Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Głośniki przód i okolice almera n15


ogr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Doradźcie jakie kupić zamiast oryginalnych głośników do drzwi przednich Almera n15 sedan. Głosniki mają grać przyzwoicie tylko pod radiem JVC KD-G322.

Nie chce zmieniac radia, narazie gra i takie mi wystarczy.

 

Kwestia podłaczenia. Tam sa jakieś kostki / taśmy ( nie widziałem bo nie zdejmowałem boczków ). Czy trzeba to przerabiać czy moze są przejściówki/ adaptery?

Znalazłem w sieci takie coś  http://www.bartex-caraudio.pl/product_info.php?products_id=3484&osCsid=b2d8c313088ab3fd2027cd479c54929e

będzie pasowało?

 

Kwestia anteny, teleskop w słupku mi się podzieli na dwie części, chciałbym to naprawić albo wymienić.

W sieci takiej używki nie widziałem pozostaja szroty, tylko jak odkręcić te wkręty mocujące.

 

Dzięki i proszę o łopatologiczne wyjaśnienia.

 

Pozdrawiam ogr

Edytowane przez ogr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podłączenia, w pierwszym lepszym sklepie kupisz konektory za paręnaście groszy/sztuka. Zakładasz to to na kabel a potem zwyczajnie wciskasz na porty w głośnikach. Konektory wyglądają tak: http://electropark.pl/3199-thickbox/konektor-zenski-2-8mm.jpg

 

Możesz też normalnie uciąć wtyczkę i zalutować kable na portach głośników, tylko że przy ewentualnej chęci wyjęcia głośnika będziesz musiał odlutować, a konektorki po prostu ściągasz palcem z portów.

 

Natomiast co do anteny, to nie wiem jak to wygląda, ale nie ma tam po prostu śrub? :D

 

P.S. obojętne jak zdecydujesz się podłączyć nowe głośniki, pamiętaj o podłączeniu plusa i minusa we właściwe miejsca (!).

Edytowane przez grrruby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast co do anteny, to nie wiem jak to wygląda, ale nie ma tam po prostu śrub? :D

 

 

Tam są śruby dokładniej wkręty tylko pytanie jak je odkręcić? Jedna poszła bez problemu druga ani drgnie.

 

Pytam bo gdzies już czytałem o tym problemie ale nie mogę tego teraz znaleźć. Podobno jest z tym nie tak hop siup. Może ma ktoś patent na tą oporną śrubę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może po prostu dobry śrubokręt, mocno chwyć i odkręcisz? Bo polewanie tego odrdzewiaczami, wd40, colą itp to nie jest chyba najlepszy pomysł, że już o palniku nie wspomnę... Ale przyszło mi do głowy (nie wiem, może głupie), żeby popróbował odkręcić w różnych warunkach atmosferycznych, czyt. nagrzaną na słońcu albo przeciwnie: schłodzoną w nocy albo po deszczu? Może właśnie temperatura tutaj zadziała na Twoją korzyść ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt mi nie podpowie jaki model głośników? :(

 

Może dodam, że do 200 pln chcę się zmieścić. Ewentualnie dodatkowo dystanse, ale jakbym w 200 z dystansami to też się nie pogniewam.

Pozdrawiam

 

P.S.

 

znalazłem sobie takie:

 

http://allegro.pl/glosniki-jbl-gto-6528s-uniwersalny-montaz-165mm-i4308933069.html

http://allegro.pl/blaupunkt-gtx-663-de-power-220w-glosniki-16-5cm-i4239765254.html

http://allegro.pl/glosniki-samochodowe-alpine-sxe-1750-s-i4298669321.html

http://allegro.pl/jbl-gt5-652-wysylka-gratis-nowy-i4237239201.html

http://allegro.pl/clarion-sre1712s-gwarancja-fv-super-cena-i4276827318.html

http://allegro.pl/nowe-glosniki-infinity-ref-6532i-sklep-krakow-i4270773126.html

http://allegro.pl/alpine-spg-17c2-16-5cm-gwarancja-pl-sklep-w-wa-i4290976620.html

http://allegro.pl/u-dimension-el-coax-6-nowe-wysylka-gratis-warszawa-i4250518015.html

http://allegro.pl/glosniki-16cm-helix-b6x-blue-120w-promocja-i4243857381.html

 

Warto? Przypominam, że pod samo radio, bez wzmacniacza i innych gratów.

 

Jeszcze pytanie. Jak max głębokość głośnika dla standardowego dystansu ( ok. 9mm )

 

 

dzięki za podpowiedzi

Edytowane przez ogr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie, które znalazłeś to podobna półka cenowa i markowe produkty. Od jednych usłyszysz, że JBL to super firma, a Blaupunkta nie kupować, a inni Ci powiedzą, że Blaupunkt jest najlepszy a Alpine nie kupować, bo dopiero wyższe modele grają, a tak to kicha. I tak naprawdę racja będzie po środku, bo wszystko zależy od tego, jak będą zamontowane konkretne głośniki, w jakim samochodzie, czy z wygłuszonymi drzwiami, czy ze wzmakiem, jakie są inne głośniki oprócz nich w aucie, jakiej muzyki kto słucha i jeszcze pewnie parę innych czynników.

