clint Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Witam,jak w temacie uruchamia mi się delikatnie ABS jak np.dojezdzam do świateł czy ogólnie jak powoli zwalniam naciskając na pedał,potryka chwile i przestaje.Miał ktos podobnie?byłem u mecha stwierdził że może czujnik zabrudził sie itd.Wysprawdzał czy nie ma luzów itd na kole i ok.jest.Przy okazji gdzie ten czujnik się znajduje dokładnie jak odkręce koło?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz12 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Co znaczy zalacza sie ABS ? Swieci ci sie kontrolka od abs ?czy tylko czujesz jak odbija pedal hamulca,a czujniki masz nad przegubem u gory ale aby to zobaczyc musisz na kanal wjechac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Może są do sprawdzenia klocki i prowadnice .Może coś zapiekłe i łapie zaraz ABS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clint Opublikowano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Kontrolka sie nie świeci , napisałem uruchamia mi sie ABS więc chodziło mi o mechaniczne działanie,poprostu czuc delikatne łapanie na tarczy hamulcowej systemu abs,pedał chamulce tez nie odbija, nie przychamowywuje mi tylko się delikatnie uruchamia jakby głupiał,nic bedę to dalej diagnozował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor3s Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 (edytowane) Może są do sprawdzenia klocki i prowadnice .Może coś zapiekłe i łapie zaraz ABS. ABS odczytuje z czujników informacje czy koło się kręci czy zostało zblokowane, jeśli na którymś kole jest mniejsza prędkości to system zaczyna działać. Klocki i prowadnice nie mają nic do tego. Kontrolka sie nie świeci , napisałem uruchamia mi sie ABS więc chodziło mi o mechaniczne działanie,poprostu czuc delikatne łapanie na tarczy hamulcowej systemu abs,pedał chamulce tez nie odbija, nie przychamowywuje mi tylko się delikatnie uruchamia jakby głupiał,nic bedę to dalej diagnozował. tarczy hamulcowej systemu abs??? nie ma czegoś takiego. ABS odczytuje informacje z takiej koronki https://www.google.pl/search?q=koronka+ABS&client=firefox-a&hs=5nj&rls=org.mozilla:pl:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=RQSiU5PoKrKO7QaQuYHYDg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1280&bih=617#facrc=_&imgdii=_&imgrc=zYHQa0FoYt4_XM%253A%3Bsh0zbvCuibr5ZM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg207.imageshack.us%252Fimg207%252F7319%252Fdscf0689oe.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fforum.twingo.pl%252Fviewtopic.php%253Ff%253D12%2526t%253D12966%3B500%3B375 porównuje prędkości na czterech kołach, jak jedno koło zostanie zblokowane albo jest za duża różnica prędkości koła to ABS zaczyna działać, jeśli jest uszkodzona taka koronka to ABS wariuje, czasami też padają czujniki ABS. Edytowane 18 Czerwca 2014 przez hektor3s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Już nie raz tak miałem że ciężko pracowały klocki czy prowadnice i szybciej łapał ABS. A jak kupowałem wcześniej auta to były mega zapiekłe i od razu działał ABS. Teraz często zaglądam do hamulców aby było wszystko git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrzanu Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Stawiam na koronki na przegubach, które korodują albo na same czujniki. Najlepiej podstaw podnośnik i sprawdź na przodzie stan koronek, obracając koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clint Opublikowano 2 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Ok,sprawdzę to co opisaliścię koledzy,dzieki,dam znać.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stx3k Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 moja primka stała ponad 3 miesiace i teraz mam to samo co Ty. Jak hamuje lekko naciskajac pedal, to czuję pod nogą jak ABS tryknie raz czy dwa tak delikatnie. Samochód normalnie hamuje. Jednak uczucie dość głupie daj znać jak zdiagnozujesz przyczyne u mnie zębatka na przegubie skorodowała i powodowala błędny odczyt blokady kół. szybka wymiana i po kłopocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dante_85 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Gdzie i za ile kupiłeś tą koronkę (zębatkę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz600 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 (edytowane) Zębatka pęknięta lub zniszczona bądź bezpiecznik ABS. Sprawdź te 2 rzeczy, to na bank jedna z nich. Znam temat z P11 Edytowane 1 Września 2014 przez tomasz600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stx3k Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Gdzie i za ile kupiłeś tą koronkę (zębatkę) mech mi zdjął z jakis uzywek zaplacilem 30 za zebatke i 20 za wymiane. sówka za dwa koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Gdzie i za ile kupiłeś tą koronkę (zębatkę) http://allegro.pl/koronka-abs-44-nissan-primera-p11-p12-almera-tino-i4492835661.html Na przykład... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dante_85 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 (edytowane) http://allegro.pl/koronka-abs-44-nissan-primera-p11-p12-almera-tino-i4492835661.html Na przykład... zgadza się ale nie do benzyny 1.8 p12 Chyba że to to samo co do P11 QG18DE Edytowane 1 Września 2014 przez Dante_85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogsall Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Pasuje - zakładałem do 1.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dante_85 Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 ciężko jest to wymienić samodzielnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogsall Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 (edytowane) Trzeba zdjąć zwrotnicę (przód) Z tego co pamiętam (wymieniałem przy okazji dolny sworzeń i klocki) W moim przypadku kolejność odkręcania była następująca: Zacisk hamulcowy, jarzmo hamulca (nie koniecznie ale warto poczyścić) Sworzeń wahacza dół Sworzeń wahacza góra sworzeń drążka kierowniczego Nakrętka piasty (klucz nasadowy 32) i długa rurka :-) Zwrotnica ładnie schodzi usuwaqsz starą koronkę z piasty czyścisz miejsce delikatnie papierem ściernym (u mnie bez problemu zeszła (była pęknięta) Koronkę trzeba podgrzać nową koronkę lekko nałożyłem i podgrzewałem opalarką weszła bez problemu (trzeba jej pomóc pobijając delikatnie) Wszystko zrobione na podnośniku pod domem (nie potrzeba kanału) 2 godziny zabawy PS: Nakrętkę piasty (32) poluzowujesz przed podniesieniem auta (chyba że masz klucz udarowy) Edytowane 4 Września 2014 przez bogsall Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.