Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11 . 144] Falowanie obrotomierza , szarpanie auta - błąd P0335


Seba10001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem posiadaczem primerki P11 po lifcie, z silnikiem 1.8.Od dwóch miesięcy męczy mnie problem z skakającymi obrotami( na jałowym i w czasie jazdy , skoki o 200-300 obr./min. ) na liczniku,i szarpaniem auta podczas jazdy , do tego zabrakło mu mocy na wyższych obrotach -nie chce się wkręcać ..Przeczytałem kilka postów tu na forum ,obstawiałbym na rozrząd ,bo nie wspomniałem ,żę zaświeca się check z błędem P0335 (błąd czujnika A położenia wału ) ,ale trzy lata temu wymieniałem rozrząd kompletny z firmy Oyodo ,ale objawy wtedy były inne,np. gumowy gaz,zanim silnik zareagował na pedał gazu,trzeba było kilku sekund - to był główny powód mojej wymiany,no i był mułowaty.Wtedy po zdemontowaniu łańcucha ,okazało się,że jest rozciągnięty o 2,5 ogniwa ,czyli jakaś wada była widoczna ( opisywałem to tu na forum ).

W końcu zawiozłem auto do zaprzyjaźnionego mechanika i opoisałem mu mój problem.Więc zaczął od rozrządu ,tak jak mu za sugerowałem ,lecz po otwarciu wszystko wyglądało niby ok ,po sprawdzał łańcuch ,zamówił sobie nowy do porównania - i nic,wszystko ok,ślizgi - ok ,napinacz wysunięty 11mm..Stwierdził,jednak ,że to nie rozrząd,będzie szukał dalej.Więc zaczął od świec,trzy z czterech zurzyte,do wymiany cały komplet,następnie sprawdzone cewki ,wraz zamianą na nowe.Przepłyka wymieniona,bo stara po przemierzeniu, była uszkodzona, następnie cała elektryka wraz z czujnikami ( wału /wałka),po przemierzana i licznik zdemontowany - sprawdzony,cały zapłon ,wtryski po sprawdzane ,i dalej nic !!! , jedynie poprawiła się charakterystyka jazdy już nie muli na wyższych obrotrach ma moc, dzięki przepływce,ale obroty dalej skaczą i szarpie nim :( .Jeszcze do tego doszło sprawdzenie zębatki na wale ,z której z czytuje czujnik,było tam troszkę resztek silikonu - wyczyścij,ale dalej nic to nie pomogło,Reasumując,auta nie miałem przez 2,5 tygonia,mechanior posprawdzał wszystkie możliwe elementy związane z tymi objawami,cały czas ten sam błąd (P0335),auto było sprawdzane dwoma oscyloskopami i pod kompem,wciąż jakie śmieci i zakłócenie co parę cykli na zapalonym silniku ( na oscyloskopie w górnych partiach wykresu ),Nadszedł dzień odbioru auta ,i koleś mówi mi ,że problem jest dalej ,i jednak musi być to coś z rozrządem ,według niego napinacz,bo niej w stanie go sprawdzić na sucho,twierdzi że w trakcie jazdy za słabo napina łyżwę,a co za tym idzie - łańcuch ,i z tąd ten cały problem,plus łańcuch do tego nowy - zapobiegawczo.

 

Proszę Was o opinie ,bo auto jadę znowu zawieść za dwa tygodnie ,czy to będzie to ? ,  bo ja się już poddaję :( ,mechanik też był załamany tym całym problemem - porażka , z góry dziękuję za pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widzę że nikt się nie wypowiedział, czy ten czujnik to jest ten z przodu po lewej stronie, czy na dole po prawej.

Może podmień te czujniki, one są takie same i sprawdź wtedy jaki numer błędu wywala.

Rozwiązanie może, ale nie musi być banalnie proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...