Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-trial I (T30) ile ma na haku


maciek34gaz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Chciałem spytać, czy może mi ktoś dokładnie podać ile ma na haku x-trial I (T30)  ?

 

Posiadam x-triala z 2004 roku, silnik 2.0 benzyna

 

Nie znalazłem na necie żadnych konkretnych informacji na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ci chodzi o max mase przyczepy to taką informacje znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym.

 

Dowód rejestracyjny jest jeszcze w francji, stamtąd auto zostało sprowadzone. Czekam na papiery i będe je rejestrował.

 

Prosiłbym o odpowiedzi osób, które faktycznie wiedzą ile wynosi max. masa przyczepy jaką moge ciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile ma na haku x-trial I (T30)  ?

ale co ma mieć na haku??? mój ma trochę smaru i kapsel

 

jeśli ci chodzi o obciążenie kuli to:

 

 

Nacisk pionowy na hak holowniczy ustala producent samochodu. Maksymalne obciążenie na hak jest uzależnione od wielkości auta oraz rodzaju tylnego zawieszenia. W samochodach małych nacisk pionowy wynosi 50 kg natomiast samochody większe typu Golf, Astra, Corolla 307 mają już 75 kg samochody typu VAN w granicach 80 do 100 kg auta terenowe i dostawcze od 80 do 150 kg 

Maksymalne parametry nacisku pionowego są podane na tabliczce znamionowej haka holowniczego i instrukcji montażu

 

przyczepa bez hamulca to nie wiem ale jakieś 500-600kg ujdzie, z hamulcem raczej nie więcej niż 1,5t. Pamiętaj, że zestaw nie może przekroczyć 3,5t na prawko B a X waży z pełnym obciążeniem 2050kg (mój z dowodu). No i przyczepa jednoosiowa, przy dwuosiowej musisz mieć B+E (ale to do sprawdzenia)

 

 

 

Edytowane przez Bartezm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co ma mieć na haku??? mój ma trochę smaru i kapsel

 

jeśli ci chodzi o obciążenie kuli to:

 

Tego się właśnie spodziewałem :D Żadnej konkretnej odpowiedzi, tylko bzdurne wrzutki.

 

Dla laików wyjaśniam, chodzi o DMC przyczepy z hamulcem najazdowym, jaką można ciągnąć mają hak w x-trailu T30.

Edytowane przez maciek34gaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie pytanie - taka odpowiedź  :P

 

w dowodzie nie mam wbitej DMC przyczepy - chociaż mam hak... więc opieram się na przepisach ogólnych - DMC zestawu < 3,5t

 

Jeśli Ci chodzi o możliwości Xa to na krótkim (ok 15km) dystansie ciągnąłem przyczepę długości (krypa) 5,2m na której było załadowane 2300kg. Dało rade lecz nie polecam.

Edytowane przez Bartezm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T30 z silnikiem 2.2 dCi ma homologację na swoje DMC = 2050 kg. DMC przyczepy ma też homologowane na 2050 kg.

 

Jak jest z wersja silnikową 2.0 tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T30 z silnikiem 2.2 dCi ma homologację na swoje DMC = 2050 kg. DMC przyczepy ma też homologowane na 2050 kg.

 

Jak jest z wersja silnikową 2.0 tego nie wiem.

 

Dzięki za odpowiedź kolego :thumbsup: . To mi sporo wyjaśnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczba osi w przyczepie nie ma znaczenia

Masa dopuszczalna przyczepy z hamulcem poz. O1 w DR ma nie wiele wspólnego z tym, co można ciągnąć.

Auto holujące musi mieć odpowiednio wyższą masę w stosunku do masy przyczepy (o 33 proc. większą), także 2050kg /1.33 = 1541kg (DMC) i tyle można ciągnąć X-em, przy czym dla kat. B będzie to już "tylko" 1450kg DMC (zestaw max 3500kg), ten współczynnik wynika z klasyfikacji hamulca najazdowego jako nie sterowalnego z miejsca kierowcy czy jakoś tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę powiedzieć tylko, że wygodnie ciągnie się do 600-700kg. Mam przyczepę kempingową.