 

Osobiście brałbym Clariona, bo to poza tym Alpinem z licytacji jedyny odseparowany zestaw i ja po prostu lubię Clariona. Chociaż ten własnie Alpine odseparowany też nie wygląda źle. Ale wolę kupowac w sklepie. Kwestia jeszcze podłączenia, bo z odseparowanym tweeterem będziesz miał więcej zabawy, a nie wiem czy Ci się chce i jakie są Twoje umiejętności - aczkolwiek powinieneś dać radę. Jeśli uważasz, że chcesz wyjąć stare, wsadzić nowe głośniki, nie przerabiając nic więcej, to poszukaj jednak 2-drożnego Pioneera. Osobiście z podobnej półki cenowej jeździłem chwilę z 2-drożnym blaupunktem, 2-drożnym sony xplode, 2-drożnym pioneerkiem i on najlepiej wypadał. Też się zdziwiłem. Możesz jeszcze poprzeglądac parametry, typu skuteczność głośników (im więcej db tym lepiej), bo mocowo to albo podają nie prawdziwe dane albo i tak na jedno wyjdzie pod radiem.

 

Jeżeli chcesz większej zmiany w dźwięku, to każdy poleca wygłuszenie drzwi + odseparowany zestaw, osławione w tym przypadku są helixy db, hertze i powerbassy ;) To tak w skrócie, żeby już innych nie fatygować.

 

P.S. skocz sobie do jakiegoś media marktu albo salony car audio, przewaznie możesz sobie spokojnie porównać kilka kompletów i wybrać dźwięk, który Ci odpowiada. Nie koniecznie musisz też tam kupić te głośniki, możesz kupić po odsłuchu całkiem inne bądź nawet takie same gdzieś na allegro.

Edytowane przez grrruby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć, nie słuchając ich. Rozumiem, że nie masz możliwości ich odsłuchu nigdzie w sklepie?

 

Tak w ciemno, ja brałbym jednak Clariona.

 

EDIT: uświadomiłem sobie, że nie słyszałem podobnych głośników Clariona, a mój wybór jest podyktowany tylko zaufaniem do marki i tym, że mają ciut lepsze parametry "na papierze". Więc to tak naprawdę tylko i wyłącznie moje subiektywne zdanie. Natomiast z Pioneerkiem jeździłem jakiś czas i byłem zadowolony, więc może dla Ciebie lepiej byłoby kupić Pionka? Sam już nie wiem. Ja uzasadniłem, Ty wybieraj ;)

Edytowane przez grrruby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ładne są :wave: , mam za to problem zdemontowałem boczki. Oblamówek klamek nie połamałem ale za to uciekła mi w trawe zawleczka gałki szyby :thumbsdown: .

Nie w tym rzecz. Mianowicie głosniki są podłączone na kostkę taką małą. Nie tykam cęgów póki nie dowiem sie który kabel to +/- ? i jak to zamontować? Można konektory na kablach i lutowanie albo może jakieś kostki przejściowe są? Jesli są to dajcie linka albo symbol. Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj minus jest czarny, a plus wyróżniony w jakiś sposób - np. czerwony, czerwony z czarnym paskiem itp. Ale nie musisz wiedzieć która końcówka głośnika czy instalacji jest plusowa - ważne aby wszystkie głośniki były zamontowane tak samo. Jeśli chcesz mieć pewność że będą zamontowane tak jak fabryczne, to można użyć baterii 9V. Przykładasz na chwilę styki baterii do styków fabrycznego głośnika - polaryzacja obojętna, tylko zapamiętaj do którego styku głośnika przykładasz plus. Głośnik albo się wysunie albo schowa. Potem przykładasz baterię do nowego, tak aby zachował się tak samo jak fabryczny (również wysunął albo również schował). I wtedy już wiesz który styk jest który.

 

Przejściówki widziałem do kostek VW, do Nissana może być ciężej dostać - ale można popytać w takich małych sklepikach z milionem pierdół. Ale łatwiej wziąć dwa konektorki i je po prostu wsunąć w kostkę, ja tak robiłem w gwizdkach, i drugi koniec przewodu dolutować do głośnika. Najpewniejsze i powodujące najmniej strat połączenie to po prostu uciąć kostkę i przylutować przewody do głośnika, ale raz że to problem przy jakimś demontażu, a dwa - przy tej klasie sprzętu różnicy się nie usłyszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. zrobione, zlutowałem po odcięciu kostki i do głośnika. jak będzie trzeba zdemontować to cęgi i lutownica i heja

 

Kwestia anteny. Niestety nie udało mi się odkręcić tego ch....go wkreta ( z gwiazdki stożek się zrobił ). W związku z powyższym rozwiązałem  problem montując do tylnej klapy uchwyt CB i nowy uniwersalny pręt antenowy. Działa, nawet bez zakłuceń narazie . Oby wszędzie.

 

Ktoś wie jak bezbolesnie usunąć stary kabel ( fabryczny ) antenowy?

Edytowane przez ogr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość Młody B.

Co do odkręcania anteny to mogę dodać że u mnie ten zabieg poszedł gładko. Być może temperatura na zewnątrz ma na to wpływ, odkręcałem zimą przy około 0'C. Trzeba trochę uważać żeby w słupek nie uciekł pancerzyk w który chowa się antena, na szczęście są w nim dwa otwory przez które można przełożyć śrubokręt skutecznie go blokując :) W moim przypadku na nowo zamontowałem połówkę złamanej anteny i daje radę.

 

Mam też pytanie co do wielkości seryjnych głośników, jaki one mają wymiar? Chciałbym wymienić obecne ponieważ jeden zaczął charczeć a nie chcę sobie z tym robić dużej zabawy czy też budować super car-audio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...