Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Spalanie gazu w mieście Nissan Primera 1.8 p11


gizmoislands
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

gdziekolwiek, gdzie maja scaner aby się podłączyc, znajdź @ullissesa też jest z 3miasta powinien pomóc :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy eko jeździe paliwo powinno Ci się spokojnie w mieście zamknąć w przedziale 8.9do10. Tak więc pewnie masz troche za bigato. Najpierw podepnij pod N.Cinsult by przesoftować program i mape na Bp, potem dopiero korekta na Lpg. Ustawiamy Lpg do Bp nie odwrotnie. Żadne korekty Lpg nic nie dadzą jak na Bp jet do luftu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja miałem sr 20 w P10 potem to samo SR w p11 a potem miałem na chwilę Lookiego p11,144 co ma coś nie halo dalej bo przelewa

 

ale czasy mniej więcej kojarzę

 

ale to ty namachałeś ze 200 tyś na lpg w tym ...hahahaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to ty namachałeś ze 200 tyś na lpg w tym ...hahahaha

no i dalej jeździ, dobrze wspominam to auto i jak by była okazja to bym je odkupił :D dla młodego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio co zauważyłem,podniosło się spalanie,nie bardzo znam powód ,zasady jazdy te same,a tu zonk.Bylo na pełnej butli 34lpelna.jakies 325 do330 km.Teraz po zatnkowaniu przejechałem 285km,50 km spora rożnica ,staram sie znaelżc powody :whistle: tej sytuacji,ktos wspomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 nie śmierdzi,jest ok.Tak wiem z tym że  to gdzies pojawiło się z 3,4 tankowania temu.A od majówki nie zauważyłem zmian,aż tak wielkich ,moze to juz wina filtrów czas na wymianę ,prawie 10tyś.nalatane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może lipny gaz i dlatego, miałem tak kiedyś tankując na Orlenie w trasie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie po dłuższym weekendzie,

 

podpiąłem samochód pod komputer, okazało się, że sonda lamba za katalizatorem jest chyba uszkodzona, cały czas pokazuje "Uboga mieszanka".

Dziś wybiorę się do warsztatu, gdzie montowałem gaz i umówię się na naprawę.

Tak w przybliżeniu - ile mnie ten interes będzie kosztował?

 

Dziękuję wszystkim za porady, pewnie dalej bym się tak kulał z dużym spalaniem (zakładając, że to wina sondy i naprawa pomoże).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był już przypadek kiedy rzeczywiście druga sonda powodowała zawyżanie spalania, instrukcja nie wyklucza zupełnie jej wpływu na skład mieszanki (aczkolwiek w normalnych warunkach sprawnego silnika nie powinna mieć wpływu na spalanie).

A zapłon w jakim masz stanie? Jakie świece, jaki przebieg na nich? Lepiej wymienić/zainteresować się najpierw tanimi rzeczami eksploatacyjnymi niż na chybił trafił kombinować z czujnikami, które są drogie a mogą być sprawne. Dolot, wydech szczelne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie sa pozostałe parametry?? korekty silnika I lambda jak pracuje?? II lambada nie ma wpływu jest kontrolna, sprawdza sprawnośc kata, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ec_qg16&18.pdf, str. 171:

 

The heated oxygen sensor 2 (rear), after three way catalyst, monitors the oxygen level in the exhaust gas.
Even if switching characteristics of the heated oxygen sensor 1 (front) are shifted, the air fuel ratio is controlled to stoichiometric, by the signal from the heated oxygen sensor 2 (rear).

This sensor is made of ceramic zirconia. The zirconia generates voltage from approximately 1V in richer conditions to 0V in leaner conditions.
Under normal conditions the heated oxygen sensor 2 (rear) is not used for engine control operation.

Już któryś raz to wklejam, najważniejsze: jest możliwe, że druga sonda wzbogaca/zuboża mieszankę, chociaż zapewne jest to mało prawdopodobne (albo nie jest to często spotykana sytuacja).
Pisanie, że nie ma wpływu jest po prostu błędne, bo ten wpływ może mieć. Przy czym jak kiedyś szukałem to nie znalazłem jakie to są te warunki inne, niż normalne.

 

Nadal sprawdzałbym świece, u mnie ostatnio auto zaczęło lekko kuleć, słabsze było, pomogła wymiana świec dopiero, a miałem platyny o przebiegu 40tys km. (teoretycznie powinny wytrzymać 60tys. na LPG). I przy okazji przetestowałem też, że nawet delikatnie mniejsza przerwa poprawia pracę na wysokich obrotach (5-7tys. rpm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok Panowie, pytałem poprzedniego właściciela o świece - nie pamięta kiedy były wymieniane, więc chyba spróbuję tego

pytanie do Was - jakie kupić? bo próbowałem szukać i na dzień dobry 12 różnych marek mi się pokazało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po dłuższym czasie

 

na razie przesiadłem się na dwa kółka i dopiero teraz w międzyczasie wymieniłem świece

poprosiłem w sklepie o NGK, dostałem BKR5ES-11 - sprzedawca sam dobrał mi świece, ale zauważyłem później w internecie, że do nissana primery powinny być teoretycznie BKR5E-11

czy to robi dużą różnicę? poprzednie również miałem BKR5E-11

jeżeli chodzi o stan świec - były tylko lekko brązowe, więc wg opisów jakie znalazłem to chyba dobrze, ale za to szczelina była w nich sporo większa niż w tych nowych świecach (dało się to gołym okiem zauważyć)

 

silnik chodzi ok, zobaczymy tylko ile spali (sprawdzę, jak wyjeżdżę cały zbiornik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wyczytałem / znalazłem to BKR5E-11 ma elektrodę zakończoną w formie "V" , a BKR5ES-11 ma zakończoną na płasko - w parametrach chyba się nie różnią

czy to ma wpływ na coś to już nie wiem - może ktoś z Was wie (pewnie w jakimś celu są różne zakończenia)

 

Tak się zastanawiam, czy się dobrze wyraziłem - chodziło mi o tą końcówkę świecy (zakładam, że to jest część elektrody).

 BKR5E-11

http://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9308

 

 

BKR5ES-11 

http://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9320

Edytowane przez gizmoislands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

trochę czasu minęło od wymiany filtra i świec, przy pracującej w tej upał klimatyzacji spalanie w mieście spadło do ok 12,8L gazu na 100km, więc niecałe 2 litry ucięło od poprzedniego wyniku

myślę, że bez klimy ok 11,5L - 12L da się wyciągnąć (patrząc po spalaniu na komputerze).

 

btw. na podstawie czego sprawdzane jest średnie spalanie? bo pokazuje mi średnie spalanie benzyny w warunkach takiej jazdy, do tego muszę dodać poprawkę na to, że jeżdżę na gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...