Adrian93 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Witam.Na sam początek proszę o wyrozumiałość bo to mój pierwszy temat. Dłubie trochę w swoim aucie w pogoni za lepszymi osiągami zaczynając od dolotu i dziś wpadłem na pewien pomysł zmiany przepustnicy z silnika Primiery p11 2.0 lub 1.8. Moje Pytanie takie, czy ktoś mógłby podesłać jaką średnice mają te przepustnice z p11 , bo nie potrafię tego znaleźć. Bawienie się z dolotem może dać wtedy fajny efekt, tym bardziej że są identyczne wtyki na krokowca, linke i czujnik położenia przepustnicy jak i wygląd ogólny.Gdyby taka spasowała z przepływomierzem i komputerem i miała widocznie większą średnice miało by to jakiś sens z odpowiednim filtrem i łapaczem powietrza. Co Wy o takim modzie myślicie ??? warto spróbować ??? warto się w to bawić ??? Gdyby wszystko pasowało to wystarczy założyć i wykonać adaptacje przepustnicy. Przepustnica z n16 1.5 Przepustnica z p11 2.0 16v Niestety nie doczekałem sie żadnej podpowiedzi od was więc sam spróbowałem. Kupiłem przepustnice z primery 2.0 i rurę dolotową z tego samego modelu. Rożnicę widać gołym okiem dodatkowo wypolerowałem ścianki i klapę. Efekty czuć wyraźnie samochód ładniej idzie od wolnych obrotów, wystarczy lekki gaz by sobie ładnie pykać ale najlepiej jest gdy dam gaz do dechy i czuć jak ładnie ciągnie do samego końca. Jestem zadowolony z efektów i nie chce na tym kończyć w najbliższym czasie chciałbym poszukać jakiegoś kolektora który pasował by do głowicy i miał większy przekrój kanałów bo dodam że standardowy ma ciągle średnice wlotu starej przepustnicy, więc to nie jest 100% tego co może być z tego dolotu. Dodaje fotki sami oceńcie różnice efekty musiał by pokazać tylko na filmiku który zrobię jak ukończę sprawę dolotu. Jako obiecałem że to nie koniec zakupiłem kolektor z almery n16 1.8 i wtryski z primery 2.0 (białe) o większej wydajności. Stara oryginalna przepustnica miała 50mm przelotu i 54 mm średnicy zewnętrzne, nowa ma 60 mm przelotu i 64 mm średnicy zewnętrznej. Przepływomierz ma 60 mm przelotu więc nie trzeba dłubać a wlot do puszki filtra powietrza też 60 i prawidłowo, więc został kolektor dolotowy który ma 50mm średnicy przy przepustnicy i tamuje przepływ powietrza. Zakupiłem kolektor więc mam czas na zabawę, więc celem jest 60 mm przy wlocie i maksymalny porting kanałów, które mają dużo zapasu i ostrych krawędzi. Widać zwężkę przy wylocie wtrysków i krawędź przy dolnej części końcowej, boki tez nadają sie do poprawki i wypolerowania. Naturalnie klapy kolektora wyleciały i już nie wrócą a teraz czekam na uszczelkę by precyzyjnie dopasować kanały kolektora do głowicy. Wszystko początkowo wygląda tak jak na zdjęciach a dokładniej pokaże dzieło już idealnie dopasowane po zabiegu portingu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 ładnie, jak dostanie więcej powietrza, to warto wystroić, żeby paliwko podlało w odpowiedniej proporcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian93 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Dziś zakończyłem porting kolektora i dopasowałem średnice wlotu do przepustnicy Na montaż nie było dziś czasu, ale czasu starczyło na zamianę wtryskiwaczy na białe, które mają większą wydajność i co się okazało, umiejętnie Nissan zadławił układ paliwowy w tym silniku. Pośpiech nie dał mi porobić zdjęć, bo musiałem rozwiercić w listwie wtryskowej dziury, od dopływu paliwa do wtryskiwaczy. Dopływ był o POŁOWĘ mniejszy niż ten na obrazku. Po montażu, wykasowaniu komputera i jeździe próbnej, czuć efekt szczególnie na wysokich obrotach, gdy wcześniej brakowało mu dawki paliwa, teraz jest tak jak powinno być. Kolektor