A na haku do 75 kg. Ale jak stanę na haku to wytrzymuje ponad 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T30 z silnikiem 2.2 dCi ma homologację na swoje DMC = 2050 kg. DMC przyczepy ma też homologowane na 2050 kg.

 

Jak jest z wersja silnikową 2.0 tego nie wiem.

 

DMC przyczepy zawyżyłem o 50 kg - pisałem z pamięci.

 

Teraz mam dowód przed oczami i dla jasności sprawy podam wpisy w odpowiednich rubrykach:

F.1 - 2050 kg - maksymalna masa cłkowita

F.2 - 2050 kg - dopuszczalna masa całkowita pojazdu

G - 1605 kg - masa własna

O.1 - 2000 kg - maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem

O.2 - 750 kg maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca

Edytowane przez gkowal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC przyczepy zawyżyłem o 50 kg - pisałem z pamięci.

 

Teraz mam dowód przed oczami i dla jasności sprawy podam wpisy w odpowiednich rubrykach:

F.1 - 2050 kg - maksymalna masa cłkowita

F.2 - 2050 kg - dopuszczalna masa całkowita pojazdu

G - 1605 kg - masa własna

O.1 - 2000 kg - maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem

O.2 - 750 kg maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca

 

dla wersji Sport+ 2.0 Benzyna z 2004 roku:

 

F.1 - 2000 kg - maksymalna masa cłkowita

F.2 - 2000 kg - dopuszczalna masa całkowita pojazdu

G - 1430 kg - masa własna

O.1 - 1500 kg - maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem

O.2 -  brak wpisu

 

Dla mnie ciągnięcie czegokolwiek benzyną to słaby pomysł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ciągnięcie czegokolwiek benzyną to słaby pomysł. 

 

dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna sama w sobie nie jest zbyt elastyczna. Pomijajac start z wysokich obrotow to raczej mulowate auto.

Moment obrotowy w 2l benzynie nie jest powalajacy

Jesli dolozymy mu kilkaset kg na ogon to juz chyba wogole nie bedzie jezdzic.

I tu z kol Szmiglo zgadzam sie w 100% :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy elastyczna??? przyjmujesz na twardo wyznacznik, że silnik powinien przyśpieszać w zakresie obrotów 1500-2500??? 

Do realnego pomiaru elastyczności należało by użyć silników o tej samej mocy z automatami - wtedy byś się przekonał, że przyśpieszają/rozpędzają się bardzo podobnie, gdy to automat dobiera przełożenia a nie kierowca wymagający od NA jazdy na granicy obrotów biegu jałowego...

 

2,2d jest dobry a 2.0 Pb do dvpy... hmm dziwne bo moce mają podobne z przewagą na Pb. Parę tygodni temu porównywałem razem z Karim jak to naprawdę wygląda... jego fwd było troszkę szybsze w sprincie do 100, mój delikatnie lepiej wypadał przy przyśpieszaniu "z rolki"... ale różnice były naprawdę minimalne...

 

Przy benzynie należy tylko pamiętać, że użyteczny zakres obrotów to 3-6tys a w dieslu to 2-3 max 3,5... wot cała filozofia...

 

A dla zagorzałych zwolenników "elastyczności" w dieslu (przyśpieszanie z 5 czy 6 biegu od 1500obr) proponuję porównanie z moją mx5... jest Pb NA, mam 6 biegów i na dowolnym, z dowolnej prędkości mogę stanąć do diesla o podobnym stosunku masa/moc... większość zostaje w tyle.... 

Cała tajemnica w zestopniowaniu skrzyni i mostów :P

 

A dużą zaletą Pb jest większy zakres użytecznych obrotów ;) - fakt diesel z wolnych lepiej ciągnie ale się szybko kończy... (np wyprzedzanie kolumny) 

 

Swoje wnioski opieram na swoim doświadczeniu. Mam td i NA, a często zdarza mi się powozić zarówno d jak i Pb-T ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepy nigdy nie ciągnąłem, wiec moje wnioski można pominąć to raz.

