Thunder Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 no to pomierzyłem temperatury.... Tak jak miałem wrażenie - po starcie temp spada do około 7C (!!!) i tak trzyma przez 10-15 min... następnie temperatura dość szybko wzrosła w do 25... Na zewnątrz było 27 do 29. po przełączeniu na obieg zewnętrzny temp z nawiewu spadła do 23... I w takim razie co może być tego przyczyną??? Po postoju z 15 minut znowu chłodzi na 7C PS pomyliłem 2 ostatnie zdjęcia - temperatury się zgadzają - a godzina jest kilka minut wcześniej - na ostatniej focie, którą zrobiłem jest 23C tylko fotka jest poruszona, rozmazana... U mnie sprawa ma się tak: Po wyjechaniu z garażu termometr wskazywał 23C. To było gdzieś pomiędzy 12 a 13 godz. Na zewnątrz 32C. Po przejechaniu kilku kilometrów pokazało ok.10C i już tak zostało. Ani mniej ani więcej. Mimo to w kabinie nie jest zbyt chłodno. Nie naśmiewajta się z mojego termometra . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Pytanie klucz brzmi ile potrzebuje klima, żeby schłodzić budę całą przy takich temperaturach i czy jest to osiągalne. Moim zdaniem tak, ale tylko na długiej trasie. Wtedy gdy mam ustawione na 25 stopni w środku, kończy schładzanie i raz na jakiś czas się włączy. Jeżeli ustawiamy jeszcze niżej trzeba brać pod uwagę, że to potrwa. To tak w temacie tego czy climatronic działa. Grzmot jaką temp ustawiłeś na climatronicu? rozumiem, że nawiew na auto? jadę w przyszły weekend w trasę to postaram się na to spojrzeć czasowo. Bo kilka kilometrów to raczej żadne porównanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Byłem przed chwilą u gościa od klimy... mówił że japończyki tak maja, że odłączają klimę aby nie zamarzł parownik i odradzał grzebanie przy tym. Można to odłączyć ale nie poleca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Pytanie klucz brzmi ile potrzebuje klima, żeby schłodzić budę całą przy takich temperaturach i czy jest to osiągalne. Moim zdaniem tak, ale tylko na długiej trasie. Wtedy gdy mam ustawione na 25 stopni w środku, kończy schładzanie i raz na jakiś czas się włączy. Jeżeli ustawiamy jeszcze niżej trzeba brać pod uwagę, że to potrwa. To tak w temacie tego czy climatronic działa. Grzmot jaką temp ustawiłeś na climatronicu? rozumiem, że nawiew na auto? jadę w przyszły weekend w trasę to postaram się na to spojrzeć czasowo. Bo kilka kilometrów to raczej żadne porównanie. Nawiew w pozycji twarz-nogi, wentylator na max-a. Nie mam ckimatronica tylko trzy pokrętła z przyciskami, tak jak na zdjęciach Bartez-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 (edytowane) masz, środkowe pokrętło to od czego jest? Przecież tam ustawiasz dokładną temperaturę jaka w środku Cię interesuje i tego dotyczy omawiany temat w środku pojazdu jest czujnik i teoretycznie po uzyskaniu wewnątrz pojazdu ustawionej temperatury powinno się wianie uspokajać. Ja nie jestem w stanie nawet jak jest upał jeździć z wentylacją na maksa gdy zacznie wiać zimne bo po prostu zamarzam - stąd u mnie to auto. Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Szmiglo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Mam srodkowe pokretlo, ale jakos inaczej wyobrazalem sobie climatronika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Masz rację Grzmot - climatronic jest w VAGu - to taka ich nazwa automatycznej klimatyzacji. W nysie nie wiem - więc bezpiecznie powiedzmy że mamy klimatyzację automatyczną sterowaną albo przyciskami z wyświetlaczem (przedlift) albo pokrętłami bez wyświetlacza (polift). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 To po prostu takie pokretlo jak w lodowce ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 (edytowane) Bo lodowka to taki climatronik. U nas jest czujnik temp. wew. ,czujnik temp. parownik, czujnik temp. zew. ,czujnik naslonecznienia to wchodzi na sterownik, który robi czary mary i mamy automatyczną kimatyzacje w wydaniu Nissana. Moje pomiary (dobrze ze wypadku nie spowodowalem): temp. zewn. 24 (wg. mojej nyski) lekko pochmurnie, jazda po miescie, temp. na 18 , nawiew na godz. 12, pomiar w srodkowej kratce. Maly szok po 3 min. 8 stopni i nastepnie wachania od 6.8 do 8.3 jazda okolo kwadransa. Zdziwienie dlatego, że moje subiektywne odczucia były inne bo w aucie nadal dosc goraco (8 godz. na parkingu). Wylaczam klime wskazanie 32 stopnie. 15 min. postój z otwartym dachem wskazanie w kabinie 35 stopni, następnie jazda 20 min. z temp. zew. od 27 do 30 (wskazania z Nyski) nadmuch na godz. 10 wskazania od 9 do 12.5 nizej nie chce zejść, nawiew na max. temp. taka sama, ale dla mnie nieprzyjemnie bo mocno dmucha zimnym. Nawiew na auto i temp. na 24 momentalny spadek obrotów i wzrost temp. w kratce do 25 stopni, po chwili 15 i rozladowala mi sie bateria w mierniku :-) . Podsumowujac wyniki mnie zaskoczyly na plus, moje odczucia były inne, ale może to dlatego, że jak jeżdżę z dzieciarnia to nawiew raczej słaby tak koło godz. 9 , natomiast moja zona nagminnie przelacza nawiew na nogi bo jej zawsze dmucha w twarz. Sam rzadko jezdze z klima bo lubie wiatr we wlosach wiec mam ciagle otwarty dach. @Bartezm coś pomyślę. update: Dzis dla porównania sprawdziłem w Yarisie, klima manual ustawiona na min. temp w środku 27, na zewn. 20 wg. jarka po około 2 min. w nawiewie od 4.6 do 6.5 wiec zważywszy na dużo niższą temp. zew. tak samo jak w nysce Edytowane 13 Czerwca 2014 przez nysska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 (edytowane) Chciałbym dodać, że odczuwanie temperatury jest subiektywne i łatwo się do tego przyzwyczaja organizm. Dlatego jej odczuwanie jest złudne. Może być nam nie dość mroźno w kabinie a jak wyjdziesz na zewnątrz to się stopisz i wtedy odczujesz temp. W x jest typowy climatronic to znaczy, że sam pilnuje zadanej temperatury i uwaga: nasłonecznienia bo czujnik jest nasłonecznienia pod szybą. I jak wali słońce to się wzbudza a jak nie ma to słabiej wali. Wot cała filozofia. Edytowane 14 Czerwca 2014 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 no to pomierzyłem temperatury.... Tak jak miałem wrażenie - po starcie temp spada do około 7C (!!!) i tak trzyma przez 10-15 min... następnie temperatura dość szybko wzrosła w do 25... Na zewnątrz było 27 do 29. po przełączeniu na obieg zewnętrzny temp z nawiewu spadła do 23... I w takim razie co może być tego przyczyną??? Po postoju z 15 minut znowu chłodzi na 7C PS pomyliłem 2 ostatnie zdjęcia - temperatury się zgadzają - a godzina jest kilka minut wcześniej - na ostatniej focie, którą zrobiłem jest 23C tylko fotka jest poruszona, rozmazana... czy może ktoś rozkminił do tej pory jak to naprawić - w tej chwili mam połowe nawiewu rozebrane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.