbo żeby po prostu pasowało, jak wkładasz coś z innego samochodu to należy się liczyć z koniecznością "pomotania" trochę ja mogę płakać tylko że zrobiłem regeneracje turbiny .... bo gdyby tego nie wymagała to bym ją pewnie wymienił na inną, już nie wspomnę tego teraz że po konsultacjach z panami of czyzerofłszść to bym w tej chwili nigdy tego 27 nie wpakował i uważam to teraz za błąd prawie wielbład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redwater Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Sprobuj na forum srajdow odnalesc goscia @wojtek_kom, on ma elektronike w malym palcu i zna tez pompe elektroniczna zexela, zapwne wie jak sie taka pompe podkreca jakims tam rezystorkiem za 10 groszy a nie czipem za 1500 pln. Podpytaj, moze uszczknie rabka tajemnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 ja mogę tylko zgadywać, ale tak jak to robią zwykle to sprawdza się jaką rezystancję ma przepływomierz prawdopodobnie im większa tym komp mysli że więcej powietrza, kwestia rzędu wielkości żeby nie pomylić - jakiś potencjometr i kręcisz sprawdzasz co się dzieje - dokładnie jak ze śrubką dawki bym robił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 30 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Rezystancja..... taaa.... wchodzimy w tereny mi nie znane. Panowie mam ogląd. Dzieki za pomysły i podpowiedzi. Ukłon w wasza stronę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Najwygodniej dołożyć świnkę np. Ecumaster. Najpierw odpalić hamowanię na kołach Potem "podmieniać" sygnał np. z przepływki, od razu będzie widać efekty na -/+. Samą dawkę mozna zmienić przestawiając nastawnik, ale lepiej tego nie robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 a pamiętasz jakie wartości rezystancji dla przepływki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 a jak taka zabawa przepływką wpływa na spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 a pamiętasz jakie wartości rezystancji dla przepływki ? Pogrzebię może gdzieś siedzi na kompie... Przepływka nie była ruszana, ktróryś tam kabelek na wtyczce pompy cięty i wpinany rezystorek, zespolona wtyczka kilka pinów. Albo widział używke w dobrym stanie za 500. Daj na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.