Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Automat kaput czyli Witka awarii cz.2.


regwit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie. Pierwszy bieg nie wrócił. Jest gdzieś w skrzyni, to pewne. Mechanicznie jest ogarnieta do perfekcji, jednak jedynki brak, prawdopodobnie "cóś" ze sterowniem a z tym sobie nie poradzę. Ale jeden sukces jest - Montaż skrzyni od " zera" zajmuje nam traz 1 h 10 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś jeszcze jest zwalone ,gadałem z gościem i mówił coś o "forwark " farwork " do wymiany ale  nie wiem dokładnie co to jest , i zwróć uwage na konwerter czy nie jest fioletowy , bo nie wytrzyma długo ,

wycenili naprawe twego automatu na 2700 + konwerter 700 pln z gwarancją za komplet w demontażem i montażem ,

Edytowane przez siara74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale rozumiem że wspierałeś się serwisówką może by tak pod jakiegoś consulta czy calumsulta podłaczyć i całą procedure testową zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powinien być następny krok. wszelkie testy były wyłącznie organoleptyczne. Do sprawdzenia działania zaworu hamulca poszło powietrze. Nie wiem jakie sa w niej ciśnienia, komp tez nie był w użyciu, bo dostępu nie mam. 

 

Jak na razie strzelam focha i idę lizać rany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no co ty?! do focha to jeszcze aura paskudna być musi ... no chyba, że u Ciebie inaczej to działa

dzwoniłeś do B. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwoli ścisłości wajcha nie zmienia biegów 1-2-3, zmienia tylko P-R-N-D, bieg jest wybierany "elektrycznie".

Ustawiając linkę i podając odpowiednie stany wymusisz bieg który ma być testowany.

Bez elektryki - odłączyć wszystkie kable od skrzyni, zostaje tylko linka P-R-N-D auto jedzie do przodu i tyłu, tzw. tryb awaryjny.

 

Nie zapina 1 ... albo zawory - cewka spalona lub brak połaczenia lub pełno syfu - brak przepływu. Zawory sprawdzasz na kablu od skrzyni, jak działają to zostanie wytarganie płyty z zaworami. Jak nie idze, ksiązka Chiltons nr.8944, czyli skrzynia z Terrano dla opornych ;)

 

Sterowanie w tym wszystkim jest najprostsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z kablami wychodzącymi ze skrzyni w przypadku brodzenia w wodzie , czy  mogą w niej namieszać gdy się zamoczą rozepną  i od czego one są za co odpowiadają .

Edytowane przez dziarus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z kablami wychodzącymi ze skrzyni w przypadku brodzenia w wodzie , czy  mogą w niej namieszać gdy się zamoczą rozepną  i od czego one są za co odpowiadają .

Kable nic nie zrobią, sprawna skrzynia będzie normalnie działać tzn. hamulec jest, neutral jest, do przodu jedzie na trójce tzn. mułowato ruszy nawet pod dużą górkę, wsteczy jest. Jeśli czujniki ześwirują przejdzie w tryb awaryjny - jak wyżej. Opis wtyczek i pinów jest w manualu.

 

Po zdjęciu zabezpieczeń, da się nawet wrzucić podczas jazdy do przodu, wsteczny tzw. rakietę ;)

Sprawdzone. Generalnie automat przeżyje kilka manuali, nawet katowany, warunki:

- olej i jego temperatura, koniecznie chłodnica, zintegrowana i przegrzany silnik = wymiana ATF-a,

- woda nie może dostać się do skrzyni/oleju.

Edytowane przez wojtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtus ...dobrze gadasz...

 

skrzynia u fachmana, coś wykrył, jutro powie co i jak.

 

W

 

 

dodatkowa chłodnicę oleum, zmotałem wcześniej

Edytowane przez regwit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jak już jest temat o skrzyni automatycznej to pytanko czy odpowietrzenie skrzyni pełni funkcję wejście na bagnet czy jest jeszcze inne ?

Regwit wiem że załorzyłeś opony 31 jak sobie radzi skrzynia , planuję wsadzić 32 ale się łamię ze względu na automat  powolne wkręcanie  na obroty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już jest temat o skrzyni automatycznej to pytanko czy odpowietrzenie skrzyni pełni funkcję wejście na bagnet czy jest jeszcze inne ?

Regwit wiem że załorzyłeś opony 31 jak sobie radzi skrzynia , planuję wsadzić 32 ale się łamię ze względu na automat  powolne wkręcanie  na obroty .

Bagnet jest uszczelniony gumową zatyczką. Odpowietrzenia są dwa - skrzynia i reduktor.

Bez względu na rozmiar kół skrzynia da sobie radę, jesli tylko jest sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...