Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

tinka ciezko sie zbiera


muchamati2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio zauwazyłem jakby problem z moja tinka, problem polega na tym ze jak by ciezko sie zbiera, jak by ciagła za soba wagon towarowy, hamulce nie trzymaja bo sprawdzałem, turbinka tez jest ok bo słychac jak gwiżdże i ciagnie od 1800 obrotów. co jest nie tak?? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mocno gwizdze to nie jest dobrze moja po regeneracji i prawie jej nie slychac 

jak icka nie mialem to tez w upalne dni ciezko sie zbieral jak bym zaladowanym autem po dach jezdzil

sprawdz jak z rana jezdzi sie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z rana własnie sie zdziwiłem :|  wsiadłem o 6 rano i jak by nie ten sam samochód. myslicie ze to moze byc wina temperatury???

 

jacek22: dokładałes osobni ic???

Edytowane przez muchamati2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokladalem icka ale tez zmienilem programik i ciagnie ladnie z dolu ostatnio paska na pompowtryskach odstawilem 

moze i mial ten passat 105km ale zato 270nm zreszta 110 konne 1.9 zostaje styłu (na cb zgadalismy sie jakie silniki mamy)

raz mi 1.9 sie oparlo ale mial chyba tez programik zmieniony bo strasznie kopcił wiec dalem spokoj za mala roznica w wyprzedzaniu

zapomnialem zatkaj egr to leeko cos poprawi przynajmniej ruszanie spod swiateł jak puscisz noge z gazu otwiera sie egr i grzeje dolot i wtedy z pod swiatel ruszasz ostatni

Edytowane przez jacek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywaliłem egr, różnica jest kolosalna, dzień do nocy hehe, mam tez wirusa w swojej na 121 koni sprawdzane na hamowni.

Boje sie tylko o tego egr, bo naczytałem sie ze jego usuniecie ma wpływ na trwałosc tłoków oraz turbiny. czy to prawda??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak az taka roznice miales przed i po wymintowaniu egr to moze nie domykał sie nie martw sie o trwalosc

a mam pytanie czy z dwoch stron zaslepiles?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jednej strony zaslepiłem z tej co jest egr, i tak miałem problem bo w tino jest duze podszybie i egr jest głeboko schowany ale jakos dałem rade, tylko mysle za dałem za cienka blaszke i jestem ciekaw czy mi nie przepali :/

A powinno sie z obu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak mialem blaszke po puszce od piwa to przepaliło w paru miesiecyach dalem 2 blaszki ok 3mm jedna przy kolektorze dolotowym druga przy wylotowym 

troche zabawy bylo ale jak juz wszystko dopasowałem to jest git a egr lezy na połce wraz z ta rurka

jak zaslepisz z drugiej strony to polepszy sie znaczaco reakcj na gaz bo zmniejszysz pojemnosc wydechu przed turbina 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tinkowcy

jak macie wrażenie, że turbo słabo ładuje (szczególnie, gdy jest cieplej) i brak wam mocy powyżej 3k* przy wyprzedzaniu to rada jest prosta: zdjąć obudowę intercoolera.

Składa się z części montowanej do zderzaka (widać taki "lej" od przodu, przy przeciwmgielnym. Z prawej jest tam zaślepka do gwintu haka),

oraz mocowanej na 3 śruby osłony przykręcanej do intercoolera.

Te plastiki zasłaniają 2/3 powierzchni IC...

Wiadomo, że różnica nie będzie odczuwalna w korku ani na niskich obrotach, zanim turbina przynosi efekt.

 

*u mnie dobrze szedł na 4ce do 110-120, później ubywało zdolności rozpędzania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak mialem blaszke po puszce od piwa to przepaliło w paru miesiecyach dalem 2 blaszki ok 3mm jedna przy kolektorze dolotowym druga przy wylotowym 

troche zabawy bylo ale jak juz wszystko dopasowałem to jest git a egr lezy na połce wraz z ta rurka

jak zaslepisz z drugiej strony to polepszy sie znaczaco reakcj na gaz bo zmniejszysz pojemnosc wydechu przed turbina 

 

Rozmawiałem z jakiś miesiąc temu ze swoim mechanikiem i powiedział iż NALEŻY zaślepiać tylko i wyłącznie przed samym EGR-em.

To są słowa mechanika a nie moje. Czy mówi prawdę i dlaczego tak powinno być to się nie zagłębiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirku - jeśli możesz, to spytaj czemu tak?

bo sądzę, że to nie jest zależne od typu silnika (mamy nieco inne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2.2di mozna wyciagac egr ale juz w 2.2 dci trzeba oporniczek wkładając w kostke egr  jesli tego sie nie zrobi komputer błąd wykarze

a o tym oporniku to gdzies na forum ktos pisal

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie chyba jest ten problem że ja mam Dci, ale jak wspomniał Jacek, po zaślepieniu w dci komp będzie pokazywał błędy.

