DadanGR Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Witam, od jakiegoś czasu borykam się z problemem w moim X-Trail'u T30, 2007r. z przebiegiem 93 tys. Problem występuje codziennie z rana, na zimnym silniku wystudzonym po całej nocy. Problem polega na gaśnięciu silnika przy hamowaniu/dohamowaniu. Samochód ma instalacje LPG - BRC, ale gaśnie na benzynie, wiec wykluczam problem z instalacją. Check-in czasami się zapala - błąd - wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach, byłem z tym w ASO, skasowali, ale po pewnym czasie znów się włącza, ale to mniejsza, bo przy instalacjach to standard. Bardziej problematyczne jest gaśnięcie silnika. W ASO niczego się nie doszukali, inni mechanicy sugerowali przepustnice w związku z czym została przeczyszczona i obroty wyregulowane, ale nie pomogło. Świece, przewody, styki, sprawdzone są ok. Kolejną potencjalną przyczyną miał być przepływomierz, ale też po przeczyszczeniu rezultat ten sam - samochód gaśnie na zimnym silniku, potem problem znika, na ciepłym jest ok. Zostało również sprawdzone ciśnienie na cylindrach. Założenia producenta to między 9,9 - 11 na każdym cylindrze. U mnie pomiar pokazał : 1 - 10 2 - 11 3 -10 4- 11 Pytanie zasadnicze, co to k***a może być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Jedyne co mogę potwierdzić swoimi pomiarami to u mnieCylinder 1 - 10.5 Cylinder 2 - 10.5 Cylinder 3 - 10.5 Cylinder 4 - 10.5 Osobiście szukałbym któregoś wadliwego czujnika... Jeżeli to tylko dzieje się na zimnym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DadanGR Opublikowano 16 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Dzięki za info. Pierwsze hamowanie na zimnym w 90% przypadków gaśnie. Potem sytuacja jest ok, na ciepłym bezproblemowo. Jadę na serwis instalacji LPG po 30 tys., akurat mi wybiło, jak się nie poprawi, to raczej idę w kierunku regulacji zaworów, co wiąże się ze szlifem, bo to obstawiam od początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylwek22 Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 DADANGR problem rozwiązany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoozva Opublikowano 14 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 Kolego, też mi początkowo gasł przy hamowaniu. Przeanalizuj mój temat sprzed ...dłuższej chwili może Ci się przyda: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89233-t30-25-automat-06-gaśnie-przy-hamowaniu/?hl=%2Bgaśnie+%2Bprzy+%2Bhamowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eliomys Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Witam, Posiadam X-traila T30 z silnikiem 2.0 beznzyna + LPG. Auto ma przebieg 275 tys. Aktualnie jest po remoncie silnika polegającym na: kompletnej regeneracji głowicy (planowanie, ustawienie luzów, wymiana uszczelniaczy zaworowych itd), wymianie pierścieni tłokowy, panewek korbowodowych, łańcucha rozrządu, uszczelek na dół i górę silnika. Naprawa została podyktowana ogólnym zmęczeniem silnika (spadek mocy, branie oleju, problemy z odpalaniem). Po naprawie silnika kultura pracy poprawiła się. Pracuje równo i cicho, tak jak kiedyś. W zasadzie wszystko jest ok. Nie wiem jak z braniem oleju bo nie pojeździłem jeszcze za dużo. Nie zmieniła się natomiast sytuacja z błędem p0300. Zarówno przed jak i po naprawie wyskakuje błąd p0300. Odłączyłem instalacje LPG i zakręciłem zawór na butli. Błąd nadal wyskakuje, więc raczej wykluczam wine instalacji LPG. Póki co wierzę, że naprawa silnika została przeprowadzona prawidłowo, więc wykluczam również luzy zaworowe. Podmieniałem również cewki. Nie było żadnych zmian. Sprawiłem napięcie na wszystkich prawidłowe. Nawet dokupiłem 2 cewki i podmieniałem każdą. Również bez zmian. Pytanie co może w takim razie powodować wyskakiwanie błędu? Świece? Czujnik wałka rozrządu? Dodam, że auto ma wycięty katalizator przedni. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Pierwszy podejrzany to luzy zaworowe (łatwo to sprawdzić wystarczy zdjąć pokrywę zaworów), drugi podejrzany źle ustawiony rozrząd. W jakich warunkach pojawia się błąd? Zaraz po skasowaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 zakładam, że świece dałeś nowe po remoncie. Warto może obejrzeć dokładnie instalację elektryczną do cewki na tym cylindrze. Może jest gdzieś uszkodzona, przetarta a może w samej wtyczce do cewki jest coś nie tak (uszkodzony pin, naderwany kabel). Skoro podmiana cewek nie zmienia miejsca wypadania zapłonu to szukałbym właśnie w elementach które pozostają (świeca, inst. elektryczna itd). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eliomys Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 (edytowane) ulisses - tak błąd po naprawie pojawia się zaraz po skasowaniu, czyli kasuje odpalam, auto pochodzi chwile i zaświeca się kontrolka, przed naprawą błąd wyskakiwał różnie, czasem zaraz po skasowaniu czasem po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów strus251 - świece zostały stare, ale planuje wymienić Edytowane 23 Sierpnia 2018 przez eliomys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Zacznij od wymiany świec i sprawdzenia luzu, potem do sprawdzenia wiązka do ecu (zapłon, czujniki wału/wałka), potem ustawienie rozrządu i na koniec zostaje podmiana ECU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eliomys Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 A czy może wystąpić sytuacja, że przy źle ustawionym rozrządzie silnik będzie