Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

terrano 2.7 tdi nie odpala


Patryk753
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów,mam problem z moim nissanem 2.7 tdi,problem polega na tymi iż nie chce odpalac nawet na ciepłym silniku,wywnioskowałem napewno że za krótko grzeja świece,teraz to nie grzeja juz wogole,po bezposrednim podłaczeniu świec do akumulatora normalnie odpala,wszsytkie swiece wymienione i sa sprawne,glowica po kompleksowym remoncie,wymieniony także czujnik wody na termastacie,po wymianie tego czujnika na kilka odpalen mozna powiedziec,  się polepszyło ale teraz problem wrócił,prosze o wyrozumiałośc jestem tu nowy i jeżeli ktoś z was potrafił by mi pomóc proszę o jakies sugestie,czekam z niecierpliwościa.pozdrawiam patryk753

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekazniki swiec to fakt, ale na cieplym silniku to powinien zlapac. Paliwa nie dostaje, wiec sprawdz filtr i wszystko co przed nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś przekaźniki grzania, czy się załączają

Załącza się a nie wiesz czasami co steruje tymi przekoźnikami ?

Przekazniki swiec to fakt, ale na cieplym silniku to powinien zlapac. Paliwa nie dostaje, wiec sprawdz filtr i wszystko co przed nim.Z

Został wymieniony cały przewód paliwowy i paliwo silnik dostaje, więć w czym problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale on wogóle nie zapala czy zapala ale po dłuższym "mieleniu rozrusznikiem"?

czasami jak mu zaczną grzać świece albo podłącze świece bezpośrednio do akumulatora to odpali, a tak to nie ma szans  :(  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przydałoby się sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach 15 min roboty a dużo usterek wykluczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przydałoby się sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach 15 min roboty a dużo usterek wykluczy

a jeśli by nie było to, to co mogę jeszcze sprawdzić?

A nie ma ktoś jakiegoś pomysłó dlaczego te świece nie grzeją? Przekażnik jes sprawny więc to nie to 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie trzyma odpowiedniego ciśnienia bedzie maiał problemy z paleniem. a skoro mówisz ze gorący silnik też nie odpala to nie koniecznie winił bym dzialanie świec żarowych. A powiedz po Co zdejmowaleś glowicę i czy odkręcana była pompa wtryskowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie trzyma odpowiedniego ciśnienia bedzie maiał problemy z paleniem. a skoro mówisz ze gorący silnik też nie odpala to nie koniecznie winił bym dzialanie świec żarowych. A powiedz po Co zdejmowaleś glowicę i czy odkręcana była pompa wtryskowa?

Ponieważ znajomy mechanik mówił że ten problem z paleniem to przez głowicę i oddaliśmy ją do regeneracji , miała dużą ilość nagaru , pompa wtryskowa nie była odkręcana 

świece żarowe są dobre tylko coś się dzieje że nie nie "dochodzi" do nich prąd i nie grzeją 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuu...,to dobrze Ci doradził ;/ ale jeśli mowisz że jak podłączasz świece na krótko to odpala bez kłopotu to sprawdź przekaźnik świec ewentualnie wymień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuu...,to dobrze Ci doradził ;/ ale jeśli mowisz że jak podłączasz świece na krótko to odpala bez kłopotu to sprawdź przekaźnik świec ewentualnie wymień

ale ten przekaźnik jest sprawny, a tym przekaźnikiem nic nie steruje ?

Edytowane przez Patryk753
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece żarowe są dobre tylko coś się dzieje że nie nie "dochodzi" do nich prąd i nie grzeją 

 

kurcze no trzeba sprawdzić po kolei wszystko z tymi świecami , tam przecież nie ma kosmicznych technologii ?

jak przekaźnik się załącza to znaczy że sterowanie jest tak więc po to tam szukać ? jest ok

czy jest zasilanie z akumulatora na przekaźnik ? nie to sprawdź bezpiecznik krótkie kabelki na wtyczkach przy aku

czy jest zasilanie bezpośrednio za przekaźnikiem ? jak nie to przekaźnik do wymiany

jest za przekaźnikiem nie ma na świecach, szukaj przerwy w obwodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze no trzeba sprawdzić po kolei wszystko z tymi świecami , tam przecież nie ma kosmicznych technologii ?

jak przekaźnik się załącza to znaczy że sterowanie jest tak więc po to tam szukać ? jest ok

czy jest zasilanie z akumulatora na przekaźnik ? nie to sprawdź bezpiecznik krótkie kabelki na wtyczkach przy aku

czy jest zasilanie bezpośrednio za przekaźnikiem ? jak nie to przekaźnik do wymiany

jest za przekaźnikiem nie ma na świecach, szukaj przerwy w obwodzie

możliwe że tak, jak odepnę czyjnik wody na termostacie to wtedy od "szczała" odpala a jak jest wpięty to nic z tego, tak jak pisałem w pytaniu podepnę świece bezpośrednio do akumulatora to też grzeją i wtedu pieknie poli, co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałeś czujnik temperatury ? ... bo są o rożnej rezystancji, są dwa rodzaje,

