Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Słabe ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach


arturocki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę ponownie o pomoc ponieważ po 4 tygodniach walki z silnikiem brakuje już i mi i mojemu mechanikowi pomysłów na rozwiązanie problemu. W tym wątku opisuję jak powstał problem. A teraz co zostało przez ten czas zrobione:

 

1. Mechanik stwierdził, że to problem z zaworami - zdjął głowice, niby nie trzeba było jej planować. Zawory dotarte, szczelność sprawdzona, głowica wróciła na miejsce problem nie ustał dalej brak ciśnienia i nie pracuje 1. cylinder!

 

2. Próba olejowa pokazała wzrost ciśnienia, rozbieramy silnik i zmieniamy pierścienie. Po rozebraniu silnika pierścienie okazały się być brudne, mnóstwo czarnego nalotu, żaden nie był pęknięty. Fachowiec od silnika orzeka, że nie trzeba robić szlifu, zmieniać panewek - wystarczy zmienić pierścienie ....i tak też się stało. Po złożeniu problem niestety dalej ten sam :(

 

3. Zdesperowany mechanik bierze się za ponowne rozbieranie i przekładanie popychaczy, podmienianie wtrysków -żaden zabieg nic nie zmienia pierwszy cylinder dalej nie pali!

Delikatnie mówiąc mamy już "powyżej uszu" samochodu... decyzja zabieram samochód, mierzymy jeszcze raz ciśnienie i tak:

Na nie odpalonym silniku, wykręcone wszystkie świece 1 cyl. - 13,2 bar; 2 cyl. - 12,8; 3 cyl. - 12,5; 4 cyl. - 12,1

 

...i teraz gwóźdź programu, odpalamy silnik: 1 cyl. nie pracuje - 4,8 bar; 2 cyl. - 7,5; 3 cyl. - 7,0; 4 cyl. - 6,1 ?!?!?!?

O co k..... mać chodzi?!?!? Dodam, że przy gazowaniu - wkręcaniu na wyższe obroty ciśnienie wzrasta na każdym cylindrze im wyższe obroty tym większe sprężanie... czy to normalne? Po zresetowaniu czujnika ciśnienia i kiedy silnik wraca na wolne obroty ciśnienie znowu spada.

 

Na odchodnym dostaję jeszcze propozycję od zdesperowanego mechanika, aby spróbować dolać do oleju jakiegoś moto doktora i pojeździć aby przeczyścić wszystkie kanały olejowe i oczywiście później wymienić olej. Pytanie czy warto coś takiego robić? Jeżeli tak to co polecacie?

 

Po powrocie do domu komputer dalej wywala błąd P0301 - wypadania zapłonu na 1. cylindrze. Wszystkie średnie przebiegi zostały skasowane... średnie spalanie na 100 km wskazuje mi ponad 50 litrów?!?!?! Jak to jest  liczone? Z drugiej strony po zatankowaniu 15 litrów paliwa (w baku zostało może z 5) - dystans do przejechania na paliwie pokazuje 175 km ..czyli akceptowalnie tym bardziej że pali na 3 cylindrach.

 

Generalnie nie chcę się poddać i rozwiązać problem.... może łatwiej byłoby wymienić silnik, ale skoro tyle już zostało zrobione czy warto? Chciałbym, aby ktoś świeżym okiem spojrzał na problem, szukam jakiegoś specjalisty od tych silników, jestem z Zielonej Góry - ale oczywiście mogę podjechać nawet gdzieś dalej jeżeli będzie trzeba - desperat tak ma ;) Mam jeszcze jakieś swoje podejrzenia, ale  nie chciałbym tutaj nic sugerować ...proszę o pomoc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy była dokładnie sprawdzana szczelność dolotu? - Wszystkie wężyki od podciśnienia?

A przepływka i sonda lambda?

 

I jak Dino pisze - rozrząd dobrze ustawiony?

Albo aparat zapłonowy? - może trzeba zmienić ustawiewienie ze względu na rozciągnięcie łańcucha i po prostu zapłon wypada.