Nie wiem czy miał na myśli tylko di i dlaczego zaślepianie z jednej strony - nie pytałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja EGR'a unieruchomiłem przez wyciągnięcie wtyczki od niego a jest ona pod tą plastikową osłoną silnika z lewej strony patrząć od przodu auta bliżej podszybia. Bestja zbiera się wspaniale ale fakt,że jak jest ciepło to mogł by ic lepiej chłodzic:-/

Burnig a czy te odsłonięcie chłodnicy powietrza polepszyło Ci jakoś odczuwalnie działanie turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiło zdecydowanie.

"Kop" turbiny jest mocniej odczuwalny, ale co najważniejsze, nie znika moment powyżej 3tys. obrotów, co jest istotne na trasie przy wyprzedzaniu (można dłużej przeciągnąć na 3ce, czy 4ce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Tinkowcy

jak macie wrażenie, że turbo słabo ładuje (szczególnie, gdy jest cieplej) i brak wam mocy powyżej 3k* przy wyprzedzaniu to rada jest prosta: zdjąć obudowę intercoolera.

Składa się z części montowanej do zderzaka (widać taki "lej" od przodu, przy przeciwmgielnym. Z prawej jest tam zaślepka do gwintu haka),

oraz mocowanej na 3 śruby osłony przykręcanej do intercoolera.

Te plastiki zasłaniają 2/3 powierzchni IC...

Wiadomo, że różnica nie będzie odczuwalna w korku ani na niskich obrotach, zanim turbina przynosi efekt.

 

*u mnie dobrze szedł na 4ce do 110-120, później ubywało zdolności rozpędzania ;)

 

Adam, czy na podstawie tych moich fotek co dawałem temat odnośnie belki możesz mi powiedzieć dokładniej o jakie plastiki chodzi.

Bo albo nie mogę "załapać" lub jednak Tinki i w tym miejscu się czymś różnią?

https://plus.google.com/photos/112115303120821761314/albums/5776567451750868001?banner=pwa&authkey=COzlzsur8OTUJg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj różnią się - u Ciebie, w DCi jest FMIC, ze świetnym nawiewiem.

U nas w Di jest SMIC w nadkolu po stronie kierowcy - przy świetle przeciwmgłowym jest tam jakby "lejek", który ogranicza przepływ powietrza na IC.

U Ciebie ten lejek (o ile jest - brak foty zderzaka) kieruje chyba powietrze pod samochód (sądząc po kształcie bocznej osłony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz proszę czy ten plastik nie chroni chłodnicy np przed deszczem i śniegiem?

Jak tego nie będzie to czy ruda nie zje jej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

To ja u siebie żadnego lejka nie mam z żadnej strony. Obok halogenów są tylko zaślepki. Natomiast osłona, zakrywa-osłania silnik z boku jak i z przodu.  

Zawsze jestem przygotowany /prawie na wszelkie tematy/ tutaj również są fotki z osłonami silnika w mojej Tince.

https://plus.google.com/photos/112115303120821761314/albums/5889016620307937521?banner=pwa&authkey=CIGx2uni-rfNSw

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruda nie zje, gdyż sama "część czynna" IC powinna być ztcw alumiowa, zaś obudowa jest zabezpieczona antykorozyjnie.

Zdjęcie poglądowe bez zderzaka (wybaczcie, że nie mam więcej fot, ale na urlopie żona ganiała z dzieckiem, a ja usuwałem rudą ;) )

http://i62.tinypic.com/345k60j.jpg

Zdjęcie zrobione teraz pod pracą, żeby pokazać jak to wygląda po zdjęciu "lejka" i osłony IC:

http://i57.tinypic.com/2dkaloo.jpg

widać wyraźnie nacięcia, które służą do mocowania lejka, oraz jedno z miejsc, gdzie mocowana jest osłona IC,

wiszący przewód prowadzi do lampy przeciwmgłowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz pytanie-czy zderzak trzeba zrzucić czy wystarczy same osłony pod auta?

Teraz to już widzę,że będzie chłodzić konkretnie:-)

Aha tyko czy w końcu odetnie te turbo:-)

Edytowane przez sigma3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zdejmowałem, bo zajmowałem się też rudą.. bez zdjęcia może być ciężko.

Potrzebny klucz oczkowy 10, celem przytrzymania nakrętki mocującej do błotnika + długi klucz nasadowy 10, aby to od dołu odkręcić (trzeba delikatnie odchylić osłonę).

Reszta na wkręty i "choinki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...