Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dorobienie 2-go kluczyka do P12


helfi

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam takie pytanie, chciałbym dorobić kluczyk drugi bo gdzieś mi się zagubił. Niestety z tego co widze to koszt jest dość duży. Znalazłem firmę, która dorabia za 400 z dojazdem do klienta. Pytanie czy jest sens się bawić i czy można to zrobić taniej. 

 

Mianowicie - znajomy ma jakiś tam komputerek (max mógł zapłacić za niego do 1000) i mówi że ma w nim opcję klonowania kluczy, a jest dość świeży w tym temacie ( mówił, że ponoć wsadza się oryginalny do stacyjki, klonuje sie go i potem wkłada inny i przenosi sie z tego oryginału). Czy faktycznie jest to możliwe czy jemu się to tylko wydaje że to takie proste ? Pytam ponieważ kupiłbym wtedy drugi oryginalny kluczyk za paredziesiąt PLN zmienił grot i dał jemu do dorobienia. Pytanie czy faktycznie jest to tak do zrobienia czy to będą wyrzucone pieniądze i lepiej od razu w profesjonalnej firmie to załatwić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze. Nie zmienisz samego grotu od klucza, póki go nie połamiesz w drobiazgi. Grot i transponder od immobilisera to jedna spójna całość. Zaprogramuje Ci immobiliser, ale grot zostanie od tego auta od którego kupisz.

 

Do tego kiedyś pytałem w kilku punktach we Wrocławiu - mówili zawsze że Nissana się nie tykają, jeśli chodzi o NATS. Odsyłali do ASO zawsze.

Pilocik do alarmu zaprogramujesz z każdego innego Nissana, ten zespolony z kluczykiem.

Sam kluczyk - z tego co wiem TYLKO ASO.

 

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba biorą stary kluczyk, nowy kluczyk, i oba i tak dostają nowy kod - nie robi się klona, tylko na nowo programuje wszystko.

Ja osobiście, po obserwacji przejść różnych ludzi na forum - od razu pojechałbym do ASO. NATS rządzi się swoimi regułami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy rozbierałeś kiedyś kluczyk z P12 bo akurat w moim idzie wymienić sam grot bez problemu. Trzyma go śrubka, która również skręca obudowę kluczyka. Mam ten prostokątny widziałem też, że są owalne ale takiego nigdy nie rozbierałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no to ja mam te owalne. Przy prostokątnych może być inaczej. Następnym razem pisz od razu więcej konkretów.

Wobec tego - może i możliwe jest takie sklonowanie, ale niech się wypowie na pewno ktoś kto się już z tym bawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel moze coś podpowiesz jeszcze w tym temacie. Zanlazłem instukcję parowania kluczyka z immo i centralnym tak mi sie przynajmniej wydaje, i jest potwierdzone ,że działa też to na P12, Tylko pytanie czy to jest parowanie całe?  Immo + centralny czy tylko centalny zamek ? :

 

1. Wszystkie drzwi otwarte, baterie i akumulator w dobrym stanie.
2. Przekręć kluczykiem 6 razy w ciągu 10 sekund z pozycji "LOCK" do pozycji "ON" i zostaw z powrotem na "LOCK".
2. Powinno zamrugać dwa razy kierunkami.
3. Wciśnij na kluczyku klawisz "UNLOCK" i przytrzymaj. Naciśnij 3 razy klawisz "LOCK" po czym zwolnij "UNLOCK".(kluczyk wyjęty i trzymany blisko stacyjki) ( O który kluczyk chodzi ? Z którego programujemy, czy który chcemy zaprogramować ? Czy to wszystko tyczy się jednego kluczyka i całą procedurę ponawiamy 2 -gi raz dla drugiego kluczyka ?
4. Mrugnie raz.
5. Jak masz drugi kluczyk to zrób to samo z drugim (jedynie wciskanie guzików). Żaden nie musi być w tym czasie włożony do stacyjki ( tego za bardzo nie rozumiem i prosiłbym kogoś o rozwinięcie) .
6. Po zaprogramowaniu wszystkich kluczyków przekręć do pozycji "ON" dowolny klucz.
7. Zamruga dwa razy
WAŻNE Na wciskanie guzików masz po 2 sekundy, tak że paluszki muszą pracować szybko 

 

Tylko teraz nasuwa mi się pytanie, bo można kupic kluczyki, używane tylko podejrzewam, że musi być moduł w kluczyku taki sam - dobrze myślę ?