Edytowane przez kn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z rozrząd dobrze ustawiony?? 

 

...mechanik twierdzi że wszystko się zgadza, napinacz niby nie jest "wyrobiony", ale jak można to sprawdzić? ...czy łańcuch się nie rozciągnął? ...można to jakoś pomierzyć? ...rozrząd to moje główne podejrzenie które nie zostało dokładnie wyeliminowane... bo niby jak to pomierzyć... nic nie stuka, nie wali o obudowę. Teoretycznie to może być to... przesunęły się fazy rozrządu i zawory się nie domykają jak trzeba. Z tego co kumam to w momencie kiedy jest odpalony silnik zwiększa się ciśnienie oleju i inaczej wtedy działa rozrząd.... bardziej napina łańcuch który się rozciąga? ...różnice mogą być milimetrowe, ale to może mieć znaczenie... mylę się?

 

Czy była dokładnie sprawdzana szczelność dolotu? - Wszystkie wężyki od podciśnienia?

A przepływka i sonda lambda?

 

...o wężykach nic nie wiem, ale wszystkie by poszły naraz, raczej mało prawdopodobne :) ...przepływkę i lambdę zostawiam ewentualnie na potem ;) ...chciałbym "odpalić" pierwszy cylinder a to raczej nie ma wpływu na ciśnienie sprężania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego co piszesz:

Na nie odpalonym silniku, wykręcone wszystkie świece 1 cyl. - 13,2 bar; 2 cyl. - 12,8; 3 cyl. - 12,5; 4 cyl. - 12,1

 

ciśnienie wygląda na moje ok...

Zapłon wypada.

Kiedy dokładnie zapłon wypada? Na niskich? szarpie przy przyspieszaniu?

Jakie kable?

Szczelność dolotu, rozrząd, przyspieszenie zapłonu na aparacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ciśnienie jest ok ale tylko na nieodpalonym silniku kiedy kręcę rozrusznikiem... czy na odpalonym nie powinno być podobnie? ...silnik odpala bez problemu, ale od razu nie chodzi pierwszy cylinder. Przy przyspieszaniu nie czuję szarpania, tylko oczywiście jest zamulony - to nie ten silnik co przed awarią. Wolne obroty też nie falują, zdarza mu się, że przygaśnie przeważnie w momencie kiedy nagle zahamuję, ale po chwili silnik wraca na wolne obroty i nie faluje.

 

Przewody były wymieniane bodajże NGK niebieskie widać to na filmiku pod linkiem w załączonym wyżej wątku.

 

Jak sprawdzić szczelność dolotu... mogę to zrobić sam na parkingu, na co zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę z innego wątku, że masz ELM'a, jakie paremtry przepływki masz? - poczytaj przyczepiony wątek o przepływomierzu.

Sprawdź czy jeżdżenie z odpiętą sondą lambda coś zmienia.

 

sprawdzanie szczelności dolotu to temat rzeka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pierwszym cylindrze nie ma ciśnienia po uruchomieniu, jaki wpływ na to ma:

szczelność dolotu

przepływomierz

przyspieszenie zapłonu

kable zapłonowe

itd??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...mi to śmierdzi najbardziej rozrządem, tym bardziej, że na wszystkich cylindrach to ciśnienie przy pracy silnika jest o wiele za niskie - tylko jak to sprawdzić, pomierzyć da się? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pierwszym cylindrze nie ma ciśnienia po uruchomieniu, jaki wpływ na to ma:

szczelność dolotu

przepływomierz

przyspieszenie zapłonu

kable zapłonowe

itd??

 

Nie ma wpływu przecież.

 

Z tego co wyczytałem problemem jest szarpanie i wypadanie załonu oraz płąd P0301.

 

Z badania ciśnienia wynika, że:

1 cyl. - 13,2 bar; 2 cyl. - 12,8; 3 cyl. - 12,5; 4 cyl. - 12,1

 

A nieznanym jest jak był wykonany pomiar przy pracującym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nieznanym jest jak był wykonany pomiar przy pracującym silniku.