świece są załączane zależnie od temperatury silnika, co wszystko tłumaczy, im większa rezystancja tym niższa temperatura,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałeś czujnik temperatury ? ... bo są o rożnej rezystancji, są dwa rodzaje,

świece są załączane zależnie od temperatury silnika, co wszystko tłumaczy, im większa rezystancja tym niższa temperatura,

dziękuję za informacje wrazie jakichś problemów będę się do państwa zwracał :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam panowie  cały czas czytam  to forum duzo fajnych rzeczy jest ktore mi pomogły  lecz nigdy nic nie pisalem bo dawałem rady naprawic tyranka do wczoraj podpinam sie pod ten watek nie bede nowego zakładal a licze ze ktos miał podobny przypadek. Problem jest tego typu ze jechałem i nagle auto straciło moc obroty spadły zaswiecił sie check engine i koniec nawet dyma nie pusci,obiegłem caly osprzet przy silniku wszystko ma dobre  opornosci i rezystancje wszystko tyrzyma sie w normie serwisowej lecz pompa wtryskowa nie podaje paliwa (bosh) problem jest taki ze nigdzie nie moge znalesc co to jest bład numer 15 kod migajacy wszystko skasowałem lecz to jest bład ktorego nie da sie usunac jest stały Jeszcze jedno silnik czasem miał oznaki delikatnego spadku mocy i jak obroty spadały to wytracało mu zaplon jak w silniku bezynowym ale po 2 sekundach wszystko jest w normie dodam ze auto jest 97 r silnik td27h  prosze o jakies sugestje moze ktos wie co to moze byc  pozdrawiam kris30797

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam dokumentacje serwisowa do wersji td27ti posprawdzalem wszystkie wartosci rezystancji cewek oraz czujnikow sa poprawne napiecia po stacyce sa obecne nie jestem w stanie sprawdzic połaczen pomiedzy wtyczkami zespolonymi czujnikow i cewek do ecu poniewaz mam sterownik z jedna duza wtyczka a serwisowka    td27ti ma 3 wtyczki na sterowniku w aucie jest zainstalowany sterownik o tym numerze (0 281 001 550) prosba o servis manual do r20 z tym sterownikiem.Czy jesli pomiar rezystancji Control Sleeve Position Sensor (CSPS) jest poprawny to moze byc uszkodzony mechanicznie 


Witam dziekuje za pomoc problem rozwiazany okazało sie ze pompa wtryskowa sie rozpadła  pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc w pompie rozpadła sie podkladka ktora musiało scierac stopniowo wytworzyły sie opiłki ktore weszly na wałek pompy wysokiego cisnienia i go zatarly widac jak opilki sa wtarte w tulejke gdzie wałek wchodzi  w efekcie zerwalo klin -bolec zabezpieczajacy i pompa padla  nie bylo zadnych stukow ani dziwnych odgłosow z pompy tylko ciezej palił na zimnym silniku a na ciepłym idealnie ,wychodził bład nr 15 i nie dal sie go skasowac wystarczylo sciagnac nastawnik i było widac ze sie cos posypalo,co najwazniejsze jezdze na ropie niezbyt czystej ale filtruje ja przejechalem jakies 15 tys km na tym paliwie  i oczywiscie dalej jezdze ale teraz kupiłem dodatek do paliwa zeby byla tłusciejsza i absorbowala wode ,tyle w tym temacie zobaczymy jak długo pociagnie ta pompa koszt pompy to 400 zł z gwarancja rozruchowa zostalo tylko ja wyregulowac bo juz nie chodzi tak jak kiedys ale daje rade w błocie pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszczędzać na ropie, kupować dodatek do paliwa i naprawiać pompę za kupę kasy? fajna oszczędność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc w pompie rozpadła sie podkladka ktora musiało scierac stopniowo wytworzyły sie opiłki ktore weszly na wałek pompy wysokiego cisnienia i go zatarly widac jak opilki sa wtarte w tulejke gdzie wałek wchodzi  w efekcie zerwalo klin -bolec zabezpieczajacy i pompa padla  nie bylo zadnych stukow ani dziwnych odgłosow z pompy tylko ciezej palił na zimnym silniku a na ciepłym idealnie ,wychodził bład nr 15 i nie dal sie go skasowac wystarczylo sciagnac nastawnik i było widac ze sie cos posypalo,co najwazniejsze jezdze na ropie niezbyt czystej ale filtruje ja przejechalem jakies 15 tys km na tym paliwie  i oczywiscie dalej jezdze ale teraz kupiłem dodatek do paliwa zeby byla tłusciejsza i absorbowala wode ,tyle w tym temacie zobaczymy jak długo pociagnie ta pompa koszt pompy to 400 zł z gwarancja rozruchowa zostalo tylko ja wyregulowac bo juz nie chodzi tak jak kiedys ale daje rade w błocie pozdrawiam 

gdzie takie tanie pompy dają :P

ale to elektronik to tego dużo jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...