Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ABS uruchamia się przy delikatnym nacisnięciu chamulca


clint
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jak w temacie uruchamia mi się delikatnie ABS jak np.dojezdzam do świateł czy ogólnie jak powoli zwalniam naciskając na pedał,potryka chwile i przestaje.Miał ktos podobnie?byłem u mecha stwierdził że może czujnik zabrudził sie itd.Wysprawdzał czy nie ma luzów itd na kole i ok.jest.Przy okazji gdzie ten czujnik się znajduje dokładnie jak odkręce koło?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy zalacza sie ABS ? Swieci ci sie kontrolka od abs ?czy tylko czujesz jak odbija pedal hamulca,a czujniki masz nad przegubem u gory ale aby to zobaczyc musisz na kanal wjechac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może są do sprawdzenia klocki i prowadnice .Może coś zapiekłe i łapie zaraz ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka sie nie świeci , napisałem uruchamia mi sie ABS więc chodziło mi o mechaniczne działanie,poprostu czuc delikatne łapanie na tarczy hamulcowej systemu abs,pedał chamulce tez nie odbija, nie przychamowywuje mi tylko się delikatnie uruchamia jakby głupiał,nic bedę to dalej diagnozował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może są do sprawdzenia klocki i prowadnice .Może coś zapiekłe i łapie zaraz ABS.

 

ABS odczytuje z czujników informacje czy koło się kręci czy zostało zblokowane, jeśli na którymś kole jest mniejsza prędkości  to system zaczyna działać. Klocki i prowadnice nie mają nic do tego.

Kontrolka sie nie świeci , napisałem uruchamia mi sie ABS więc chodziło mi o mechaniczne działanie,poprostu czuc delikatne łapanie na tarczy hamulcowej systemu abs,pedał chamulce tez nie odbija, nie przychamowywuje mi tylko się delikatnie uruchamia jakby głupiał,nic bedę to dalej diagnozował.

tarczy hamulcowej systemu abs???  nie ma czegoś takiego.

ABS odczytuje informacje z takiej koronki

 

https://www.google.pl/search?q=koronka+ABS&client=firefox-a&hs=5nj&rls=org.mozilla:pl:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=RQSiU5PoKrKO7QaQuYHYDg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1280&bih=617#facrc=_&imgdii=_&imgrc=zYHQa0FoYt4_XM%253A%3Bsh0zbvCuibr5ZM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg207.imageshack.us%252Fimg207%252F7319%252Fdscf0689oe.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fforum.twingo.pl%252Fviewtopic.php%253Ff%253D12%2526t%253D12966%3B500%3B375

 

porównuje prędkości na czterech kołach, jak jedno koło zostanie zblokowane albo jest za duża różnica prędkości koła to ABS zaczyna działać,  jeśli jest uszkodzona taka koronka to ABS wariuje, czasami też padają czujniki ABS.

Edytowane przez hektor3s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie raz tak miałem że ciężko pracowały klocki czy prowadnice i szybciej łapał ABS.

A jak kupowałem wcześniej auta to były mega zapiekłe i od razu działał ABS.

Teraz często zaglądam do hamulców aby było wszystko git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na koronki na przegubach, które korodują albo na same czujniki. Najlepiej podstaw podnośnik i sprawdź na przodzie stan koronek, obracając koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

moja primka stała ponad 3 miesiace i teraz mam to samo co Ty.

Jak hamuje lekko naciskajac pedal, to czuję pod nogą jak ABS tryknie raz czy dwa tak delikatnie. Samochód normalnie hamuje.

Jednak uczucie dość głupie :) daj znać jak zdiagnozujesz przyczyne :)


u mnie zębatka na przegubie skorodowała i powodowala błędny odczyt blokady kół.

szybka wymiana i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zębatka pęknięta lub zniszczona bądź bezpiecznik ABS. Sprawdź te 2 rzeczy, to na bank jedna z nich. Znam temat z P11

Edytowane przez tomasz600
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się ale nie do benzyny 1.8 p12

Chyba że to to samo co do P11 QG18DE

Edytowane przez Dante_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zdjąć zwrotnicę (przód)

Z tego co pamiętam (wymieniałem przy okazji dolny sworzeń i klocki)

W moim przypadku kolejność odkręcania była następująca:

Zacisk hamulcowy, jarzmo hamulca (nie koniecznie ale warto poczyścić)

Sworzeń wahacza dół

Sworzeń wahacza góra

sworzeń drążka kierowniczego

Nakrętka piasty (klucz nasadowy 32) i długa rurka :-)

Zwrotnica ładnie schodzi

usuwaqsz starą koronkę z piasty

czyścisz miejsce delikatnie papierem ściernym

(u mnie bez problemu zeszła (była pęknięta)

Koronkę trzeba podgrzać

nową koronkę lekko nałożyłem i podgrzewałem opalarką

weszła bez problemu (trzeba jej pomóc pobijając delikatnie)

Wszystko zrobione na podnośniku pod domem (nie potrzeba kanału)

2 godziny zabawy

 

PS: Nakrętkę piasty (32) poluzowujesz przed podniesieniem auta (chyba że masz klucz udarowy)

Edytowane przez bogsall
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...