 

...a co chciałbyś wiedzieć jeżeli chodzi o warunki pomiaru? Wszystkie świece wkręcone, oczywiście poza tą na mierzonym cylindrze i tyle, nie sprawdzałem temperatury silnika choć wydaje mi si, że na pewno nie był rozgrzany do "normalnej" temperatury pracy... o to chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież wyżej napisane, że takie wartości miał na niepracującym silniku, a podczas pracy jest lipa, mi to wygląda na przestawiony rozrząd lub lekko przestawiony rozrząd i kłopoty z ciśnieniem oleju, napinacz nie daje rady i jest lipa, albo ślizg wyrobiony, różnie można kombinować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a co myślicie o dolaniu moto doktora do oleju, żeby ewentualnie wyżarł i wyczyścił kanały olejowe.... sprawdza się to?

Poniżej fotki z dolnych pierścieni... normalne to zasyfienie czy może jednak mega bród świadczący o tym, że ktoś wcześniej nie dbał o olej?

 

...po konsultacjach z mechanikami doszliśmy do wniosku, że rzeczywiście poprzedni właściciel był na bakier z wymianą oleju i mocno zasyfił silnik, może kanały olejowe są zapchane i dlatego nie działają odpowiednio popychacze hydrauliczne. Zdecydowałem się na płukankę M-FLUSH XENUM. Można na niej parę dni pojeździć, chcę zrobić kilkadziesiąt może około 100 km, tak aby podziałała w różnych warunkach... mam nadzieję, że to da jakiś efekt :( 

 

pierscionki1.jpg

 

pierscionki2.jpg

 

pierscionki3.jpg

 

pierscionki4.jpg

 

pierscionki5.jpg


...zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość, być może to normalne dla długo jeżdżących primerkami - ale dla mnie świeżaka nowość ;) Kontrolka Check Engine świeci się stale na wolnych obrotach i gdy silnik  pracuje maksymalnie do 2000 obrotów, natomiast przy przyspieszaniu i szybkiej jeździe kiedy wkręcam silnik ponad 2500 obrotów zaczyna kontrolka migać.... co to może oznaczać?

Edytowane przez arturocki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz mieć podłączona do kontrolki od ciśnienia oleju, :D sprawdź jakie błędy ma auto 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo, cała droga diagnozy wypadania zapłonu w altime ka24de, dodam tylko, że powodem była nieszczelność w dolocie - walnięta uszczelka kolektora ssącego:

Od d*py strony się niestety mechanik zabrał za diagnozowanie... Przynajmniej tak to wygląda z mojej perspektywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tu chodzi o ciśnienie w cylindrach, a jak nie ma to i zapłony wypadają 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podane przez kolegę ciśnienie w cylindrach jest prawidłowe (na co zresztą zwrócił już uwagę kn), generalnie tylko między pierwszym a czwartym cylindrem jest trochę za duża różnica, powinien być 1 bar a jest 1.1. Oczywiście mówię tu o sposobie sprawdzania zgodnym z serwisówką, czyli kręcenie rozrusznikiem na ciepłym silniku. Nie wiem jak się mają wyniki kompresji sprawdzane na pracującym silniku do rzeczywistości (nigdy nie słyszałem o takim sposobie), wg instrukcji prawidłową metodą sprawdzania jest właśnie kręcenie rozrusznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oooo raju to dlaczego magik mechanik od samego początku jak tylko przyjechałem mierzył mi ciśnienie na odpalonym silniku?!?!?!? ...z wykręconymi świecami i zgaszonym silniku dopiero zaczął mierzyć jak go rozbebeszył i zmienił pierścienie... sam już nie wiem proszę uspokójcie mnie czy jedyna miarodajna metoda mierzenia ciśnienia sprężania jest na zgaszonym silniku kręcąc rozrusznikiem?