 

Dwa - wydawało mi się, że im większy moment tym lepiej. Ruszyć z przyczepą benzyną zapewne będzie o wiele trudniej niż dieslem. Do tego utarło się, że do takich prac służy właśnie diesel. No i zapewne amerykańskie kilkulitrowe benzyniaki.

 

Tak więc nie dyskutuje chociaż zapewne wiedza się przyda bo jedno z wielu moich marzeń to właśnie wyprawa z rodzinką po campingach z jakąś fajną przyczepką i totalny urlopowy spontan  :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dasz radę i benzynką ciągnąć przyczepę ;) nie ma większych problemów. Kwestia przyzwyczajenia. Jak by Pb były takie kiepski i się nie nadawały do niczego to by ich nie produkowali ;) a nadal jest rozwijana ta technologia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pb nie jest kiepski i moj nastepny samochod to na 100% bedzie benzyna.

Ten teraz to pierwszy i ostatni diesel.

Problem w tym ze do tej masy auta moment obrotowy jest wg mnie za niski. Co z tego ze benzyna ma 140 KM jak osiaga je przy 6000 obrotow. Kto normalny trzyma takie obroty w suv'e.

Do tego aby ruszyc z odpowiednim obciazeniem potrzebny jest moment a nie moc. Zobacz. Traktor ma niewiele mocy ale bardzo wysoki moment obrotowy. Inaczej nie zaoralbys pola :).

Taki zetor z 4,5l ma 127 KM. X ma 140 ale przypuszczam ze nie mialby szans w przeciaganiu na line :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do PB, a diesel w wymiarze ogólnego użytkowania codziennego to źle mnie zrozumieliście. Nie ma nic lepszego niż dobra, mocna benzyna. Moja w x-ie jest totalnie bezobsługowa i za to ją uwielbiam. Ubolewam nad downsizingiem silników i polityką UE w tej sprawie. W australii X T32 z nieśmiertelną benzyną 2.5 :) swoją drogą jak ktoś bryka x-trailem z jakąś przyczepą campingową to mógłby relacje/wrażenia opisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ktoś w dieslu trzyma obroty 4000?  bo tam też jest moc max... przeciągania liny z traktorem tym bardziej nie rozumiem... traktor waży 3 tony lub jeszcze więcej. Jeśli by zachować stosunek mas w drugą stronę to myślę, że X by "miotał jak szatan" traktorem o masie 750kg ;) bez względu ja jego moc...

 

 

Problem w tym ze do tej masy auta moment obrotowy jest wg mnie za niski. 

Vitara 1,6 waży podobnie, moment ma niższy niż X a w terenie radzi sobie świetnie, nawet z wolnych obrotów.

 

Do tego aby ruszyc z odpowiednim obciazeniem potrzebny jest moment a nie moc. 

potrzebne jest jedno i drugie ;)

 

Zmierzam do tego, iż ze względu na charakterystykę pracy Pb NA wymagany jest troszkę inny sposób użytkowania , zwłaszcza dobierania obrotów, bo dyskusja co lepsze D czy Pb jest podobna do dyskusji wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą ;)

 

Szmiglo - campingu nie ciągałem lecz przyczepę o masie około tony zdarzało mi się nie raz... Trochę już czuć że coś jest na ogonie ale tragedii nie ma. Można spokojnie jeździć. Więcej niż 100km/h nie próbowałem ze względu na mandaty ;) a do tej prędkości jest cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najsłabszym elementem w zestawieniu X<->przyczepa jest sprzęgło. Czasami ciągam przyczepy towarowe X'em z silnikiem 2.2 i najgorzej jest ruszyć, szczególnie pod górę. W moim (diesel) charakterystyka sprzęgła jest zero jedynkowa, sprzęgło albo jest zapięte albo go nie ma. Ewidentnie wtedy doskwiera brak półsprzęgła, tzn. można próbować, ale szybko czuć jego spaleniznę. Natomiast szybkie załączanie sprzęgła przy obciążonej przyczepie z małą ilością gazu, momentalnie gasi silnik. Ale jak już się ruszy to potem nie ma problemu.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...