Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Katalizator Nissan primera p11.144


olokogz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio przy czyszczeniu przeplywki poczulem zapach wachy pod maska, droga dedukcji doszedlem do tego ze spaliny wydobywaja sie z takiej dziurki z katalizatorze, dziurka ta jest nagwintowana, mozna tam wkrecic srubke co tez uczynilem, uciszony po tym zabiegu wsiadam do auta odpalam zeby zobaczyc czy sa jakies zmiany ( wczesniej auto przymulone troche bylo, caly czas myslalem ze to wina przeplywki bo ma niskie odczyty ktore porownywalem z osobami z forum), ja but w podloge a tu 2,5krpm i stop, jakby jakas blokada byla, bo odkreceniu srubki wrocilo do starej ' normy '. Pytanie 1, co to za dziurka i co tam bylo ? Pytanie 2, czy to ze po wkreceniu srubki w ta dziurke auto mialo zakres obrotow to 2,5k oznacza ze kat jest zapchany ?

post-80377-0-38926100-1402931801_thumb.jpg

post-80377-0-74482300-1402931836_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm orginalnie jest tam przykrecona oslona termiczna ale z tego co piszesz to masz zatkany katalizator badź też któryś z tłumków  na start trzeba sprawdzić ich drożność moze kat sie rozpadł i zapchany jest wylot hmm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tall jak kolega pisze wyżej - otwory to mocowanie osłony termicznej, z czasem rdzewieje i się nie trzyma obudowy. U mnie jak się obluzowala typ miałem hałas jakby się pokrywki od garnków trzaskaly, wiec zdemontowalem. Przy przytkanym ka t a l izatorze, wydechu obroty na jałowym mogą falowac tzn. opadaja poniżej nominalu a później na moment wracają do normalnego poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedawno mialem zmieniany wydech srodkowy i koncowy i wywalony jest 2 katalizator bo sie posypal caly. Czytalem na forum ze zamaist kata mozna wstawic zamiennik gdzie w srodku jest wpawana zwykla rura, gdzie mozna cos takiego dostac bo na all nie moge tego znalezc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz problem z pierwszym katalizatorem-tym na kolektorze wydechowym. Trzeba było by go sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz problem z pierwszym katalizatorem-tym na kolektorze wydechowym. Trzeba było by go sprawdzić.

Tez tak mysle, dlatego chce wywalic katalizator, tylko gdzie mgoe dostac rurke w obudowie przypominajacej ten katalizator ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rurke to trzeba samemu wspawać :) a kupić możesz nawet na złomie albo w jakimś metalowym,hydraulicznym albo tłumikową :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj na alle.. pod hasłem strumienica ;] od razu wyskakuje :) do tego rurka w środku ma coś w stylu rybich łusek, niby ma to powodować "wir" spalin i lepsze ich wydostawanie się z układu. do tego może zmienić się delikatnie dźwięk układu wydechowego na bardziej "gwiżdżący"


jak wymienisz to podziel się wrażeniami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak go wywalisz to trzeba sondę oszukać, w pierwszy to możesz sobie wstawić rurkę w ten co masz, wywalasz bebechy i przelot wstawiasz, on i tak jest osłonięty blachą to może kup jakąś uniwersalną/sportową strumienicę i tak nikt tego nie bedzie widział a na przeglądzie nigdy nie robili mi testu spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w miescie nawet pod maske zagladal ostatnio, ogolnie rygorystycznie podchodza do przegladu.

Podsumowujac, nie mozna dostac takiego tlumika/strumienicy wstawionego w obudowie katalizatora pierwszego ?

Edytowane przez olokogz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kup używkę nie wypaloną/zatkaną i będziesz miał bez kombinacji zrobione. Jeśli pasuje z N16/P12 (a miały te same silniki) to może uda się trafić coś świeższego niż z P11. Na nowe gotowce bym nie liczył, do 1.6/1.8 raczej nie ma, chyba, że ze stanów i to bez żadnego tłumika/katalizatora (same rury).

Natomiast jakbyś chciał wspawać tę rurkę to przygotuj się, że rzeczywiście może nie przejść sprawdzenia spalin na diagnostyce. Co ciekawe taka P11 2.0 z tylko drugim katem spaliny już przechodzi:) I nawet diagnosta się nie czepia specjalnie, bo pod autem kat jest, a nie musi przecież wiedzieć, że oryginalnie w aucie był drugi, przy silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wiedza z Torque jest "początkowa" ale taki komunikat miałem dopóki nie zrobiłem trochę kiometrów z wpiętym ELM tak z minimum 25km może musi nazbierać danych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aplikacji Torque uzywam juz dobre kilka miesiecy wiec to nie to napewno, pojawienie sie tych komunikatow bylo rownoczesne z bledem P0171


jeszcze jedno pytanie, czy wywalenie wnetrznosci kata i zastosowanie emulatora nie wplynie jakos na auto negatywnie ? spec od wydechow od ktorego wlasnie wracam otrzegl mnie ze moga sie dziac jaja, wiec wole sie upewnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...