jak dam rade zamontuje jutro, a oto efekt wielu godzin dłubania w kanałach i porównanie do tego co było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 piękna robota, będziesz stroił silnik? planujesz pomiar na hamowni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian93 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Dzięki. Po wszystkich pracach dobrze było by pobawić się z mapami, ale to musi być silnik zrobiony na tip top, wszystko dobrze ustawione, bez katalizatorów i z nowym rozrządem, bo ten już zaczyna dawać oznaki że to powoli koniec. Wtedy opłaci się to robić i dopełnić wszystko co zrobiłem, a potem oczywiście hamownia i wtedy sprawdzić ile faktycznie tanim kosztem można uzyskać z QG 1.5. Na początku dłubania oceniłem, że tak z 115 km było by fajnie mieć, ale nie wiadomo jaki ten silnik ma potencjał, bo nikt wcześniej tego nie robił . Same katalizatory dużo dają i proste wywalenie komór rezonansowych w dolocie, do tego rozwiercenie listwy wtryskowej, polerka przepustnicy i w sumie za darmo można odmulić te autko. Dziś zabrałem się za wsadzenie kolektora do komory silnika .Zajęło mi to 3 godziny a oto zdjęcia Nie byłem jeszcze na jeździe próbnej, muszę się zregenerować najpierw, bo się na wyginałem przy tej robocie, ale i tak nie było tak źle, wyglądało gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 będzie najszybsza Alma 1.5 na śląsku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kusmierczak.l Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 Dzięki. Po wszystkich pracach dobrze było by pobawić się z mapami, ale to musi być silnik zrobiony na tip top, wszystko dobrze ustawione, bez katalizatorów i z nowym rozrządem, bo ten już zaczyna dawać oznaki że to powoli koniec. Wtedy opłaci się to robić i dopełnić wszystko co zrobiłem, a potem oczywiście hamownia i wtedy sprawdzić ile faktycznie tanim kosztem można uzyskać z QG 1.5. Na początku dłubania oceniłem, że tak z 115 km było by fajnie mieć, ale nie wiadomo jaki ten silnik ma potencjał, bo nikt wcześniej tego nie robił . Same katalizatory dużo dają i proste wywalenie komór rezonansowych w dolocie, do tego rozwiercenie listwy wtryskowej, polerka przepustnicy i w sumie za darmo można odmulić te autko. Dziś zabrałem się za wsadzenie kolektora do komory silnika .Zajęło mi to 3 godziny a oto zdjęcia 20140813_152716.jpg20140813_152733.jpg20140813_152853.jpg Nie byłem jeszcze na jeździe próbnej, muszę się zregenerować najpierw, bo się na wyginałem przy tej robocie, ale i tak nie było tak źle, wyglądało gorzej. Kurcze czytam z zaciekawieniem i muszę odgrzać temat, bo sam mam ochotę na poprawienie osiągów. Mam taką samą Almerę i zastanawiam się co z tego wyszło i ile to kosztowało - nie mówię oczywiście o pracy własnej tylko o kosztach zakupu podzespołów. Czekam na szczegóły, jeżeli możesz to opisz mi wszystko dokładnie co i jak, a najważniejsze do jakiej średnicy rozwierciłeś otwory w listwie wtryskowej. Pozdrawiam Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian93 Opublikowano 24 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Witam. Co do Kosztów to przepustnica wyszła około 150 zł, wtrysk dostałem za 40 zł, kolektor też za 40 zł, uszczelka kolektora ssącego coś chyba około 20 zł. Można wszystko fajnie wycenić na allegro i oczywiście porównać. Jeżeli masz czas żeby parę dni pogrzebać w aucie, to nie musisz kupować kolektora ani uszczelki. Listwa wtryskowa była rozwiercona o jakieś 2-3mm ogólnie dopasowałem otwory listwy do wtryskiwacza i na ten sam rozmiar rozwierciłem, więc to 5 min roboty jeżeli masz narzędzia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.