 

możesz mieć podłączona do kontrolki od ciśnienia oleju, :D sprawdź jakie błędy ma auto 

 

...a błąd niestety cały czas ten sam P0301 wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze

 

...sam już nie wiem co robić, czy mając na uwadze powyższe zalewać silnik płukanką, czy ma to sens? Z drugiej strony sam na parkingu nie sprawdzę raczej całego dolotu, czym ten mechanik tam psikał aby chwilowo uszczelnić układ, czym "łatał" chwilowo dziurę w uszczelce? ...nie bardzo rozumiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psikanie czymś na dolot działa tak, że jeżeli jest dziura/nieszczelność, to płyn, którym sie psika dostaje się do dolotu i potem do cylindrów. Jak się psiknie czymś palnym (np zmywacz do hamulców), to obroty się podniosą, jak czymś niepalnym (kiedyś słyszałem, że niektórzy używają do tego plaka), to silnik przygaśnie na moment.

Tylko ta teoria ma jeden słaby punkt, bo w końcu mechanik wszystko rozbierał, więc powinien widzieć, czy uszczelki są całe. W razie co w kolektorze są dwie uszczelki, jedna od głowicy i druga, za wtryskami w stronę ściany grodziowej (kolektor jest dwuczęściowy).

Mi najbardziej chodziło o to, że strasznie gruba robota była zrobiona, jak na taki błąd, no chyba, że mechanik najpierw posprawdzał wszystko (zapłon, dolot, wtryski) zanim zabrał się za głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...niestety podszedł do tego z automatu - stwierdził od razu, że to zapewne zawory, jak tylko sprawdził ciśnienie na cylindrze NA ODPALONYM SILNIKU ...i zaczęło się rozbieranie.

 

Ok zanim zacznę płukankę, to popsikam czymś po wszystkich uszczelkach :D

Niestety psikanie środkiem do czyszczenia po uszczelkach nic mi nie pokazało, może robię to nieumiejętnie, nie wiem. Natomiast po wlaniu do silnika płukacza, zaraz po odpaleniu zmieniła się bardzo mocno fizyka silnika!?!? Pracuje o wiele ciszej, nie szarpie nawet przy delikatnym przyspieszaniu, jadąc np 40 km/h na czwórce... przed zalaniem były zdecydowanie odczuwalne szarpnięcia. Po przejechaniu około 20 km pierwszy gar nadal nie pracuje :(

Silnik mam zalany Castrolem 10W40... jutro jadę w małą trasę, może się coś przedmucha i wymieniam olej...

....już po wymianie, płukanie nic nie dało... no chyba tylko tyle, że "flaki" silnika mam wyczyszczone ;)

 

...ale pojawiło się światełko w tunelu, chyba znalazłem w końcu mechanika z prawdziwego zdarzenia który ogarnął temat, a zajęło mu to może max pół godziny!!!! Co prawda usterka jeszcze nie usunięta, ale przyczyna nie działającego cylindra jakby określona... ale po kolei:

 

Po podpięciu komputera, wyskakuje wiadomy błąd P0301, koleś stwierdził, że samochód przeszedł w tryb awaryjny (jest taki tryb w moim samochodzie? - różne opinie już słyszałem?). Wiemy już, że silnik nie jest uszkodzony mechanicznie, przedmuchów w kolektorze dolotowym nie ma, pozostaje układ zasilania.

 

Ok mam instalację gazową, następny krok próba odpalenia na gazie... nieudana (przez dwa tygodnie był wyciągnięty bezpiecznik i zakręcona butla), najpierw 3 długie sygnały potem 4 potrójne, błąd sterownika który nie pozwala na odpalenie samochodu na gazie. Zanim oddałem samochód do grzebania w silniku, byłem u gazownika który zakładał mi instalacje stwierdził, że dopóki nie naprawimy problemu z pierwszym cylindrem komputer gazowy (STAG 4+) nie pozwoli na odpalenie na gazie... prawda to? Znowu sprzeczne opinie, bo mechanik mi mówi, że powinien odpalić na gazie bo to niezależne systemy zasilające i jeżeli nie na stałe to po wykasowaniu błędu choć na chwilę, ale powinien pracować normalnie...

