ranger Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 A ten płyn już wymieniłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Jeszcze nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zacznij od tego. Zobaczymy czy coś się zmieni . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Będę musiał mechanika przycisnąć bo twierdzi, że zmiana płynu nic nie wniesie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Zawsze zaczyna się od rzeczy najmniej kosztownych.Czasami proste podejście jest najbardziej pragmatycznym,a poza tym nawet gdyby nie to ,to będziesz już miał nowy płyn w układzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Jak będziesz wymieniał sprzęgło(a myślę że będziesz)to wymień w komplecie z wysprzęglikiem ,byś nie przerabiał tematu dwa razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 (edytowane) Będę musiał mechanika przycisnąć bo twierdzi, że zmiana płynu nic nie wniesie Poniekąd ma rację. Gdyby biegi nie wchodziły albo wchodziły z oporem czy zgrzytami to wówczas od płynu należało by zacząć. Ja na początku zasugerowany pół sprzęgłem też zapytałem o płyn. Ale z Twojego opisu wynika, że płyn w rachubę nie wchodzi. A jeśli dojdzie do wymiany sprzęgła i tak, najprawdopodobniej, płyn będzie zmieniony. Edytowane 10 Czerwca 2014 przez TESTER 1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 9 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Wymiana sprzęgła tylko z wysprzęglikiem.... tam jest przecież łożysko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Łożysko przede wszystkim, bo na nim cały opór spoczywa i dlatego zużywa się proporcjonalnie do okładzin sprzęgła. Można nie wymieniać docisku (choć mechanicy zalecają, głównie ze względu na kasę jaką mają ze swego narzutu), ale łożysko należy wymienić. Co do wysprzęglika tzw. to tam jedynie tłoczki i sprężyna do wymiany. można to reperaturką załatwić za parę groszy. No chyba, że w Note ta część jest nierozbieralna. Zdjęcie przedstawia łożysko oporowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Wymienię wszystko jak należy... w końcu prawie połową kosztów jest sama robocizna A nie chciał bym robić to dwa razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Ale jeśli biegi wchodzą jak trzeba to tzw. wysprzęglik jest sprawny. Na tej zasadzie przy każdorazowym pompowaniu koła powinno się maszynkę wymienić bo jeśli powietrza ubyło to pewnie jest nie sprawna a nie wspomnę, że i całą oponę by się zdało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOE Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Porozmawiaj z mechanikami zanim wymienisz sprzęgło. Podpięcie pod komputer nic nie da , chyba że zrobisz test dynamiczny (podgląd parametrów w czasie jazdy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Sprzęgło bierze już nisko. Podczas puszczania sprzęgła przy 2 na 3, 3 na 4 i 4 na 5 podczas puszczenia sprzęgła czuję szarpnięcie - tzn jak wolno bym pedału nie puszczał to i tak szarpnięcie się pojawia.... mnie to wskazuje na problem ze sprzęgłem... ale z powodu braku umówienia się z mechanikiem jeszcze nie wiem co to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 (edytowane) Tester,wysprzęglik wmicra, note ,tiida i qashqhai jest do wymiany przy każdym demontażu skrzyni czy sprzęgła według procedury nissan .Mało tego podobne objawy jak kolega graphia , miało kilka osób z tego forum i był winny właśnie wysprzęglik.Mi również go wymieniono tylko dlatego że był wyciągany silnik!(nic nie płaciłem -gwarancja)Prywatnie dostałem info,że ten wysprzęglik zawsze wymieniają przy ściąganiu skrzyni,wymianie sprzęgła i.t.p. oto przykład.post #58 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/80495-akcje-serwisowe-nissan-qashqai/page-3 Edytowane 10 Czerwca 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Sprzęgło bierze już nisko. Podczas puszczania sprzęgła przy 2 na 3, 3 na 4 i 4 na 5 podczas puszczenia sprzęgła czuję szarpnięcie - tzn jak wolno bym pedału nie puszczał to i tak szarpnięcie się pojawia.... mnie to wskazuje na problem ze sprzęgłem... ale z powodu braku umówienia się z mechanikiem jeszcze nie wiem co to Typowy objaw wypalenia sprzęgła.Podczas delikatnego puszczenia nie ma łagodnego ruszania tylko klepnięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Ufff... w końcu ktoś mówi słowa "typowe", "klasyczne" itp Tak czy siak 7-8 stówek szykuję .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Podobne objawy miały maluchy 125p Łada(a Łada miała hydrauliczny wyprzęglik!!!) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Ufff... w końcu ktoś mówi słowa "typowe", "klasyczne" itp Tak czy siak 7-8 stówek szykuję .... I jak tam się to skończyło ? Sprzęgło czy coś innego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 10 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Na razie jeżdżę. Sprzęgło jest dość twarde w sensie, że bardziej zerojedynkowe, ale bez tragedii. Nie ślizga się, nie śmierdzi podczas nawet bardzo energicznego przyspieszania i szybkiej autostradowej jazdy... więc nie zmieniam .... tak na prawdę ocenę sprzęgła można sprawdzić dopiero trzymając je przed oczami - wymontowane z samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 * nie dotyczy sytuacji, kiedy masz wrażenie jazdy autem z CVT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 18 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 A więc.... dłużej już się nie dało jeździć na tamtym sprzęgle. Wymiana bez problemów. Stare okazało się u granic zużycia - muskałem już nity prawie W Notku na pierwszy montaż idzie Valeo - takie też zamontowałem jako nowe. Wysprzęglik także Valeo. Cena za części 450 zł (sprzęgło, wysprzęglik, gumy drążka stabilizatora). Robocizna 350 zł Samochód jeździ jak nowy a sprzęgło powoli się dociera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 Oby wszystko tak bezproblemowo dawało się doprowadzać do stanu używalności.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxxx24 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 mam problem ze sprzęgłem w moim notku. objawem jest jego poślizg na każdym biegu powyżej 2,5 tys obrotów.na zimnym jak i na ciepłym silniku.dodam że nic nie szarpie biegi wchodzą prawidłowo ,nic nie śmierdzi generalnie wszystko jest ok. tylko ten poślizg. i teraz historyjka poprzedzająca dany objaw - nie powiązał bym jej gdybym nie wyczytał na forum że płyn hamulcowy to także płyn sprzęgłowy. jakiś miesiąc temu wymienione zostały klocki i szczęki jednak coś było nie tak bo samochód hamował tylko przodem(jeździła żona i oznajmiła mi to po ok 2 tyg takiego zachowania tłumacząc się tym że myślała że się dotrze po wizycie u mechanika okazało się że szczęki posiadały wadę i zamiast się dociągać to się odciągały.więc hamował tylko przód przecz co zarówno klocki jak i PŁYN dostał co swoje.dodam że nie pamiętam czy od nowości był wymieniany płyn.mam aktualnie przejechane ponad 120 tysi. generalnie płyn mógł się zagotować(podobno było bardzo awaryjne hamowanie na autostradzie). jak sądzicie co może być przyczyną takiego poślizgu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Sprzęgło ma 120 tys przebiegu. Jeśli nie było jeszcze wymieniane - właśnie się skończyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxxx24 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 (edytowane) właśnie sprawdziłem 132 tys.2006 roczek (mam go od nowości)- to pewnie się sończyło Edytowane 28 Grudnia 2014 przez maxxx24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.