pracował prawidłowo? Tzn ma moc, nie hałasuje, odpala elegancko itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Zależy o ile jest ten rozrząd przestawiony, jak niewiele to możesz nie zauważyć różnicy w pracy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skierak Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Nie wiem czy to pomoże ale w moim Xsie miałem notoryczny problem z błędem p0300 i innymi z wypadaniem zapłony na 1 cylindrze i losowym wypadaniem + błąd przepustnicy. Po czyszczeniu przepustnicy błąd ustępował na 3, 4 dni. Po 6 razie rozebrałem przepustnicę z całym potencjometrem i okazało się że wąsy które powinny stykać się na tej płytce z lutem nie stykają się. Podgiełem je żeby ładnie stykały i zmontowałem z powrotem. Od pół roku nie miałem błędów a t30 chodzi jak by odzyskał połowę mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lasiat Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 Witam. Mój znajomy ma podobny lub taki sam problem. Ciągle wyskakuje kontrolka check engine i okazuję się, że wyrzuca błąd P0300. Według instrukcji serwisowej na pinie 4 powinno być 12V a w rzeczywistości tak nie jest. Poniżej zamieszczam schemat elektryczny. Podejrzewamy przekaźnik lecz niestety nie wiemy gdzie on jest zlokalizowany. Mam nadzieję, że ktoś podpowie gdzie go powinniśmy szukać a może w czegoś innego powinniśmy szukać? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gryci Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Siemka. Wznawiam temat. W dniu wczorajszym pojawił mi się takowy błąd. Wydaje mi się że ma to związek z napięciem na cewki. Wczoraj odpalałem na kable hondę Accord 1.8 PB i w trakcie dłuższego kręcenia u mnie pojawiło się coś takiego. Podłączyłem elm i skasowałem blad. Będę to jeszcze obserwował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt206 Opublikowano 23 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2019 W dniu 13.05.2016 o 11:22, DadanGR napisał: Witam, od jakiegoś czasu borykam się z problemem w moim X-Trail'u T30, 2007r. z przebiegiem 93 tys. Problem występuje codziennie z rana, na zimnym silniku wystudzonym po całej nocy. Problem polega na gaśnięciu silnika przy hamowaniu/dohamowaniu. Samochód ma instalacje LPG - BRC, ale gaśnie na benzynie, wiec wykluczam problem z instalacją. Check-in czasami się zapala - błąd - wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach, byłem z tym w ASO, skasowali, ale po pewnym czasie znów się włącza, ale to mniejsza, bo przy instalacjach to standard. Bardziej problematyczne jest gaśnięcie silnika. W ASO niczego się nie doszukali, inni mechanicy sugerowali przepustnice w związku z czym została przeczyszczona i obroty wyregulowane, ale nie pomogło. Świece, przewody, styki, sprawdzone są ok. Kolejną potencjalną przyczyną miał być przepływomierz, ale też po przeczyszczeniu rezultat ten sam - samochód gaśnie na zimnym silniku, potem problem znika, na ciepłym jest ok. Zostało również sprawdzone ciśnienie na cylindrach. Założenia producenta to między 9,9 - 11 na każdym cylindrze. U mnie pomiar pokazał : 1 - 10 2 - 11 3 -10 4- 11 Pytanie zasadnicze, co to k***a może być ? witam, ja mam taki sam problem w Xsie 2,5 plus LPG czy udało sie rozwiązać twój problem? wiem że trochę czasu minęło .... witam, ja mam taki sam problem w Xsie 2,5 plus LPG czy udało sie rozwiązać twój problem? wiem że trochę czasu minęło... sprężanie: 1 - 11 2 - 11 3 -11 4- 11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gryci Opublikowano 23 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2019 Pojawia się i znika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
i444 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 witam w moim x trailu też pojawiał się błąd p0300 i od czsu do czasu p0011 , obroty(niebieski)skakały od 600 do 800, poniżej wykres, sondy 1(pomarańczowy)sondy 2 (szary), zastanawiałem się dlaczego sonda 2 tak dziwnie się zachowuje kąt wyprzedzenia zapłonu(żółty) i Ustawienie faz rozrządu zaworów dolotowych - rząd 1(niebieski) męczyłem się tydzień, pomogło zatankowanie lepszego paliwa, obecnie bez błędów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gryci Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Lepsze czyli co na Shell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
i444 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Orlen 98 95 jakis pewnie syf mnieli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vieri3410 Opublikowano 29 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2020 Witam wszystkich,od zakupu pojawia mi sie co kilkaset km blad losowego wypadania zaplonu/lub na 3 cylindrze. Cewki mam zalozone nowe ( firma sentech) swiece rowniez. Silnik chodzi raczej rowno,czasem nim zatelepie/zadrzy. Bylem u kilku mechanikow-kazdy mowil ze cewki sa byle jakiej firmy i jakosci i nalezy zaczac od tego bo choc nowe moga kiepsko pracowac.Stad pytanie-szukajac nowych cewek jakiej firmy szukac?Nissany maja jakies ulubione? co bylo wkladane na 1 montaz? Poza tym nie wykluczam ze silnik powoli sie konczy.. kompresja 9.9 na kazdym cylindrze a luzy zaworowe wg mechanika 'prawie w normie' wiec chyba tez nie do konca. Srednie spalanie w okokicy 10l / 100km aczkolwiek demonem predkosci tez nie jest. Prosze pomozcie,podpowiedzcie cos bo generalnie fajnie sie tym smiga a przez takie pierdoly czlowiek sie jedynie zniecheca. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.