 

Bierzemy się za wtryskiwacze... napięcie przy pracującym silniku na drugim pracującym cylindrze ok 12V, a na pierwszym nie pracującym 0,8V!?!??!?! Sprawdza czy sam wtryskiwacz nie ma zwary, jest ok. Na "krótko" kabelkami łączymy kostkę wtryskiwacza drugiego bezpośrednio z wtryskiwaczem pierwszym.... CYLINDER ODPALIŁ!!!!

 

Ulga, pozorna, co dalej... może być uwalony komputer - dość skomplikowana sprawa w połączeniu z immobilaizerem... ale czy takie rzeczy się zdarzają, że pada sterowanie tylko jednego wtrysku i nic więcej? A może jednak przewód przetarty, uszkodzony itp. ....można to jakoś spiąć sprawdzić na krótko? Obejść oryginalną wiązkę, gdzie tego szukać? Z u wagi na to, że godzina była późna więcej nie zrobiliśmy, a podejrzewam, że grzebania jest sporo, mechanik stawia raczej na sterownik - komputer... czekam na wycenę... a może jednak kabelek.... łudzę się, nadzieja umiera ostatnia ;)

Edytowane przez arturocki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech sprawdzi, gdzie się wpiął gazmen w wiązkę z wtryskami i tam zacznie, bo może cos tam się uwaliło, do tego warto wyjąc ster od gazu i zmostkowac wyjścia na krótko  i wtedy sprawdzić może to komp od LPG ma bład, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...CHYBA ZNALAZŁEM PROBLEM!!! ...pytanie co to za wtyczka?

 

wtyczka.jpg

 

czy ta kostka jest oryginalnie w samochodzie i przez nią jest połączony komp z wtryskami? ...czy to może gaziarze ją założyli? Wydaje mi sięże to pierwsze, bo przewody od instalacji gazowej owinięte są taśmą bawełnianą. Niebieską taśmą izolacyjną proszę się na razie nie przejmować.... na szybko łączyłem URWANY przewód na wycieczce w lesie :) Pewnie wczoraj podczas sprawdzania kabli od wtrysków zostały na tyle nadszarpnięte, że jak dziś tam gmerałem to się w końcu urwał, tak że jedna część półcentymetrowa została w kostce, a druga dyndała.... połączyłem i CYLINDER ŚMIGA!!!!

 

No ale nie ma róży bez kolców... instalacja gazowa nie działa... przełącza się na gaz ale po 5 sekundach zaczyna piszczeć... bodajże 4 krótkie sygnały i wraca z powrotem do benzyny, komputer zapamiętał jakiś błąd.... czy coś mechanior nie połączył jak trzeba?

 

A wracając do kostki to wygląda na starą, jest zabrudzona, jakby była tutaj przed założeniem gazu.... bo raczej jakiejś starej pewnie by nie włożyli przy instalacji gazu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wiesz jak zwróciłem mu na to uwagę, to stwierdził, że konkretnie dla tych to nie ma znaczenia i takie długie przewody do kolektora to też nie problem :)

 

...całe szczęście w nieszczęściu, że ta wtyczka to nie ich robota.... bo już byłem nieźle nabuzowany i bym jutro bluzgał tam na kogoś. ;)

 

Tyle kłopotu przez jeden mały GÓWNIANY kabelek...MASAKRA, a powiedz mi proszę czy tą wtyczkę da się rozebrać i "zarobić" przewód na nowo... tak jak pisałem łatałem to w lesie na szybko bez narzędzi i nawet przy gorącym silniku nie bardzo mogłem ją rozłączyć, a nie chciałem znowu czegoś urwać ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz spróbować wypiąć piny albo załozyć jakąś inna nowa wtyczkę, lub dwie, bo tam masz tylko 4 sygnały z ECU i + po stacyjce

 

Producent tych wtryskiwaczy, zaleca montaż pionowo :D no ale nic, szkoda komentować a co jeszcze Ci zamontował?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...