Mam u siebie moduł Siemens 5wk4 818. Dobrze by bylo podpiąc ten temat bo był już wałkowany widze kilkakrotnie i zawsze ktoś kluczyk zgubi albo mu sie zepsuje więc temat generalnie zawsze aktualny,

 

Znalazłem kluczyk ktory ma w opisie na kluczyku 5wk4 876/818 rozumiem że ten tez będzie pasował i to obojętne czy z micry czy z innego modelu ?

 

Tak przy okazji to w twoim kluczyku też da się dorobić grot osobno znalazłem na portalu aukcyjnym po prostu grot jest razem z półksiężycem w część obudowy wtopiony .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Warszawie przy ul. Grochowskiej kodują kluczyki do naszych aut za ok. 200zł (oczywiście immobiliser + centralny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel moze coś podpowiesz jeszcze w tym temacie. Zanlazłem instukcję parowania kluczyka z immo i centralnym tak mi sie przynajmniej wydaje, i jest potwierdzone ,że działa też to na P12, Tylko pytanie czy to jest parowanie całe?  Immo + centralny czy tylko centalny zamek ? :

 

1. Wszystkie drzwi otwarte, baterie i akumulator w dobrym stanie.

2. Przekręć kluczykiem 6 razy w ciągu 10 sekund z pozycji "LOCK" do pozycji "ON" i zostaw z powrotem na "LOCK".

2. Powinno zamrugać dwa razy kierunkami.

3. Wciśnij na kluczyku klawisz "UNLOCK" i przytrzymaj. Naciśnij 3 razy klawisz "LOCK" po czym zwolnij "UNLOCK".(kluczyk wyjęty i trzymany blisko stacyjki) ( O który kluczyk chodzi ? Z którego programujemy, czy który chcemy zaprogramować ? Czy to wszystko tyczy się jednego kluczyka i całą procedurę ponawiamy 2 -gi raz dla drugiego kluczyka ?

4. Mrugnie raz.

5. Jak masz drugi kluczyk to zrób to samo z drugim (jedynie wciskanie guzików). Żaden nie musi być w tym czasie włożony do stacyjki ( tego za bardzo nie rozumiem i prosiłbym kogoś o rozwinięcie) .

6. Po zaprogramowaniu wszystkich kluczyków przekręć do pozycji "ON" dowolny klucz.

7. Zamruga dwa razy

WAŻNE Na wciskanie guzików masz po 2 sekundy, tak że paluszki muszą pracować szybko 

 

Tylko teraz nasuwa mi się pytanie, bo można kupic kluczyki, używane tylko podejrzewam, że musi być moduł w kluczyku taki sam - dobrze myślę ?

Mam u siebie moduł Siemens 5wk4 818. Dobrze by bylo podpiąc ten temat bo był już wałkowany widze kilkakrotnie i zawsze ktoś kluczyk zgubi albo mu sie zepsuje więc temat generalnie zawsze aktualny,

 

Znalazłem kluczyk ktory ma w opisie na kluczyku 5wk4 876/818 rozumiem że ten tez będzie pasował i to obojętne czy z micry czy z innego modelu ?

 

Tak przy okazji to w twoim kluczyku też da się dorobić grot osobno znalazłem na portalu aukcyjnym po prostu grot jest razem z półksiężycem w część obudowy wtopiony .

 

Ten opis który wstawiłeś dotyczy TYLKO pilota alarmu.

Nie wiem jak jest w takich przypadkach jak opisujesz, jeśli chodzi o immobiliser.

Do mojego kluczyka da się dorobić sam grot, można kupić "surówkę" z tym półksiężycem, ale tam nie ma transpondera od immobilisera z tego co wiem.

To są tylko puste obudowy, z miejscem na przełożenie transpondera ze starego kluczyka (np. kiedy złamiesz grot w starym kluczu, a nie zgubisz stary klucz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Paweł,

 

Myślałem ze parowanie kluczyka tym sposobem to paruje i do alarmu i do immobilizera. Przecież jedno z drugim jest powiązane. w takim razie nie wiem po co by było parowanie kolejnego kluczyka tylko z alarmem.Po co mi drugi kluczyk skoro nie odpalę nim auta ? Możesz mi to wytłumaczyć bo nie za bardzo ogarniam tego. 

Dzisiaj będę próbował dołączyć kolejny kluczyk do immo za pomocą komputera zobaczymy co z tego wyjdzie. Opiszę jak się uda lub nie. Transponder do immo w kluczyku to jest ten układ który jest pod skosem wsadzony w rogu kluczyka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...